Najprej je bil dober človek

Še vedno odmeva smrt dirkača Nickyja Haydna.

Objavljeno
23. maj 2017 23.44
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Cesena – Zadnjič se je zavedal življenja, ko je bil na dveh kolesih, le da ni bil na motorju, ampak na kolesu. Odšel je nekdanji svetovni prvak in eden od zvezdnikov motociklističnega razreda motoGP. Ameriški dirkač Nicky Hayden je bil star 35 let, potem ko ga je prejšnji teden na kolesu zbil avtomobil, v bolnišnici v Ceseni pa je umrl v ponedeljek zaradi poškodb glave.

Težko bi Hayden počel kaj drugega v življenju od tega, da je bil poklicni motoristični dirkač. Dirkala sta njegova brata Tommy in Roger Lee, dirkali sta njegovi sestri Kathleen in Jenny, dirkal je njegov oče Earl. Doma v Kentuckyju so imeli progo kar ob hiši, nemalokrat so dirkali vsi skupaj. Najbolj so bili v družini ponosni, ko so bili Nicky, Tommy in Roger Lee vsi trije na zmagovalnem odru dirke Springfield Grand National v Illinoisu. Nicky je celotno kariero nosil številko 69. Podedoval jo je od očeta, ki je imel rad to številko, ker je enaka, četudi je pogledaš obrnjeno. »Želimo si, da bi se vsi spominjali Nickyja pri njegovem najsrečnejšem početju – dirkanju z motorjem,« je žalosten brat Tommy. »Kot otrok je sanjal, da bi nekoč postal profesionalni dirkač v svetovnem prvenstvu, toda tega ni samo dosegel, ampak celo presegel, saj je kasneje postal svetovni prvak,« je pristavil Tommy. »Težko bi opisal, kako zelo ponosni smo nanj. In kako zelo ga bomo pogrešali.«

Nickyjev talent so prvi prepoznali pri Hondi. Z ameriško podružnico japonskega proizvajalca motorjev je prvo profesionalno pogodbo podpisal leta 1999, kmalu zatem je začel dirkati v razredu superbike. S Hondo je prvič dirkal tudi v elitnem razredu motoGP. Poleg talenta je bil še zelo delaven, zato je bil vedno med zadnjimi, ki so zapuščali testiranja in treninge. Med elito je prišel leta 2003, takoj je v moštvu pristal s svetovnim prvakom Valentinom Rossijem. Hitro sta postala dobra prijatelja, leta 2006 pa je prav Hayden prekinil petletno zaporedno Rossijevo prevlado. Zaradi odkritega nasmeha, tovarištva in trdega dela so mu ta uspeh privoščili vsi, tudi Rossi. Mnogim je ostal v spominu novinarski sprejem na tiskovni konferenci takoj po koncu zadnje, odločilne dirke v Valencii, saj so ga predstavniki sedme sile pričakali z glasnim aplavzom.

Kasneje ni bil nikoli več svetovni prvak, a ne zgolj po lastni krivdi. Vodilni strokovnjaki SP so šli v postopno zmanjševanje moči motorjev v elitnem razredu, zato so do izraza prišli dirkači z drugačno tehniko. Težave je imel tudi pri Ducatiju, toda tam se je še bolj zbližal z Rossijem. Kljub temu zdaj za njim žalujejo vsi. Kajti Nicky Hayden je bil najprej dober človek in šele potem dober dirkač.