Album tedna: Ifriqiyya Electrique, Rûwâhîne

Atraktiven prvenec glasbene skupine Ifriqiyya Electrique, ki je tudi film in dokumentarni projekt.

Objavljeno
14. julij 2017 16.30
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Ifriqiyya Electrique
Rûwâhîne
Glitterbeat, 2017

Najbolj globalna ljubljanska glasbena založba Glitterbeat je spet postregla z zvoki drugačnosti. Tokrat gre za preplet preteklosti in prihodnosti, Afrike in Evrope, krščanstva in islama. Glasbo in petje zasedbe Ifriqiyya Electrique pri založbi oglašujejo kot združitev sufijskih ritualov iz puščavske Tunizije z modernim industrijskim rockom in post industrijsko elektroniko. Vokale prispevajo Tarek Sultan, Yahia Chouchen in Youssef Ghazala iz plemena Banga iz Saharske puščave v Tuniziji, elektronske, kitarske in basovske zvoke pa François Cambuzat in Gianna Greco iz zasedbe Putan Club.

François Cambuzat je znan sredozemski punk in avatnrockovski kitarist, ki se je pogosto odpravil na teren, kjer je snemal ljudsko glasbo v Turčiji, na Kitajskem in Srednjem Vzhodu. Z basistko Gianno Greco pa sta sodelovala v skupini Putan Club ter v spremljevalni zasedbi newyorške glasbene posebnice Lydie Lunch.

Ifriqiyah je bila antična entiteta, ki je obsegala sedanjo Tunizijo, ter velik del Alžirije in Libije, kar so v bistvu meje Rimske province Afrike, kar zveni zelo podobno. Zasedba Ifriqiyya Electrique je nastala v magični puščavi Djerid na severu Tunizije, ki premore največje slano jezero v Sahari in najlepši puščavski sončni vzhod in kjer uspevajo najlepše puščavske rože. Tam tudi opravljajo znameniti ritual Banga Sidi Marzûq. To je osrednji vsakoletni dogodek v življenju temnopoltih prebivalcev severnih oaz Tunizije, ki so potomci plemena Hausa, največjega afriškega plemena, ki šteje več okoli 40 milijonov ljudi, ki so jih kot sužnje prepeljali na sever Tunizije iz podsaharske Afrike. Banga je ritual občudovanja in ne izganjanja, kajti udeleženci želijo gostiti duhove, ne pa jih izganjati.

Zasedba Ifriqiyya Electrique pa bi lahko ponudila zvočno ozadnje tovrstnega obreda. Hipnotičnost in obsedenost živega nastopa zasedbe Ifriqiyya Electrique je slovensko občinstvo lahko preverilo sinoči v Novi Gorici, oktobra pa bodo nastopili tudi v ljubljanskem Kinu Šiška.

Album Rûwâhîne je prepoln hvalnic Bogu, to je Alahu, skupnemu božanstvu kristjanov, judov in muslimanov ter je sodoben in transcendenten odgovor na multikulturnost globalnega vsakdana.