Tema: Letenje kljub vedno bolj pogostim nesrečam, še vedno najvarnejša oblika prevoza

Slika članka
Letenje kljub vedno bolj pogostim nesrečam, še vedno najvarnejša oblika prevoza
Čeprav so v zadnjem tednu dni v svetu strmoglavila tri večja potniška letala, je letenje še vedno varno in glede na statistiko ostaja najvarnejša oblika javnega prevoza, je danes za STA dejal predsednik varnostne komisije pri Letalski zvezi Slovenije Miha Repovž. Svetuje pa previdnost pri letalskih prevoznikih v Afriki in Rusiji. "Statistika glede varnosti letalskega prometa drži. v Evropi in ZDA se letenja ni treba bati. V Afriki in na notranjih letih v Rusiji pa je morda pametno biti previdnejši pri izbiri letalskega prevoznika," je ocenil. "Letenje v ZDA in Evropi, kjer so standardi vzdrževanja in letalskih posadk zelo visoki, je precej varnejše kot letenje z določenimi letalskimi družbami v Afriki," je pojasnil. Dodal je, da so določeni afriški letalski prevozniki na črni listi zaradi nižjih standardov vzdrževanja, kot veljajo v EU in ZDA. "Vsekakor je treba razmisliti. Denimo v Afriki se ne bi usedel na vsako letalo," je poudaril Repovž, ki problem vidi predvsem v vzdrževanju in standardih letalskih posadk na črni celini. Evropa ima po njegovih besedah zelo visoke standarde. Nad družbami, ki imajo spričevalo letalskega prevoznika, je vse večji nadzor. Te družbe tudi vse bolj pritiskajo na osebje, kar se tiče znanja, treningov in birokracije. "To je znak, da Evropa vse dela na tem, da se izboljša varnost," je dejal. Letalo MD-83 alžirske letalske družbe Air Algerie, ki je v četrtek strmoglavilo na severu Malija, je bilo staro 18 let, zaradi česar so se v javnosti pojavili pomisleki, da je bilo manj varno od novejših letal. A Repovž poudarja, da je za varnost letal najpomembnejše vzdrževanje in ne starost. "Letalo ima neomejeno življenjsko dobo, če je vzdrževano, kot je treba," je poudaril. Kot je pojasnil, to pomeni, da morajo biti v določenih časovnih obdobjih opravljeni ustrezni preventivni pregledi in servisi. "Vsak del na letalu je zabeležen in ima svojo serijsko številko in življenjsko dobo, tako da se po določenem številu ur ali letov ta del zamenja," je še povedal in dodal, da se "letalo na 20 do 30 let praktično popolnoma zamenja". Opozoril je tudi na drugi vidik varnosti v zračnem prometu v primeru malezijskega potniškega letala, ki je bilo najverjetneje sestreljeno na vzhodu Ukrajine. Po njegovem mnenju bi morali namreč iz varnostnih razlogov že pred incidentom zapreti zračni prostor nad vzhodno Ukrajino, kjer so potekali spopadi med ukrajinskimi silami in proruskimi separatisti. Sama sestrelitev je bila sicer po njegovi oceni pomota in ne namerno dejanje.