Luka Koper povečala pretovor in dobila posel z Daimlerjem

Tokratni posel je pomemben z vidika odpiranja dodatnih neposrednih ladijskih povezav za prevoz vozil med Koprom in Azijo.

Objavljeno
12. oktober 2017 13.03
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA
Koper − Luka Koper je v obdobju od januarja do septembra letos pretovorila za 17,7 milijona ton blaga, kar je 8,7 odstotka več kot v istem obdobju lani. Prihodki od prodaje so po nerevidiranih podatkih narasli za 9,5 odstotka na 155,09 milijona evrov, je danes prek spletnih strani Ljubljanske borze sporočila družba.

Pretovor je skupaj znašal 17,7 milijona ton, potem ko je v istem lanskem obdobju 16,29 milijona ton. Pretovor kontejnerjev je dosegel 6,86 milijona ton, 11 odstotkov več kot v lanskem obdobju − pretovorili so nekaj manj kot 687.000 kontejnerskih enot oziroma devet odstotkov več kot lani v tem času.

Pretovor avtomobilov je bil z okoli 792.000 tonami oziroma 521.522 avtomobili po tri odstotke pod lanskimi vrednostmi.

Pretovor sipkih in razsutih tovorov se je glede na isto obdobje lani povečal za devet odstotkov na 6,18 milijona ton, pretovor tekočih tovorov za 14 odstotkov na 2,89 milijona ton, pretovor generalnih tovorov pa je upadel za sedem odstotkov na 979.920 ton.

Luka Koper je v letošnjem prvem polletju ustvarila 27,1 milijona evrov čistega dobička, kar je 24 odstotkov več kot v istem obdobju lani. Čisti prihodki od prodaje družbe so v polletju dosegli 105,5 milijona evrov, kar je deset odstotkov več kot v prvem polletju 2016.

V Luki so konec septembra po enem letu gradnje odprli tudi novo večnamensko skladišče za sipke in generalne tovore s 16.000 kvadratnimi metri površine, ki ga sestavljata dve ločeni hali. Gre za eno štirih ključnih naložb Luke v obdobju do leta 2020. Po drugi strani v Luki še čakajo na okoljevarstveno soglasje za podaljšanje prvega pomola.

Uspeh z Daimlerjem

Iz Luke Koper so danes sporočili tudi, da so bili uspešni na mednarodnem razpisu nemške korporacije Daimler. Ta je koprsko pristanišče leta 2015 izbrala za eno od osrednjih izvoznih pristanišč za vozila, ki jih proizvajajo v tovarnah Mercedes-Benza v Evropi. Tokratni posel je po navedbah Luke pomemben predvsem z vidika odpiranja dodatnih neposrednih ladijskih povezav za prevoz vozil med Koprom in Azijo, saj bodo vozila poleg Kitajske, Hongkonga in Singapurja po novem dostavljali tudi na Japonsko.

»Odločitev Daimlerja, da ponovno izbere Koper, je za nas potrditev, da smo izpolnili njihova pričakovanja. Nova linijska povezava z Japonsko, ki jo zagotavlja ladjar MOL, pa odpira možnosti dodatnih poslov tako v izvozu iz Evrope kot tudi uvoza vozil iz Azije v Evropo,« je odločitev Daimlerja pospremil predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić.

V Luki so pri tem napovedali, da bodo v prihodnjih letih investirali 43,6 milijona evrov v dodatne zmogljivosti za pretovor avtomobilov. To med drugim vključuje novo garažno hišo s 6000 parkirnimi mesti, kar bo omogočilo povečanje letnega pretovora za 162.000 avtomobilov. Z zgraditvijo garaže želijo v Luki ustreči čedalje večjemu povpraševanju strank po pokritih skladiščnih površinah, hkrati pa povečati enkratne skladiščne zmogljivosti in izboljšati interno logistiko pri pretovoru avtomobilov.