Julija bo preteklo dve leti, odkar smo na Finance.si uvedli sistem t.i. umerjenega plačilnega zidu (metered paywall). Bralcem, ki niso naročniki, smo omogočili brezplačno branje 7. člankov na mesec, ki so sicer na voljo samo naročnikom.
S sistemom, ki smo ga razvili (in nadgradili) po vzoru večjih globalnih medijev (Financial Times, New York Times, ...), smo zadovoljni, bralci so ga sprejeli, vsak mesec med 25 in 30 tisoč uporabnikov prebere med 90 in 100 tisoč sicer zaklenjenih člankov, znanje in izkušnje s tega področja prenašamo tudi na sestrska podjetja v skupini Bonnier.
Brazplačnih vsebin bo manj
Medijski trendi gredo že nekaj časa v smer, kjer se založniki vedno bolj zanašamo na prihodke od prodaje vsebin, tudi digitalno.
Če smo še pred sedmimi leti 70% prihodkov pridobili z oglaševanjem in 30% s prodajo vsebin bralcem, se je to razmerje že dve leti nazaj obrnilo. Sedaj 70% prihodkov ustvarimo s prodajo vsebin, oglaševanje ostaja pomemben vir prihodkov, vendar nikakor ne zadosten.
Kakšni so trendi na oglaševalskem trgu, povedo najbolje sledeči podatki:
- 70% vsega digitalnega oglaševanja odpade na 5 podjetij (Google, Facebook, Microsoft, AOL, Yahoo).
- v prvem letošnjem četrtletju je šlo kar 85% novih digitalnih oglasnih investicij Googlu in Facebooku (podatki za ZDA, ti trendi z nekoliko zamika vedno pridejo tudi k nam).
Novičarski portali (in to ni posebnost Slovenije) smo tu med zadnjimi pri deljenju oglaševalskega kolača. Poleg tega uporabniki spleta še vedno pogosteje uporabljajo programe za onemogočanje prikazov oglasov (ad blockers; za kar smo si založniki in oglaševalska industrija krivi predvsem sami), na Finance.si je takih že petina (na osebnih računalnikih/laptopih).
Zato nekateri založniki prilagajamo poslovni model še bolj v smer plačljivosti vsebin. Če smo nekoč računali, da bomo z brezplačnimi digitalnimi vsebinami in tako večjim obiskom produkcijo vsebine financirali predvsem z oglaševanjem, je sedaj že nekaj časa jasno, da to ni in ne bo mogoče.
Osrednji produkt Financ tako postajajo digitalne naročnine, ki predstavljajo že 30% vseh naročnin na Finance. Skupaj z naročniki tiskanih Financ, ki uporabljajo tudi digitalni dostop, je »digitalnih » že 70% naših naročnikov, kar nas uvršča v vrh najbolj digitaliziranih medijev v švedski skupini Bonnier, ki je lastnica Financ.
Več o trendih v panogi si lahko preberete v članku iz našega tednika Manager: Do kdaj bodo še izhajale tiskane Finance .
Seveda smo veseli vsakega bralca, naročnika ali nenaročnika, a brezplačnih vsebin bomo ponujali vedno manj.
Z julijem tako nižamo mejo brezplačnih člankov s 7 na 5.
Kako dolgo bomo pri številki 5, je ta trenutek težko reči, pričakujem, da vsaj eno leto, se pa lahko to hitro spremeni.
Za naročnike na Finance se ne spremeni nič, še vedno imate neomejen dostop do vseh vsebin Financ.
Še niste naročnik?
NAROČITE SE IN BERITE BREZ OMEJITEV
«One fits all« je preteklost
Spreminjajo se tudi bralne navade, tehnologija nam omogoča, da spremljamo predvsem tisto, kar nas zanima, ko nas zanima. Vedno manj je bralcev, ki bi brali ali pregledali vsebino »od začetka do konca« ob točno določenem času, kot smo bili to navajeni iz »časopisnih časov«.
»One fits all« (eden enak za vse) mediji so preteklost.
Zato bralcem Finance.si omogočamo spremljanje vsebine na različne načine, kot ustreza posamezniku
1) BILTENI - na voljo vam je 17 različnih biltenov (»newsletter-jev«) - dnevni, tedenski, mesečni, pokrivamo različne niše. Preverite in se prijavite na dostavo izbranih vsebin po e-pošti. Če vam ne bo všeč, se lahko kadarkoli odjavite oz. naročite na druge.
2) RADAR - če želite biti obveščeni, ko objavimo članek o podjetju, ustanovi, osebi, ki vas zanima, se prijavite na storitev Radar. Izberite pojme/imena, o omembah v člankih vas obvestimo po e-pošti. Če vam ne bo všeč, se lahko kadarkoli odjavite oz. spremenite želene pojme/imena.
3) LIVE - če želite hitro pregledati, kaj je novega, vam svetujemo uporabo strani LIVE . Hitre pregled vsebine in dogajanja. Če vas zanima več, je to le klik stran.
4) MOBILNA APLIKACIJA - če vam je všeč časopisna organiziranost vsebine, nimate ali pa ne želite imeti papirnega izvoda, vam je na voljo mobilna aplikacija za pametne telefone in tablice (iOS in Android), kjer je novi »časopis« objavljen že na predvečer izida v tisku. Priročno tudi za branje med dopusti, kjerkoli že boste. Dostop imajo samo naročniki.
Z nami pa lahko ostajate v stiku tudi izven strani Finance.si, spremljajte nas na:
- Finance FACEBOOK
- Finance TWITTER
- Finance YOUTUBE
Hvala, ker nas berete.
Hvala, ker ste ali boste naš naročnik.
Jure Gostiša, Časnik Finance d.o.o.