Volkswagen vlaga velikanska sredstva v razvoj novih vozil, tehnologij in tovarn, saj poskuša s prestola zriniti Toyoto. Japonci medtem vztrajajo na vrhu po številu prodanih vozil, hkrati so navzgor popravili napovedi o prihodku in dobičku. Več kot osem milijonov vozil naj bi letos prodala Hyundai in Kia.
Nemški Volkswagen si na vse kriplje prizadeva prehiteti Toyoto po številu prodanih vozil, hkrati v razne avtomobilske projekte vlaga neverjetne količine denarja - v prihodnjih petih letih kar 85,6 milijarde evrov oziroma dobrih 17 milijard na leto, kar je letno 300 milijonov evrov več kot do zdaj. Izvršni direktor Volkswagna Martin Winterkorn je pojasnil, da bodo naložbe nadaljevali tudi v prihodnosti, saj želijo postati vodilni proizvajalec vozil. Stroškov razvoja kljub splošnim varčevalnim ukrepom v Volkswagnu tako ne bodo klestili, ostali bodo na ravni med šestimi in sedmimi odstotki.
Po naložbah VW pred Samsungom in Intelom
Veliko stavijo na Kitajsko, kjer bodo s prihodnjimi vlaganji svoj proračun obremenili za dodatnih 22 milijard evrov. V prihodnjih petih letih bodo Nemci za razvoj na globalni ravni skupaj namenili kar 107,6 milijarde evrov oziroma pet milijard več kot v zadnjih petih letih. Za kako velike zneske gre, pove podatek, da bo Volkswagen že tretje leto za raziskave in razvoj porabil celo več kot tehnološka velikana Intel in Samsung.
Volkswagen je zadnja leta sicer nezadržno dvigoval prodajne številke, letos želijo prvič v zgodovini prodati več kot 10 milijonov vozil - štiri leta pred prvotnimi načrti. Z agresivnim nastopom, številnimi novimi in prenovljenimi modeli že močno dihajo za ovratnik japonski Toyoti, septembra je ta imela komaj 72 tisoč vozil prednosti.
8
milijonov vozil bosta letos prodala Hyundai in Kia.10
milijonov vozil bo letos v svetu prodala skupina Volkswagen.10,2
milijona vozil je letošnji prodajni načrt Toyote v svetu.Šibak jen krepi Toyotin zaslužek
Japonska Toyota je vmes navzgor popravila napoved prihodka in dobička v tekočem poslovnem letu. Po novem pričakuje okoli 17,6 milijarde evrov dobička iz poslovanja oziroma 13,7 milijarde evrov čistega dobička ter 185 milijard evrov prihodka od prodaje, kar pomeni za desetino več dobička in za okoli tri odstotke večje prihodke glede na prvotne napovedi. Toyota je napoved izboljšala ob ukrepih za izboljšanje dobičkonosnosti in znižanja stroškov ter spremenjenih pričakovanjih glede deviznih tečajev, upoštevala pa je tudi manjšo pričaskovano prodajo vozil in zvišanje fiksnih stroškov, predvsem za raziskave in razvoj. Slabša so pričakovanja glede prodaje vozil, v celotnem letu naj bi prodali 9,05 milijona vozil, sprva so napovedovali prodajo 9,1 milijona enot. Toyota v celotnem letošnjem letu na ravni skupine, v katero sodita tudi družbi Hino Motors in Daihatsu Motor, načrtuje dobavo 10,2 milijona avtomobilov.
Hyundai in Kia se bojujeta z vonom, s kupci ne
Med avtomobilskimi velikani so tudi Korejci, ki si letos lahko manejo roke. Hyundai in Kia bosta na račun nepričakovano dobre prodaje v Braziliji, na Kitajskem in v Indiji prodala več kot osem milijonov vozil. Za letos so Korejci sprva načrtovali prodajo 7,86 milijona vozil, vendar so jih k dodatnemu optimizmu napeljali desetmesečni poslovni rezultati, kupci so še posebej dobro sprejeli modela tucson in santa fe. Hyundai in Kia sta v ZDA letos prodala skoraj 1,1 milijona vozil, kar je štiri odstotke več kot lani, številke pa so še toliko slajše v luči slabšega položaja zaradi krepitve vona glede na dolar. V zadnjem letu se je njihova valuta namreč okrepila za 1,8 odstotka, v istem času je jen izgubil deset odstotkov, kar je voda na mlin japonskim proizvajalcem vozil.