Ste se kdaj vprašali, kakšen pomen ima številka 7? V Bibliji, na primer, velja sedmica za privilegirano, saj se pojavi kar 320-krat. Tako izvemo, da je bil svet ustvarjen v sedmih dneh, naštetih je sedem smrtnih grehov (jeza, pohlep, lenoba, ponos, poželenje, zavist, požrešnost), beremo o sedmih nadlogah, sedmih pečatih, sedmih zakramentih ... Toda večina sedmico vendarle prepoznava kot tisto, ki se pogosto pojavlja v pravljicah, kar pomeni, da zagotavlja srečni konec.

Naš zapis seveda ni pravljičen, si je pa naslovni akter zgodbe vendarle želel, da bo konec pravljičen (beri: srečen). Tudi zato, ker igra številka 7 v njegovem življenju pomembno vlogo. Štirikolesnik volvo V40 je nastal pred sedmimi leti. V življenju človeka sedem let ni prav dolga doba, ko pa beseda nanese na avtomobile, je zelo dolga. In V40 se to na marsikaterem področju pozna, čeprav so ga vmes prenovili, a prenova je bila bolj kozmetične in ne toliko vsebinske narave.

Ključno vprašanje je, s kom se V40 sploh primerja. Načeloma velja Volvo za prestižno znamko, toda ... Če ga primerjamo z novim mercedesovim razredom A, je razlika v prid nemca tako na področju zunanje oblike, zasnove notranjosti, naprednih tehnologij in drugih dobrot tako opazna, kot je v košarkarski ekipi v višini in vlogi med organizatorjem igre in centrom. Veliko bolj smiselno se nam je zato zdelo, da ga primerjamo s prvakom razreda, volkswagnom golfom, pri čemer nas je najbolj presenetilo, da sta si cenovno zelo podobna. Prav cena je namreč tista, ki povprečnega Slovenca motivira k nakupu V40, saj je bilo za testnega, ki ponuja kombinacijo dizelskega 120-konjskega motorja in srednje stopnje opreme inscription, treba odšteti vse prej kot premijskih 22.490 evrov. Zato smo bili prepričani, da se to mora poznati tudi v prodajnih številkah, a se ne. 42 prodanih v letošnjih štirih mesecih zastopnike gotovo prej žalosti kot veseli. Potencial ima (tudi zaradi cene) namreč večji.

Se spomnite prizora iz kakšnega zgodovinskega filma o času rimskega imperija, ko se je cesar z dvigom ali spustom palca odločil, ali bo tisti gladiator, ki je izgubil boj, preživel ali umrl? Odločili smo se, da bomo na podoben način krojili usodo našega testneža. Najprej palec gor. Navdušilo nas je že pregovorno Volvovo udobje, pa dobra ergonomija, saj so vsa stikala na dosegu roke, pohvaliti moramo tudi 5,9-litrsko porabo, ki v kombinaciji z 62-litrsko posodo za gorivo zagotavlja magični doseg več kot 1000 kilometrov, pa tudi predal za tanko centralno konzolo je nekaj posebnega. Zdaj pa še palec dol. Motorju bi kakšen iskrivi konjiček več prišel še kako prav, podobno kot kakšen centimeter več za glavo zadaj sedečega, tudi prtljažnik z osnovnimi 324 litri prav nič ne izstopa iz povprečja. Da o premajhnem barvnem zaslonu (vsega 5 palcev), ki ni na dotik, sploh ne govorimo. S palcem gor in palcem dol smo pospremili opremo. Zadovoljni nad usnjenim oblazinjenjem in samodejno klimatsko napravo ter nezadovoljni zaradi navadnega tempomata, ki v avtu letnik 2019 po našem mišljenju nima več kaj iskati. Toliko bolj, ker vemo, da Volvo premore odličnega radarskega (doplačilo 2142 evrov).

Ima torej zgodba (ali pravljica, če želite) o volvu V40 srečen konec? Ima ga, čeprav bi bila sreča lahko še precej večja. V40 si jo namreč zasluži, le njegovi starši morajo čim prej poskrbeti, da bo zasijal v takšni podobi, kot je v predstavitvi pred sedmimi leti.