Pariz zaradi izgub ustavil sistem souporabe električnih vozil

Kljub 150.000 naročnikom se sistem, ki je začel delovati leta 2011, ni izkazal za ekonomsko upravičenega.
Fotografija: Načrt se v Parizu ni izšel. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Načrt se v Parizu ni izšel. FOTO: Shutterstock

Pariz - Francoska prestolnica Pariz je ustavila sistem souporabe električnih avtomobilov, ki so ga nekoč razglašali za prihodnost urbanega transporta. Mestni svetniki so stopili na zavoro zaradi kopičenja izgub.

Po pariških ulicah je vozilo okoli 4000 srebrnih električnih avtomobilov sistema Autolib, 1100 parkirišč zanje je mesto vzpostavilo na vsakih nekaj ulic. A kljub 150.000 naročnikom se sistem, ki je začel delovati leta 2011, ni izkazal za ekonomsko upravičenega. To pomeni, da se računica skupine Bollore, ki je s sistemom upravljala in je obljubljala, da Autolib mesta ob polnem obratovanju ne bo stal niti centa, ni izšla.

Prejšnji mesec je konglomerat, ki je s shemo skušal predstaviti svojo tehnologijo na področju električnih baterij, ponudil, da bi v prihodnjih petih letih letno plačeval 46 milijonov evrov za pokritje pričakovanega primanjkljaja v višini 294 milijonov evrov. Socialistična pariška županja Anne Hidalgo je ta predlog označila za absurden, svetniki Pariza in predmestij, ki so sodelovala v shemi, pa so v četrtek glasovali, da se pogodba nemudoma prekine. Sicer bi se iztekla leta 2023.

Bollore, ki se bo zaradi tega soočil s 60 milijonov evrov veliko škodo, je že napovedal tožbo proti mestu.

Po pariških ulicah je vozilo okoli 4000 srebrnih električnih avtomobilov. FOTO: Shutterstock
Po pariških ulicah je vozilo okoli 4000 srebrnih električnih avtomobilov. FOTO: Shutterstock


Vsak avtomobil uporabljen le 4,5-krat dnevno


Ideja souporabe električnih avtomobilov je privlačna in tudi Autolibovi uporabniki so bili navdušeni tako nad nezahtevnostjo uporabe kot tudi ceno. Vseeno je bil leta 2016, v katerega segajo zadnji dostopni podatki, vsak avtomobil v povprečju uporabljen le 4,5-krat dnevno, kar ne pokriva stroškov vzdrževanja flote.

Težavo je med drugim predstavljalo pokrivanje povpraševanja, saj je bilo na določenih mestih avtomobilov običajno preveč, drugod pa premalo. Uporabniki so se pritoževali tudi nad čistočo vozil. Ob tem so Parižani v zadnjem obdobju dobili kar nekaj drugih možnosti ugodnih prevozov, kot so prevozi prek aplikacije Uber in z najemom električnih mopedov.



V globokih težavah pa je še en sistem podnebju prijazne mobilnosti v Parizu, in sicer leta 2007 zagnani sistem izposoje koles Velib. Sistem z več kot 1200 postajališči je veljal za velik uspeh, dokler ni mesto v začetku letošnjega leta zamenjalo upravitelja. Novi operater je zamujal za postavljeno časovnico menjave koles in postajališč, ob tem so sistem pestile številne tehnične težave.

V zadnjih tednih so zabeležili med 5000 in 20.000 voženj s kolesi Velib na dan, potem ko je številka v rokah prejšnjega upravitelja v povprečju presegala 100.000 dnevno.

Komentarji: