Tema: Najbolj bran dnevnik Slovenske novice

Ljubljana, 30. julija (STA) – Slovenske novice so najbolj bran dnevnik v Sloveniji, posamezen izvod je dosegel 336.000 bralcev, kažejo podatki posodobljene raziskave Nacionalna raziskava branosti (NRB), ki je zajela obdobje med junijem lani in majem letos. Med tedniki je na prvem mestu Nedeljski dnevnik z dosegom 288.000 bralcev. Kot so danes sporočili iz Slovenske oglaševalske zbornice, pod okriljem katere izvajajo raziskavo NRB, je bil z nedavno zaključenim enoletnim obdobjem model NRB posodobljen, predvsem v smeri zajema branosti tiskanih medijev na različnih platformah. Temu ustrezno so spremenili definicijo stika s tiskanim medijem v fazi preverjanja zadnjega stika s posamezno edicijo in definicijo zadnjega branja v fazi merjenja branosti oz. dosega enega izida, ki šteje kot valutni podatek o branosti. Zaradi sprememb v meritvi podatki za zadnje obdobje niso neposredno primerljivi s podatki iz preteklih obdobij, sporočajo. Med dnevniki so na prvem mestu Slovenske novice (doseg enega izida 336.000 oseb), na drugem pa brezplačnik Žurnal24 (242.000), ki je v začetku maja prenehal izhajati – v začetku julija so znova zagnali le spletno izdajo – in tako v raziskavo ni bil vključen celotno obdobje. Sledijo Delo (157.000), Dnevnik (112.000), Večer (108.000), Svet24 (58.000), Finance (51.000), Primorske novice (50.000) in Ekipa (26.000). Med prilogami so na vrhu Vikend (310.000), Pilot (305.000), Ona (265.000) in Moj dom (259.000). Med večdnevniki največ bralcev doseže Gorenjski glas (55.000), za njim so Štajerski tednik (38.000), Novi tednik (27.000) in Salomonov oglasnik (19.000). Med tedniki je na vrhu Nedeljski dnevnik (288.000), sledijo Nedeljske novice (165.000), Lady (163.000), Nedelo (131.000) in Jana (117.000). Med dvotedniki so najbolj brani Anja (75.000), Obrazi (55.000) in Avto magazin (46.000), med mesečniki Ognjišče (159.000), National Geographic (138.000), Motorevija (113.000) in Ciciban (101.000) ter med dvo- in večmesečniki Naš dom (71.000), Smrklja (69.000), Slikovne križanke (68.000) ter Delo in dom plus (67.000). Med brezplačniki je bil na vrhu ukinjeni Žurnal (314.000), sledila sta Goriška (99.000) in ABC zdravja (89.000). Izvajalec projekta NRB je družba Valicon, ki je podatke zbrala v obdobju od 1. junija 2013 do 2. junija letos. Skupna velikost vzorca je 5408 oseb, stopnja sodelovanja je bila 41-odstotna. Rezultati so uteženi in reprezentativni za slovensko populacijo v starosti od 10 do 75 let po spolu, starosti, izobrazbi, regiji, velikosti naselja in dnevu anketiranja. V merjenje je bilo vključenih 142 edicij.