Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Sobota,
18. 2. 2017,
7.10

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Red 10

5

Natisni članek

Sobota, 18. 2. 2017, 7.10

6 let, 6 mesecev

Zaplenjeni Mercedesov eksot na Češkem, kdo ga vozi v Sloveniji?

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Red 10

5

Mercedes SLR mclaren | Foto Prodriver Magazin CZ

Foto: Prodriver Magazin CZ

Na parkirišču češke policije že šest let sameva mercedes SLR mclaren, eden najbolj divjih športnih avtomobilov prejšnjega desetletja. Mercedes ga je razvil skupaj z McLarnom, kljub odličnim zmogljivostim pa avtomobil za 400 tisoč evrov ni izpolnil prodajnih pričakovanj. Tak avtomobil že več let navdušuje tudi na cestah v Sloveniji.

Zaradi nedokončane policijske preiskave že šest let čaka na parkirišču

Tega belega mercedes-benza SLR mclaren je češka policija zasegla leta 2011 in vse od takrat je ta nekdanji vrhunski športnik le še nepremičnina na policijskem parkirišču, poroča češki Magazin Prodriver. Še vedno namreč ni končana preiskava kraje v vpletenem podjetju za finančni lizing in zato ne sme avtomobila nihče premikati.

Bel športnik tako zunaj na parkirišču stoji že šest let. Če ga bo policija vendarle sprostila iz svojega nadzora, bodo avtomobil najbrž prodali na dražbo. Lastnik se bo sodeč po izpostavljenosti avtomobila težko izognil precej dragi obnovi.

Avtomobil poganja 5,4-litrski motor V8 s kompresorjem. Ta ima moč 460 kilovatov (slabih 630 "konjev") in 780 njutonmetrov navora.  | Foto: Prodriver Magazin CZ Avtomobil poganja 5,4-litrski motor V8 s kompresorjem. Ta ima moč 460 kilovatov (slabih 630 "konjev") in 780 njutonmetrov navora. Foto: Prodriver Magazin CZ

Britanski McLaren je dopolnil športne gene Mercedesovega uživaškega športnika

Mercedes-Benz je študijo športnika SLR predstavil leta 1999 na avtomobilskem salonu v Detroitu. Nato so se za pomoč obrnili k podjetju McLaren Automotive, v katerem so imeli Nemci takrat 40-odstotno lastništvo in skupaj so avtomobil z dodatnim imenom McLaren poslali v serijsko proizvodnjo. V angleškem Portsmouthu so avtomobil izdelovali med letoma 2003 in 2010.

Čeprav je imel vrhunske zmogljivosti, je bil namenjen predvsem ljubiteljem vožnje z avtomobili GT. Te bolj kot surove zmogljivosti zanimajo vozniški užitki na daljših vožnjah s svojimi superšportniki.

Leta 2005 so jih sicer prodali več kot 600, nato pa nikoli več kot 300 letno. Do konca leta 2007 so zanj našli 1.700 kupcev in napovedali ustavitev proizvodnje leta 2009.  | Foto: Mercedes-Benz Leta 2005 so jih sicer prodali več kot 600, nato pa nikoli več kot 300 letno. Do konca leta 2007 so zanj našli 1.700 kupcev in napovedali ustavitev proizvodnje leta 2009. Foto: Mercedes-Benz

Vozi tudi po slovenskih cestah

Mercedes-Benz je ob predstavitvi napovedal omejeno serijo tega vozila na 3.500 primerkov, a tej številki se naposled niso približali. Bili so daleč od želene ravni letno prodanih 500 športnikov SLR mclaren. Leta 2005 so jih sicer prodali več kot 600, nato pa nikoli več kot 300 letno. Do konca leta 2007 so zanj našli 1.700 kupcev in napovedali ustavitev proizvodnje leta 2009. Pri Mercedes-Benzu je bil njegov naslednik model SLS AMG, pri McLarnu pa športnik 12C.

Mercedesov eksot vozi tudi po slovenskih cestah. Avtomobil, ki je sredi prejšnjega desetletja kot nov stal okrog 400 tisoč evrov, je namreč najprej kupil Mariborčan Janez Ajlec, lastnik družinskega podjetja za izdelavo plastičnih oken AJM. Z enakim avtomobilom lahko na cestah uživa tudi gradbinec Miha Jarc.

Motor V8 s skoraj 630 "konji" en meter za prednjim odbijačem

Avtomobil je poganjal 5,4-litrski motor V8 s kompresorjem. Ta je imel moč 460 kilovatov (slabih 630 "konjev") in 780 njutonmetrov navora. Motor je bil postavljen sredinsko, a v prednjem delu vozila. Pri McLarnu so namreč v prvotni študiji motor premaknili en meter za prednji odbijač in okrog pol metra za prvo os. Moč se je na kolesa prenašala prek petstopenjskega samodejnega menjalnika AMG speedshift R.

Kljub uporabi lahkih materialov je imel Mercedes-Benzov športnik maso več kot 1,7 tone. Do 100 kilometrov na uro je avtomobil pospešil v dobrih treh sekundah.

Ne spreglejte