Ljubljana - Na natečaju za evropske nagrade za spodbujanje podjetništva za 2017 bosta letos Slovenijo v ožjem izboru zastopala Občina Ajdovščina s projektom Podjetno v prihodnost v kategoriji izboljšanje poslovnega okolja in podjetje Replika, d. o. o., s projektom »SKIS Support« v kategoriji spodbujanje internacionalizacije poslovanja.
Evropska komisija je letos prejela 305 prijav, izmed katerih bodo finaliste po posameznih kategorijah izbrali oktobra, zmagovalce pa bodo razglasili na zaključni slovesnosti za mala in srednje velika podjetja (MSP) 23. novembra v estonskem Talinu.
S projektom Podjetno v prihodnost si Občina Ajdovščina prizadeva ustvariti ugodno in povezano podporno okolje za nova podjetja, za razvoj podjetniške in obrtne dejavnosti in odpiranje novih delovnih mest. Zato občina izvaja številne programe in ukrepe, ki vodijo v spodbujanje podjetništva in ustvarjanje novih delovnih mest.
Projekt »SKIS Support« podjetja Replika pa predstavlja inovativen produkt na področju poslovnega svetovanja in zagotavljanja celovite podpore slovenskim in še posebej tujim podjetjem in posameznikom v obliki informacij in storitev na enem mestu s področja razvoja inovacij, internacionalizacije podjetij in relokacije.
Spodbujanje podjetniške miselnosti
Slovenija v natečaju za evropske nagrade za spodbujanje podjetništva, ki je namenjen vsem lokalnim, regionalnim in nacionalnim organom v EU ter v pridruženih državah v okviru Programa za konkurenčnost in inovacije na Islandiji, Norveškem, v Srbiji in Turčiji aktivno sodeluje od leta 2008. Kot so za Delo pojasnili na Javni agenciji Spirit Slovenija, od takrat dalje v lovu za evropsko podjetniško nagrado vsako leto v povprečju sodeluje od pet do sedem slovenskih prijaviteljev. Med njimi so kraji, mesta, regije in skupnosti ter javno-zasebno partnerstvo med javnimi organi in podjetniki. Vse do letos so bili prijavitelji v glavnem zastopani v treh kategorijah, in sicer v kategoriji za spodbujanje podjetniškega duha, v kategoriji za izboljšanje poslovnega okolja in kategoriji spodbujanje internacionalizacije poslovanja, pojasnjujejo na Spirit Slovenija.
Slovenci tudi zmagovali
Leta 2010 je v kategoriji izboljšanje poslovnega okolja na evropskem natečaju zmagalo slovensko podjetje Data s projektom Podpora in pomoč novoustanovljenim podjetjem in preprečevanje poslovnega neuspeha. To je bil projekt javno-zasebnega partnerstva s ponujanjem brezplačne podpore potencialnim in novim podjetjem v prvi fazi obstoja.
Zatem je leta 2015 v kategoriji spodbujanje internacionalizacije poslovanja zmagalo slovensko partnerstvo med Mestno občino Koper in Podjetniško trgovsko zbornico (PTZ) pri GZS s pobudo povezovanje majhnih podjetnikov v starem mestnem jedru Kopra.
Leta 2016 je v izboru sodelovalo prek 300 projektov iz 31 držav, med 18 najboljših v Evropi se je s pobudo Kikštarter uvrstil Zavod mladinski center Kotlovnica Kamnik, vendar je na koncu v njegovi kategoriji spodbujanje podjetniškega duha slavil portugalski projekt. Zavod mladinski center Kotlovnica Kamnik se je predstavil kot neprofitni zasebni zavod, ki je namenjen kakovostnemu in ustvarjalnemu preživljanju prostega časa mladih, ki obenem uspešno razvija in spodbuja podjetniški duh v Kamniku.
Za večjo gospodarsko rast
V Evropski uniji je več kot 20 milijonov malih in srednje velikih podjetij (MSP) glavno gonilo gospodarske rasti, inovacij, zaposlovanja in socialnega vključevanja. Cilj evropske komisije pa je spodbujati uspešno podjetništvo in izboljšati poslovno okolje za MSP, da bi jim pomagala uresničiti njihov potencial v globalnem gospodarstvu. Zato so letos že enajstič razpisali javni natečaj za evropsko nagrado za spodbujanje podjetništva.