Tema: Projekt slovenske udeležba na Expu 2015 se nadaljuje

GospodarstvoSTA krogpred 3578 dnevi
Slika članka
Projekt slovenske udeležba na Expu 2015 se nadaljuje
Ljubljana, 1. avgusta (STA) – Gospodarsko in finančno ministrstvo sta se dogovorili glede sprostitve proračunskih sredstev za slovensko udeležbo na svetovni razstavi Expo 2015 v Milanu, s čimer je bila dana zelena luč za nadaljevanje projekta, so danes za STA sporočili z agencije Spirit Slovenija. Svetovna razstava bo potekala od 1. maja do 31. oktobra prihodnje leto. Vlada bo tako letos za pripravo infrastrukture in izvedbo programa slovenske udeležbe na dogodku v italijanski finančni in industrijski prestolnici predvidoma sprostila 2,72 milijona evrov letos in dva milijona evrov v prihodnjem letu. Kot so opozorili na Spiritu, je Slovenija namreč v veliki zamudi, saj je skrajni rok za izgradnjo slovenskega paviljona zadnji dan letošnjega leta, pri čemer je veliko držav s samostojnimi paviljoni že v fazi gradnje ali vsaj v zadnjih fazah pridobitve gradbenega dovoljenja. Na Spiritu, kjer skrbijo za izvedbo projekta, in gospodarskem ministrstvu so še minuli teden zaradi nejasnosti glede financiranja opozarjali, da je projekt slovenske udeležbe na svetovni razstavi ogrožen. Kljub časovni stiski je bil namreč do zdaj izplačan le majhen del od predvidenih petih milijonov evrov za izvedbo projekta, dodatno negotovost pa je vnesel vladni sklep o prepovedi prevzemanja novih proračunskih obveznosti. Na finančnem ministrstvu so nato odgovorili, da bodo preostala predvidena sredstva zagotovljena sproti in v višini, ki je nujno potrebna za izvedbo projekta. Ob tem pa so opozorili na (pre)visoke ocenjene stroške. A vladni resorji so dogovor nato našli in Slovenija tako bo ena izmed 142 udeleženk, ki se bodo udeležile enega največjih dogodkov v prihodnjem letu. Svetovne razstave potekajo vsakih pet let. Tema tokratne je hrana, potekala pa bo pod pod sloganom Hrana za planet, energija za življenje. Slovenija se bo na svetovni razstavi predstavila s samostojnim paviljonom, velikim približno 800 kvadratnih metrov, in sloganom I feel Slovenia, Green.Active.Healthy. Država se je do zdaj s samostojnim paviljonom predstavila le na prejšnjem Expu v Šanghaju leta 2010. Slovenija ima z italijanskimi organizatorji podpisano pogodbo za najem zemljišča s površino 1910 kvadratnih metrov, ki se nahaja v samem središču dogajanja na križišču dveh glavnih ulic prizorišča in v neposredni bližini paviljona države gostiteljice. Slovenija se želi svetu predstaviti kot zelena, aktivna in zdrava izkušnja, obiskovalce pa želi z interaktivnimi in multimedijskimi orodji spodbuditi k zavedanju, da lahko z majhnimi koraki tudi sami veliko prispevajo k ohranitvi planeta. Slovenski paviljon bo imel piramidalno obliko in bo postavljen na geometrijsko razgibani površini, s čimer bo odražal reliefno razgibanost slovenskega ozemlja. Spirit je za izgradnjo paviljona izvedel javno naročilo, v okviru katerega je bil za izgradnjo paviljona izbran znani proizvajalec nizkoenergijskih in pasivnih montažnih hiš Lumar IG, za pripravo arhitekturne zasnove slovenskega paviljona pa SoNo Arhitekti. Nosilec predstavitve Slovenije na svetovni razstavi je sicer ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo skupaj z agencijo Spirit Slovenija. Cilji, ki jih želi Slovenija doseči na tokratni svetovni razstavi, so krepitev izvoza, gospodarskega sodelovanja ter poslovnih partnerstev, krepitev prepoznavnosti državne znamke I feel Slovenia in večanje ugleda Slovenije ter krepitev prepoznavnosti Slovenije kot zelene turistične destinacije, usmerjene v trajnostni turizem. Pomen svetovne razstave v Milanu je za Slovenijo po navedbah Spirita še toliko večji, saj bo dogajanje prvič v zgodovini svetovnih razstav postavljeno v njeno neposredno soseščino. Italija je poleg tega prva po obisku turistov v Sloveniji, druga najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica Slovenije, s katero ta ustvari okoli šest milijard evrov blagovne menjave na leto, in tretji največji tuji investitor v Sloveniji. Po napovedih organizatorjev si bo svetovno razstavo v Milanu ogledalo 20 milijonov ljudi, od tega vsak četrti Italijan, dogajanje in predstavitve držav pa naj bi dodatno spremljala milijarda ljudi po vsem svetu.