Kako in zakaj gre oče interneta v boj proti Facebooku, Googlu in Amazonu
Tim Berners-Lee je izumil svetovni splet, zdaj ga želi korenito spremeniti, ker ta ne služi več človeštvu tako, kot si je zamislil. Pospešeno razvija platformo Solid, s katero želi ljudem vrniti nadzor nad njihovimi osebnimi podatki.
Splet je omogočil boljši in bolj povezan svet, a navkljub vsemu, kar smo s tem dobrega dosegli, se je danes spremenil v motor neenakosti in delitve pod vplivom močnih sil z lastnimi agendami, pravi Tim Berners-Lee, zato pospešeno razvija platformo Solid, s kateri bi ljudje spet dobili nadzor nad lastnimi podatki. Okrobra je zagnal start-up Inrupt ter išče nov svež kapital in sodelavce. Foto: Henry Thomas/MIT
V nadaljevanju:
Zakaj se Timu Bernersu-Leeju mudi z razvojem platforme Solid?
Kaj bo omogočala ta platforma?
Kdo je Berners-Leejev start-up Inrupt finančno že podprl?
Kako se bo izumitelj interneta bodel s tehnovelikani?
Za dostop registrirajte uporabniško ime ali pa se prijavite, če ime že imate.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
"Smo kot balonček znotraj Googla. Največ stičnih točk imamo na področju tehnične infrastrukture, saj delamo na Googlovih platformah in uporabljamo njihova orodja. Sicer pa je kultura samosvoja," pravi Žiga Avsec, raziskovalec v podjetju DeepMind.
Tožba proti Googlu razkriva zapleteno dinamiko njegovih interakcij s ključnimi tekmeci; tožilci trdijo, da Google svojim tekmecem dejansko plačuje za to, da mu ne skačejo v zelje
Družbeno omrežje Facebook ima več kot tri milijarde dnevnih uporabnikov, vsako sekundo je v iskalniku Google več kot 70 tisoč iskanj. Prisotnost podjetij na spletu je nujna, to bodo spoznali vsi na samostojni podjetniški poti in iskalci zaspolitev v številnih panogah. Enovitega študija za digitalni marketing še ni, zato zaposlovalci pri kandidatih iščejo predvsem praktično znanje in izkušnje. »Podjetja ves čas iščejo tovrsten kader, a ga močno primanjkuje. Še bolj pa ga bodo iskali v prihodnje,« meni Martin Miklavčič, strokovnjak za digitalni marketing. Kje lahko znanje o oglaševanju na spletu pridobimo brezplačno in si razširimo svoje zaposlitvene možnosti?
Google in druščina sta vredna več kot osem tisoč milijard dolarjev in obvladujeta globalne spletne storitve – od trgovine in komuniciranja do izobraževanja in poslušanja glasbe. Kaj pa sploh poganja njuno vrtoglavo rast, ali sta s konkurenco dokončno opravila in ali je njuno razkosanje dobra rešitev?