Avto

Čigav bo svetovni avtomobilski prestol

Volkswagen z enornimi vlaganji v razvoj novih vozil, tehnologij in tovarn že temeljito napada Toyoto, ki medtem pridno šteje dobiček; iz ozadja sta vse močnejša globalna igralca Hyundai in Kia

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.11.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Volkswagen vlaga velikanska sredstva v razvoj novih vozil, tehnologij in tovarn, saj poskuša s prestola zriniti Toyoto. Japonci medtem vztrajajo na vrhu po številu prodanih vozil, hkrati so navzgor popravili napovedi o prihodku in dobičku. Več kot osem milijonov vozil naj bi letos prodala Hyundai in Kia.

Nemški Volkswagen si na vse kriplje prizadeva prehiteti Toyoto po številu prodanih vozil, hkrati v razne avtomobilske projekte vlaga neverjetne količine denarja - v prihodnjih petih letih kar 85,6 milijarde evrov oziroma dobrih 17 milijard na leto, kar je letno 300 milijonov evrov več kot do zdaj. Izvršni direktor Volkswagna Martin Winterkorn je pojasnil, da bodo naložbe nadaljevali tudi v prihodnosti, saj želijo postati vodilni proizvajalec vozil. Stroškov razvoja kljub sploš­nim varčevalnim ukrepom v Volkswagnu tako ne bodo klestili, ostali bodo na ravni med šestimi in sedmimi odstotki.

rabljena-vozila-xx.1416940368.jpg.o.600px.jpg
Boj za svetovni prestol v prodaji še naprej poteka med Toyoto, General Motorsom in Volkswagnom, pridružuje pa se mu še Hyundai. Foto: Shutterstock

Po naložbah VW pred Samsungom in Intelom

Veliko stavijo na Kitajsko, kjer bodo s prihodnjimi vlaganji svoj proračun obremenili za dodatnih 22 milijard evrov. V prihodnjih petih letih bodo Nemci za razvoj na globalni ravni skupaj namenili kar 107,6 milijarde evrov oziroma pet milijard več kot v zadnjih petih letih. Za kako velike zneske gre, pove podatek, da bo Volkswagen že tretje leto za raziskave in razvoj porabil celo več kot tehnološka velikana Intel in Samsung.

Volkswagen je zadnja leta sicer nezadržno dvigoval prodajne številke, letos želijo prvič v zgodovini prodati več kot 10 milijonov vozil - štiri leta pred prvotnimi načrti. Z agresivnim nastopom, številnimi novimi in prenovljenimi modeli že močno dihajo za ovratnik japonski Toyoti, septembra je ta imela komaj 72 tisoč vozil prednosti.

8

milijonov vozil bosta letos prodala Hyundai in Kia.

10

milijonov vozil bo letos v svetu prodala skupina Volkswagen.

10,2

milijona vozil je letošnji prodajni načrt Toyote v svetu.

Šibak jen krepi Toyotin zaslužek

Japonska Toyota je vmes navzgor popravila napoved prihodka in dobička v tekočem poslovnem letu. Po novem pričakuje okoli 17,6 milijarde evrov dobička iz poslovanja oziroma 13,7 milijarde evrov čistega dobička ter 185 milijard evrov prihodka od prodaje, kar pomeni za desetino več dobička in za okoli tri odstotke večje prihodke glede na prvotne napovedi. Toyota je napoved izboljšala ob ukrepih za izboljšanje dobičkonosnosti in znižanja stroškov ter spremenjenih pričakovanjih glede deviznih tečajev, upoštevala pa je tudi manjšo pričaskovano prodajo vozil in zvišanje fiksnih stroškov, predvsem za raziskave in razvoj. Slabša so pričakovanja glede prodaje vozil, v celotnem letu naj bi prodali 9,05 milijona vozil, sprva so napovedovali prodajo 9,1 milijona enot. Toyota v celotnem letošnjem letu na ravni skupine, v katero sodita tudi družbi Hino Motors in Daihatsu Motor, načrtuje dobavo 10,2 milijona avtomobilov.

Hyundai in Kia se bojujeta z vonom, s kupci ne

Med avtomobilskimi velikani so tudi Korejci, ki si letos lahko manejo roke. Hyundai in Kia bosta na račun nepričakovano dobre prodaje v Braziliji, na Kitajskem in v Indiji prodala več kot osem milijonov vozil. Za letos so Korejci sprva načrtovali prodajo 7,86 milijona vozil, vendar so jih k dodatnemu optimizmu napeljali desetmesečni poslovni rezultati, kupci so še posebej dobro sprejeli modela tucson in santa fe. Hyundai in Kia sta v ZDA letos prodala skoraj 1,1 milijona vozil, kar je štiri odstotke več kot lani, številke pa so še toliko slajše v luči slabšega položaja zaradi krepitve vona glede na dolar. V zadnjem letu se je njihova valuta namreč okrepila za 1,8 odstotka, v istem času je jen izgubil deset odstotkov, kar je voda na mlin japonskim proizvajalcem vozil.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

24.12.2014
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 1

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)