Kostanjevica na Krki

Posebna prepoved za hrvaške tovornjake s hlodovino

Boris Blaić/Dolenjski list
20. 11. 2017, 20.45
Deli članek:

Župan občine Kostanjevica na Krki je s sklepom težkim tovornjakom in priklopnikom prepovedal promet po dveh občinskih cestah.

Profimedia
Po teh cestah na leto prepeljejo kakih 500 ton hlodovine.

Gre za osem- oziroma šestkilometrska cestna odseka Kostanjevica–Črneča vas–Prušnja vas in cesti Kostanjevica–Ivanjše–Velike Vodenice–Veliki Ban, ki vodita na Gorjance in z Gorjancev, za spravilo lesa pa jih uporabljajo tudi nekatera podjetja, ki gospodarijo v tukajšnjih gozdovih. Skladno z županovim sklepom je promet težkim tovornjakom od zdaj dovoljen le z dovolilnicami, ki jih izda občina.

KRIVE NISO SAMO LUKNJE

Hrvaški prevoznik naj bi po dolenjskih cestah skušal prepeljati 6000 kubičnih metrov lesa.

Kot razlog za omejitev prometa je župan navedel poškodovanost cest. Nekaj odsekov je res kritičnih, a kot nam je pojasnil višji svetovalec za gospodarsko infrastrukturo, urejanje prostora in varstvo okolja na kostanjeviški občini Stanislav Rostohar, je ukrep predvsem posledica sicer neuradne informacije, da naj bi hrvaški prevozniki od slovenske policije že pridobili dovoljenje za transport večje količine hlodovine z njihove, žumberške strani Gorjancev v Slovenijo, do železniške postaje v Krškem. »Omenja se količina 6000 kubičnih metrov, kar je za nas ogromna številka. Ocenjujemo namreč, da trenutno po teh cestah na leto prepeljejo kakih 500 ton hlodovine, saj večino lesa iz škofijskih gozdov tovorijo po območju šentjernejske občine,« pravi Rostohar.

Dolenjski list
Višji svetovalec za gospodarsko infrastrukturo, urejanje prostora in varstvo okolja na kostanjeviški občini Stanislav Rostohar

TEŽKI TOVORNJAKI SO PROBLEM

Rostohar poudarja, da ukrep ni uperjen zoper domače podjetnike. »Z njim smo le ustvarili mehanizem, s katerim lahko ustavimo neželeni prevoz oziroma zahtevamo odškodnino.« O načrtih so sedanje prevoznike obvestili in ti lahko občino zaprosijo za izdajo dovoljenja za prevoz, pravi Rostohar. Obvestilne table so postavili pred nekaj dnevi in pretekli ponedeljek že dobili prve vloge za prevoz lesa. »Način obravnave še ni povsem dorečen, pričakujem pa, da bomo sledili šentjernejskemu zgledu. Tam so sklep o omejitvi prometa izdali že pred časom. Obstoječim prevoznikom so nato za krajše obdobje izdajali brezplačne dovolilnice, pričakujejo pa, da bodo z njimi dosegli sporazum o dolgoročnejšem sodelovanju,« dodaja. Težki tovornjaki pač neprimerno bolj uničujejo ceste kot osebna vozila občanov in na občini Kostanjevica menijo, da bi bila participacija lastnikov gozdov za vzdrževanje cest povsem na mestu.