Stanislav Štuhec Svet24.si

Kam je odšel Stanislav Štuhec? Svojci ga ...

Naj blok stoji na Pavšičevi ulici Svet24.si

Foto: Ponovno izbrali najlepši blok v Ljubljani

Damjan Žugelj Necenzurirano

Slovenski Watergate: tožilstvo zahteva preiskavo ...

asta-vrecko Reporter.si

Blamaža: levičarka Asta Vrečko namesto ...

rudiger Ekipa24.si

Genialno! Rüdiger vratarju Reala pomagal pred ...

femme-fatale, femme-fatale-2023 Njena.si

Skrito v raju: Igralka blestela na fotografiranju ...

elsnik Ekipa24.si

Uh, kakšne besede! Kapetan Olimpije Elšnik po ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Spotify napovedal vstop na newyorško borzo

Deli na:
Spotify napovedal vstop na newyorško borzo

V Sloveniji storitev ni na voljo.

Ponudnik pretočne glasbe Spotify je napovedal dolgo pričakovan vstop na newyorško borzo, za kar je podjetje že vložilo vlogo pri pristojnih regulatorjih. V vlogi je švedsko podjetje razkrilo tudi lansko poslovanje, ki kaže, da Spotify še vedno ne posluje z dobičkom. Prihodki so se medtem okrepili za 38 odstotkov na 4,09 milijarde evrov.

Spotify je bil ustanovljen leta 2006, dve leti pozneje pa je na trgu predstavil storitev, ki je v zadnjem desetletju pripomogla k preoblikovanju glasbenega trga. Sodeč po vlogi, ki jo je Spotify vložil za vstop na borzo v New Yorku, je družba danes vredna okoli 23,4 milijarde dolarjev, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

V podjetju so napovedali, da bodo na borzni parket uvrstili že obstoječe delnice, s čimer bodo ustanoviteljem in vlagateljem omogočili nadaljnji nadzor nad podjetjem. Skupna vrednost delnic bi lahko dosegla milijardo dolarjev, a so v Spotifyju ob tem poudarili, da gre za informativno številko, s katero so dosegli regulacijska pravila.

Iz vloge je po poročanju AFP tudi razvidno, da ima Spotify 159 milijonov mesečnih uporabnikov, vključno z 71 milijoni naročnikov. To je dvakrat več od najbližjega zasledovalca, ameriškega podjetja Apple. Spotifyjeva storitev je dostopna v 61 državah in ozemljih, v družbi pa izpostavljajo veliko prostora za širitev.


Soustanovitelj in izvršni direktor podjetja Daniel Ek je ocenil, da lahko njihova ponudba doseže še veliko ljubiteljev glasbe in dodal, da je potencial za rast ogromen. Pri tem se je 35-letnik skliceval na eno od raziskav, ki je pokazala, da povprečni Američan glasbo posluša 32 ur tedensko.

Vloga za vstop na borzo je najbolj podrobno doslej osvetlila poslovanje podjetja. Družba je lani zabeležila 4,09 milijarde evrov prihodkov, kar je 38 odstotkov več kot leto prej, izgubo pa je poglobila na 1,24 milijarde evrov. Družba je med tveganji izpostavila, da tudi v prihodnje morda ne bodo sposobni ustvariti dovolj visokih prihodkov, da bi dosegli dobičkonosnost.

Spotify je v preteklih letih močno pripomogel k preoblikovanju glasbene industrije, storitvi je močno nasprotovalo več glasbenikov, med drugim ameriška pevka Taylor Swift in skupina Radiohead. Kljub temu so se skoraj vsa velika imena zahodne glasbene industrije pridružila novemu sistemu dostopanja do poslušalcev.

Uporabniki Spotifyja imajo dostop do 35 milijonov pesmi in skladb. Največjo bazo uporabnikov ima podjetje v Evropi, kjer živi 37 odstotkov njihovih uporabnikov, tri največje trge pa za podjetje predstavljajo ZDA, Brazilija in Velika Britanija.