Outlet terenec
TEST IN OCENA: Ssangyong rexton 2.2 XDI 4x4 AVT limited
Rexton je velik, zelo prostoren in udoben terenec s klasično tehniko. Poganja ga turbodizelski stroj z 8-stopenjsko avtomatiko in štirikolesnim pogonom. Z opremo, ki ne pusti veliko neizpolnjenih želja, in popustom stane le dobrih 46 tisoč evrov.
Četrtek, 7. marec 2024
V času, ko avtomobili postajajo pravi računalniki na kolesih z vse več zasloni in vse manj gumbi, še vedno obstajajo tudi takšni, ki ponujajo preverjeno klasiko. Ni jih več veliko, toda eden izmed njih je zagotovo ssangyong rexton. Ko splezamo v kabino velikega terenca, se nam zdi, kot bi se vrnili za nekaj let v preteklost, v čas, ko proizvajalci še niso bili obsedeni z minimalizmom, temveč je bil vsaki funkciji namenjen gumb ali stikalo. In pri rextonu z resnično bogato založenim paketom
opreme limited z vrha ponudbe je funkcij in gumbov veliko. Na voljo je praktično vse, kar si lahko zamislimo. Od varnostnih in asistenčnih sistemov, kot sta prilagodljivi tempomat in sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu, do pripomočkov za udobje, med katerimi je treba omeniti električni pomik sprednjih sedežev s spominsko funkcijo za voznikov sedež in zunanji ogledali. Sprednja sedeža sta lahko tudi ogrevana ali hlajena, na voljo pa je tudi ogrevanje volanskega obroča in sedežev
v drugi vrsti. Ob tem ne manjka niti digitalni element, ki ga predstavljata multimedijska naprava z 22,9-centimetrskim (9-palčnim) zaslonom na dotik in povezljivostjo s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay ter instrumentna plošča z 31,2-centimetrskim (12,3-palčnim) zaslonom namesto klasičnih merilnikov, ki omogoča različne prikaze. Ta ima prijetno grafiko in deluje sodobno, medtem ko je vmesnik multimedijske naprave bolj zastarel in je videti kot kakšna starejša različica Hyundaievega ali
Kiinega sistema. Osnovni meni z majhnimi ikonami nas je spomnil celo na skoraj že pozabljene dlančnike
S klasično tehniko in klasičnimi upravljalnimi elementi je kot naročen za vse, ki se še ne želijo privajati na najnovejše tehnologije.
Tudi za vozno dinamiko bi lahko rekli, da je bolj stare šole. Kljub večvodilni zadnji premi avtomobil pri vožnji čez neravnine rahlo poskakuje, kar se občuti zlasti v drugi vrsti, a tudi na volanu, ki je razmeroma lahek in nenatančen. Zato si z njim ne moremo privoščiti dinamične vožnje, a na avtocesti lahkotno križari in zagotavlja dovolj udobja tudi na daljših poteh.
Zato, da rexton z lahkoto melje kilometre, je zaslužen 2,2-litrski turbodizel, ki razvije 148 kilovatov (202 KM) moči in 441 Nm navora. Štirivaljnik jasno ne more ponujati vrtoglavih zmogljivosti, a povsem suvereno premika kar 2,1 tone težkega terenca. Povezan je z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja hitro in logično. Za tiste, ki morda vsaj občasno radi vzamejo stvari v svoje roke, pa sta na voljo obvolanski prestavni ročici za ročno pretikanje. Ob tem tovarna zanimivo ne
razkriva podatka o pospešku do stotice, medtem ko končna hitrost znaša 184 kilometrov na uro. Z vrtljivim stikalom na sredinskem grebenu je mogoče ob osnovnem dvokolesnem izbrati štirikolesni pogon 4H (4 high), ki je primeren za vožnjo po bolj spolzkih podlagah, in 4L (4 low) za zahtevnejše terenske podvige. Poleg tega ne manjka niti sistem za nadzorovani spust po klancu.
3 tone znaša največja masa prikolice, ki jo je dovoljeno pripeti nanj.
Ob tem veliki rexton, ki v kabini ponuja obilico prostora tako za potnike v prvi kot v drugi vrsti, poleg tega pa še ogromen prtljažnik s 784 litri osnovne prostornine, ne more biti pretirano varčen. Na testu se je poraba gibala okoli devetih litrov s končnim povprečjem 8,9 litra na 100 kilometrov.
Gre torej za terenca, ki je vsestransko uporaben, saj je prostoren in udoben in lahko vleče kar do tri tone težko prikolico. Tudi njegova oprema je s paketom z vrha ponudbe skoraj popolna. Pri njem ne boste našli le bolj sodobnih in naprednih elementov, kot so projekcijski zaslon, brezžična povezljivost ali sistem za brezžično polnjenje pametnih telefonov. Z usnjenim oblazinjenjem s prešitimi deli na sedežih in vratnih oblogah ter z enakim vzorcem tudi na armaturni plošči vsemu skupaj dodaja še luksuzni pridih. Toda kljub številnim vrlinam je jasno, da je avtomobil sestavljen iz elementov, ki so bili pri večini znamk aktualni pred nekaj leti. To pa ni nujno slabo, saj za marsikoga predstavlja dobro staro klasiko, ki je je navajen in ji zaupa, obenem pa je tudi to edini način, s katerim so lahko vse te dobrote na voljo za 50 tisoč evrov oziroma še za nekaj tisočakov manj ob upoštevanju popusta.
Rexton nas je tako spomnil na priljubljene outlet trgovine, kjer je mogoče po sprejemljivi ceni kupiti kakovostne, tudi luksuzne izdelke, ki pa niso iz najnovejših kolekcij, temveč iz kakšne od prejšnjih sezon.
Ssangyong rexton 2.2 XDI 4x4 AVT limited |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2157 ccm, 148 kW (202 KM) pri 3800/min, 441 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4850 x 1960 x 1825 mm; Medos. razdalja: 2865 mm; Pnevmatike: 255/60 R18; Masa/nosilnost: 2145/655 kg; Prtljažnik: 784–1.977 l. |
Največja hitrost: 184 km/h; Pospešek (0–100 km/h): n. p.; Poraba goriva (WLTP): 8,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 214 g/km. |
Cena: osnovni model (2.2 XDI 44 AVT base) 40.999 €, testno vozilo: 50.699 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, udobje, oprema | vozne lastnosti, multimedijska naprava | brez napak |