TV namiga: Srečen za umret in Dvojina
Večer (in noč) za sodobni slovenski film: priporočamo Luzarjev celovečerni prvenec in drugi film Nejca Gazvode. Oba pravita, da se splača zaljubiti, pa čeprav na večer življenja ali za eno noč.
Odpri galerijo
Petek, 19. oktobra
Srečen za umret: TVS 2 ob 20.05
Vikendova ocena: 5 (od 5)Slovenija, 2012. Režija: Matevž Luzar. Igrajo: Evgen Car, Milena Zupančič, Vladimir Vlaškalič, Ivo Ban, Janja Majzelj. Drama/komedija. 100 minut.
Zgodba o upokojenem profesorju glasbe, ki se odseli v dom za ostarele, še prej pa si, v prvi sceni filma, rezervira parcelo na pokopališču, se resda sliši kot še posebej žgoča socialna drama, a Srečen za umret, celovečerni prvenec scenarista in režiserja Matevža Luzarja je pravzaprav (po njegovih besedah) mladostniška komedija. Ima pa film tudi močan socialno-dramski vidik, ki se ob izvrstni igri in dodelani produkciji odlično zlije s komičnim vidikom.
Ivan (Evgen Car) je 76-letni upokojenec, ki verjame, da je njegovo življenje končano, zato si kupi parcelo za grob in gre v dom za starejše. Najprej zavrača vsa vabila k dejavnostim v domu, potem pa se le odloči za računalniški tečaj. Tam se seznani z Melito (Milena Zupančič) in naenkrat najde novo veselje do življenja.
Opozorilo: Mlajši otroci naj si film ogledajo s starši ali skrbniki.
Dvojina: Pop TV 0.35
Vikendova ocena: 5 (od 5)Slovenija, 2013. Režija: Nejc Gazvoda. Igrajo: Nina Rakovec, Mia Jexen, Nataša Barbara Gračner, Jure Henigman, Matjaž Tribušon, Tilen Lapajne. Drama. 102 minuti.
Izlet Nejca Gazvode je eden ključnih filmov generacije, ki je danes sredi svojih dvajsetih, bistvo generacije pa mu je s pronicljivim in zanimivim filmom uspelo ujeti tudi s svojim drugim izdelkom.
Dvojina je zgodba o Tini (Nina Rakovec) Iben (Mia Jexen), dveh petindvajsetletnicah, ki se naključno srečata v Ljubljani in skupaj preživita eno noč in en dan. Obe sta na življenjskem razpotju in skozi medsebojno spoznavanje odkrivata poti, ki jih želita oziroma morata ubrati. Igralska zasedba prepriča in navduši, Gazvodov razgibani in delno celo eksperimentalni način režiranja pa je presežek, ki ga v slovenskem filmu že dolgo pogrešamo. Ljubljana je dobila film, ki mesto predstavi lepše kakor katera koli razglednica.
Opozorilo: Mlajši otroci naj si film ogledajo s starši ali skrbniki.