Melbourne – Po 553 dneh je kazalec Sebiastiana Vettla spet visoko v zraku. Dolgo je nemški dirkač skupaj s Ferrarijem čakal na novo zmago, vsi skupaj pa so v Melbournu proslavljali, kot da so osvojili končni naslov prvaka in ne samo eno od dvajsetih dirk v sezoni.
Marsikdo opozarja, da je Ferrarijevo veselje nesmiselno, saj smo videli šele prvo dirko, toda rdeče proslavljanje je povsem na mestu, kajti že v Melbournu so pri moštvu dosegli več kot v celotni lanski sezoni – zmagali so na eni dirki. »Forza Ferrari!« je vpil Sebastian Vettel v svojo radijsko zvezo, takoj ko je prevozil ciljno črto. »Ta zmaga je za vse nas in za tiste, ki trdo delajo v Maranellu. Odlično delo in odličen dirkalnik!«
Vettel je do letos samo enkrat slavil v Melbournu – leta 2011 z Red Bullom, ko je na koncu sezone postal svetovni prvak. Ferrari je nazadnje v Avstraliji slavili leta 2007 s Kimijem Räikkönenom in tudi Finec je tistega leta postal svetovni prvak. V zadnjih 27 letih je sicer kar 19 zmagovalcev prve dirke na koncu slavilo v skupnem seštevku, v celotni zgodovini pa 33 od 67. »Vsi ti podatki me v resnici ne zanimajo. Najbolj sem vesel zato, ker smo dobili potrditev, da imamo odličen dirkalnik,« je odgovoril Vettel.
Ali povedano drugače – užitek je dirkati, če veš, da si odvisen samo od lastnih sposobnosti. Najhujše muke zato preživlja Fernando Alonso, saj že nekaj let vozi v povsem nekonkurenčnih dirkalnikih. Četudi opravi svoj posel brez napake, zaradi slabega avtomobila ne more niti dokončati dirke, kaj šele, da bi se vmešal v boj za vrh.
V Mercedesu so na Ferrarijevo moč opozarjali že v času testiranj, toda ko je Vettel prehitel Lewisa Hamiltona, je Mercedesov šef Toto Wolff vseeno presenečeno in jezno udaril po mizi. Pri Mercedesu so malce negotovi, saj je zdaj pod drobnogledom tudi njihova vzdržljivost materialov. V preteklih letih je bil namreč Mercedesov motor tako prepričljiv, da Hamilton in Nico Rosberg marsikdaj sploh nista dirkala na vso moč, a sta še vedno zmagovala. »Nisem bil povsem prepričan, ali bi pnevmatike zdržale, če bi šel v brezglavi lov na zmago. Kaj lahko bi odstopil in izgubil tudi drugo mesto,« je rekel Hamilton v Melbournu.
Kljub vsemu so pri Mercedesu sprejeli izziv, ki ga zdaj predstavlja Ferrari. »Imam neverjetno spoštovanje do Sebastiana in njegovih dosežkov. Velik privilegij je, da dirkava v isti eri, zdaj pa imava končno oba konkurenčen dirkalnik, da se bova lahko brez zadržkov borila za zmage,« je povedal britanski voznik pri Mercedesu. »Letošnje dirkanje bo telesno in mentalno precej težje. Toda takšni pogoji so najboljši za razburljivo formulo 1.«
Resda je vodstvo tekmovanja po spremembi pravil dobilo razburljivejšo borbo za zmage, toda zdaj so vodilni možje zaskrbljeni, ker se je občutno povečala razlika med najboljšimi tremi (Ferrari, Mercedes, Red Bull) in preostalimi moštvi. »Med prvim in osmim je razlika več kot dve sekundi na krog in to me skrbi,« je z glavo zmajeval Jean Todt, predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze. »Razlika je prevelika. Naše sanje so, da bi bilo prvih deset dirkalnikov v sedmih ali osmih desetinkah na krog.«