Kako bo šele hiter, ko ga bo yamaha ubogala

Motociklizem: Maverick Viñales bo lovil tretjo zaporedno zmago, čeprav se še ni spoprijatelil z motorjem.

Objavljeno
20. april 2017 23.01
Eduardo Brozovič
Eduardo Brozovič
Ljubljana – Po uvodnih dirkah motociklističnega SP bi pričakovali, da bo novi velezvezdnik razreda motogp Maverick Viñales na vsa usta hvalil svojo yamaho, ki ga je pripeljala do dveh zmag. Toda Španec očitno sodi med perfekcioniste in ni povsem zadovoljen, kljub pomislekom pa načrtuje nov podvig na nedeljski VN Amerike, »domačem« terenu Marca Marqueza.

»Maverick je nestrpen, ker ne more dirkati tako, kot bi si želel. Boriti se mora s svojimi nagoni, da bi iztisnil čim več iz naše YZR-M1,« pojasnjuje Ramon Forcada, tehnični vodja Yamahinega moštva, ki je v prejšnjih treh sezonah skrbel za Jorgeja Lorenza, dokler se ni ta odločil za prestop k Ducatiju, Viñales pa zapustil Suzukijev tabor. Prevlada na zimskih testiranjih in imeniten začetek sezone, ki je Yamahinemu adutu prinesel 14 točk prednosti pred moštvenim sotekmovalcem Valentinom Rossijem in kar 37 točk naskoka pred trikratnim prvakom Marquezom, vendarle še zdaleč nista dovolj za novo navezo. Po zamenjavi motorja bo 22-letni Katalonec moral spremeniti način vožnje.

»Predvsem se bo moral ogniti poznemu zaviranju pred zavoji, da bi lahko izkoristil yamahine pospeške pri izhodih iz ovinkov. Maverick bi najraje dirkal z motorjem, ki bi bil tako vodljiv in bi tako »potegnil« kot yamaha, bi zavijal kot honda in tako dirjal v ravnih odsekih kot ducati. Vendar ni edini, vsi tekmovalci si želijo enako. Zaveda se, da so njegove želje neuresničljive, a vozi tako, kot njemu najbolj ustreza, namesto, da bi se prilagodil na značilnosti motorja. Moral bi nekoliko oponašati Lorenza in se tudi popraviti pri štartih. Ko zamudi, ga v hipu prehiti pet tekmecev in mu krepko otežijo delo. Za vajo bi moral poskusiti doseči čim boljše rezultate v prvem krogu kvalifikacijskih voženj, namesto da čaka na drugi krog,« je prepričan Forcada.

Dirkališče v Austinu je, podobno kot je bila VN Argentine, sicer pisano na kožo Marquezu. Odkar so ga leta 2013 vključili v spored SP, je na njem vselej štartal s prvega položaja in zmagal. Toda Viñales je prepričan, da lahko prekine njegov niz. »Vem, da je Marc vedno hiter v ZDA, a tudi meni je proga zelo ljuba. Rezultati morda tega ne potrjujejo, saj sem lani zasedel 4. mesto, leto poprej pa sem bil deveti. A ne pozabite, da sem kot novinec zmagal na preizkušnji moto2. Zato lahko pričakujete, da se bom dirke lotil z enako miselnostjo kot prejšnje v Argentini. Vemo, da imamo konkurenčen motor, zato moramo najti optimalne nastavitve in način, da bi jih izkoristili,« meni Viñales, ki bi lahko v nedeljo postal peti najmlajši dirkač v zgodovini kraljevskega razreda s tremi zaporednimi zmagami za Marquezom, Freddiejem Spencerjem, Caseyjem Stonerjem in Rossijem, med Yamahinimi asi pa najmlajši doslej.

»Če bi mi lani kdo rekel, da bom zmagal v Argentini, bi mu odvrnil, da se šali, saj sem v treh tamkajšnjih nastopih dvakrat padel. Zdaj smo prišli na progo, na kateri se dobro znajdem. Ustrezajo mi spremembe smeri, hitri zavoji, odločno zaviranje in višinski prehodi, zato se iskreno veselim dirke,« napoveduje vodilni v SP.

Trikratni prvak Freddie Spencer po vsaki dirki objavi videoblog. Zadnjega je namenil Marquezovi krizi in poudaril: »Honda ima težave s prednjo gumo, toda Marcov padec v Argentini ima dodatne razsežnosti. Prepričan sem, da je bil posledica pritiska, ki ga je občutil zaradi Maverickovih konstantnih vrhunskih predstav. Vedel je, da potrebuje zmago in da si ne sme privoščiti napake, a jo s tem že kar priklical. Nihče ni imun na takšne spodrsljaje, ne glede na tekmovalno raven dirkačev. Zdaj bo zanimivo videti, ali se mu bo uspelo umiriti. Austin bi bil lahko idealno prizorišče za začetek njegovega vzpona. Seveda mora poskusiti zmagati, toda če ne bo mogel, bo zelo pomembno, da bo čim bližje Viñalesu.«