Kaj na turistični kmetiji Urška iz Križevca blizu Zreč tako izstopa, da jo je angleški The Guardian junija uvrstil med 20 počitniških destinacij srednje Evrope? »Naš adut poleg lepe narave, velnesa, urejenih sob in gostoljubja je nedvomno hrana, ki je v 80 odstotkih pridelamo sami. Gostje cenijo, da pride v 'pisker' naravnost z njive, in nas priporočijo drugim,« pravi nekdanja gospodarica kmetije Vilma Topolšek, ki kljub upokojitvi še vedno najbolj uživa v delu na vrtu.
S turizmom na kmetiji se ukvarjajo od leta 1991, v stalnem izboljševanju butične ponudbe pa mlada prevzemnica, Vilmina hči Urška Topolšek Planinšek, z možem Jernejem vidi prihodnost in še veliko izzivov.
40 odstotkov gostov imajo iz tujine
Od konca junija do konca avgusta imajo vrhunec sezone, ko je 18 ležišč stalno zasedenih. Poleti prevladujejo gostje iz tujine. Če gledamo vse leto, imajo 60 odstotkov domačih gostov, ki pri njih radi preživljajo podaljšane vikende, in 40 odstotkov tujcev.
Govedo in prašiči jeseni dobijo hlev z izpustom
Redijo bike in telice, prašiče, ovce, kokoši in zajce. Septembra bodo prenovili hleva za govedo in prašiče za ekološko rejo z izpustom. Po mleko hodijo na sosednjo kmetijo, sami pa ga predelajo v jogurte, skuto in mladi sir. Imajo 12,5 hektarja svoje zemlje in še 2,5 hektarja v najemu. Imajo tudi vinograd, nasade lešnikov, malin, borovnic in drugega sadja.
Goste sprejemajo skoraj vse leto, zaprti so manj kot 30 dni na leto. Da jim ne zmanjka hrane z domačega vrta, pridelujejo ohrovt, zelje, krompir, fižol, bučke, papriko, paradižnik, česen, čebulo, šparglje in zelišča. Dokupijo le mleko, sol in moko.
Pri njih gostje tudi plavajo
Od lani so ponudbo popestrili s plavalnim bazenom, že 14 let pa imajo tudi velnes s finsko in turško savno, masažnim bazenom in seneno kopeljo. »Bili smo prvi s podeželskim velnesom,« poudarja Urška Topolšek Planinšek.
Delo so si razdelili tako, da Vilma in Urškin mož Jernej Planinšek skrbita za kmetijo, Urška pa za goste, čiščenje sob in papirje. Urška se pri kuhi izmenjuje z mamo Vilmo, ki je ob 20-letnici turistične kmetije izdala tudi kuharsko knjigo s svojimi najbolj znanimi recepti.
Gostje jih najdejo po spletu in priporočilu
Veliko gostov dobijo po priporočilu, druge pa prek spleta. »Imamo svojo spletno stran, promoviramo se na Facebooku, Instagramu, Bookingu, TripAdvisorju, spletnem mestu združenja turističnih kmetij, Slovenske turistične organizacije in še kje,« našteva Urška Topolšek Planinšek. Izkušnje v turizmu je nabirala kot vodja trženja v Termah Olimia, kjer se je naučila, kako pomembna je dobra spletna predstavitev ponudbe. »Ko Belgijci na Googlu iščejo možnosti za počitnice na deleži v Sloveniji, se jim med prvimi petimi zadetki prikaže naša turistična kmetija,« ponazarja.
Novost je spanje na seniku
Od lani gostom ponujajo posebno atrakcijo – spanje na seniku, ki najbolj navdušuje otroke. Imajo pa še veliko načrtov, čeprav se zdi, da je vse na kmetiji tip top. »Vinograd, ki presega pol hektarja, bi radi preusmerili v ekološko pridelavo. Namesto znaka eko marjetica, ki nam poteče septembra, bomo pridobili mednarodni znak green key. Po vrhuncu sezone pa bomo obnovili hleva, kar bo letošnja glavna naložba. V petih letih bi rada prenovila še vse kopalnice v sobah,« našteva podjetna Urška Topolšek Planinšek.