Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Sobota,
16. 9. 2017,
9.24

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,68

1

Natisni članek

Domen Prevc Ford Ka+

Sobota, 16. 9. 2017, 9.24

6 let, 6 mesecev

Ford ka+: Slovencem štiri metre avtomobila za deset tisoč evrov #foto

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,68

1

Ford Ka+ | Foto Gašper Pirman

Foto: Gašper Pirman

Ford ka+ je barvit mali avtomobil segmenta majhnih avtomobilov, ki v dolžino meri skoraj štiri metre, ponuja razmeroma veliko, prostorno potniško kabino glede na svojo velikost in je zaradi nizke cene namenjen izključno racionalnim kupcem. Z njim bo vozniški izpit opravljal tudi Domen Prevc.

Poudarki:

Ponudba je zelo preprosta – na voljo je en motor in en paket opreme.

Ka+ nagovarja mlajše kupce, ki jim avtomobil kupijo starši, in starejše voznike, ki si želijo ostati mobilni.

Prtljažni prostor meri 270 litrov, na zadnji klopi je prostora za tri osebe.

Izdelujejo ga v Indiji, a ima podvozje prilagojeno za evropske ceste.

Seznam dodatne opreme je kratek, saj ni na voljo noben asistenčni sistem.

Letos želijo v Sloveniji prodati 150 vozil.

Cena za vozilo brez opcij je 10.750 evrov.

Ka+ je dolg skoraj štiri metre ter stavi na prostorno potniško kabino in igrive vozne lastnosti. | Foto: Gašper Pirman Ka+ je dolg skoraj štiri metre ter stavi na prostorno potniško kabino in igrive vozne lastnosti. Foto: Gašper Pirman Dva pola kupcev

Ford je modelno ofenzivo začel z enim najpomembnejših modelov v ponudbi, fiesto. Prihodnje leto bodo predstavili še pet novih generacij ključnih avtomobilov, a tokrat je na svoj račun prišel ka+. Pri fordu so ga umestili v segment B, kjer je že fiesta, a ka+ nagovarja popolnoma drugačne kupce. Nad njim se bodo navduševali predvsem racionalni ljudje, ki za avtomobil ne želijo zapraviti bogastva, hočejo pa ostati mobilni in hkrati uživati v vožnji.

Novi član Fordove družine ni naslednik kaja, ki je na ceste prvič zapeljal leta 1998, temveč gre za povsem nov avtomobil, ki je dolg skoraj štiri metre in združuje uporabno potniško kabino, prepoznaven fordov oblikovalski podpis in izboljšane vozne lastnosti.

Preprosta zasnova potniške kabine, vendar pregledna in preprosta za uporabo. | Foto: Gašper Pirman Preprosta zasnova potniške kabine, vendar pregledna in preprosta za uporabo. Foto: Gašper Pirman

Za pet potnikov

Kljub razmeroma majhnim zunanjim dimenzijam je ameriški proizvajalec vozil iztisnil maksimum iz prostornosti potniške kabine. Prtljažni prostor meri 270 litrov, zadnja široka klop je primerna za tri osebe, spredaj pa bosta zlahka sedela voznik in sovoznik. Po prevoženih nekaj kilometrih lahko potrdim, da je položaj za volanom zelo zgleden, prostora za voznikovim sedežem pa je bilo povsem dovolj za moja kolena.

Ker gre za cenovno ugodno vozilo, v notranjosti ne pričakujte izbranih materialov, na kratkem seznamu opreme pa je mogoče izbrati večopravilno enoto sync prve generacije s 4,2-palčnim barvnim zaslonom in podporo za prostoročno telefoniranje (190 evrov), samodejno klimatsko napravo (190 evrov), tempomat (180 evrov), ogrevana sprednja sedeža (340 evrov), paket za pomoč vozniku (290 evrov) in celo zunanja tipala za pomoč pri parkiranju (150 evrov).

Zanimivo: prtljažna vrata se lahko odpirajo samo iz potniške kabine, kjer je treba pritisniti na stikalo ob volanskem obroču. | Foto: Gašper Pirman Zanimivo: prtljažna vrata se lahko odpirajo samo iz potniške kabine, kjer je treba pritisniti na stikalo ob volanskem obroču. Foto: Gašper Pirman

Dobre vozne lastnosti ima zapisane v DNK

Fordova vozila so kupcem postala prepoznavna tudi zaradi odličnih voznih lastnosti, saj niso bili dinamični le modeli z oznako ST ali RS, temveč so vozniku nasmeh na obraz narisale tudi povsem običajne različice. Ka+ sledi načelu ''Fun to Drive'', v obratu v Indiji, kjer malčka izdelujejo, pa vzmetenje posebej pripravijo za evropske ceste. Vpetja so nekoliko bolj toga, nameščene so trše puše, servoojačevalnik ponuja več povratnih informacij in celotno vzmetenje je nekoliko dodelano. Skupaj z izboljšavami podvozja so ka+ opremili še z nekaj več zvočne izolacije, vgradili debelejša stekla in izboljšali zatesnitev. Vse izboljšave so namenjene izključno evropskemu trgu, saj s(m)o Evropejci eni najzahtevnejših avtomobilskih kupcev.

Z malim fordom bo vozniški izpit opravljal Domen Prevc

Enega prvih ka+, ki smo jih že pred tedni opazili v Ljubljani, so v last dobili pri AMZS. Vozniški izpit bo z njim opravljal tudi smučarski skakalec Domen Prevc. 18 let je dopolnil 4. junija letos, vozniški izpit pa bo začel opravljati še pred začetkom svetovnega pokala.

Brez asistenčnih sistemov

Ponudba je izjemno preprosta – na voljo sta en 1,2-litrski bencinski agregat s 63 kilovati (85 "konjev"), ki sodeluje s petstopenjskim ročnim menjalnikom, in paket opreme Trend. Ob pogledu na seznam serijske opreme lahko vidimo obvezen sistem ESP, zavorni sistem ABS, pomoč pri speljevanju v klanec, daljinsko centralno zaklepanje, šest zračnih blazin, klimatsko napravo in priključke Isofix. Žal ni na voljo nobenega doplačilnega varnostno-asistenčnega sistema, a kot so potrdili pri uvozniku, si kupci želijo najnižje cene, ki jo dodatni varnostni elementi  hitro dvignejo. Pri nas se bo letos našlo 150 racionalnih kupcev, ki bodo za osnovni paket plačali vsaj 10.750 evrov.

Prtljažni prostor meri 270 litrov. | Foto: Gašper Pirman Prtljažni prostor meri 270 litrov. Foto: Gašper Pirman

Na voljo je osem barv zunanjosti in 15-palčna aluminijasta platišča. | Foto: Gašper Pirman Na voljo je osem barv zunanjosti in 15-palčna aluminijasta platišča. Foto: Gašper Pirman

Ne spreglejte