Avto

Sindikati, ko grozite s stavko, pomislite na posledice

Po tem, ko so turški delavci v avtomobilistični industriji teden dni stavkali, Renault razmišlja o tem, ali bo nadaljeval s proizvodnjo Turčiji

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.05.2015 08:17
Čas branja: 2 min

Pri francoskem proizvajalcu avtomobilov Renaultu bodo razmislili, ali je zanje dolgoročna naložba v proizvodnjo na turških tleh še smiselna, je v svojem komentarju stavke turških delavcev dejal Jean Christophe Kugler, predstavnik Renaulta, poroča Reuters. Renault je nameraval dolgoročno vlagati v proizvodnjo v Turčiji, a spor z delavci ogroža tako vlogo Turčije kot enega večjih proizvajalcev avtomobilskih delov, kot tudi avtomobilski industriji na globalnem nivoju, je dejal Kugler.

Turčija zanimiva zaradi nizkih stroškov dela

V Turčiji so najprej začeli stavkati delavci v tovarnah Renaulta in Fiata, sledili so jim še delavci iz turške tovarne, ki je v solastništvu ameriškega proizvajalca Ford. Delavci, ki so pred tednom dni ustavili stroje, zahtevajo višje plače, nekje za 60 odstotkov. Turčija je za velikane avtomobilske industrije zanimiva zaradi nizkih stroškov dela in zaradi (do zdaj) socialnega miru, a stavka utegne ogroziti njen sloves. Turčija sicer postaja vse pomembnejši akter v avtomobilski industriji, poroča The Wall Street Journal.

tovarna-turcija-bl.1432301330.jpg.s.600px.jpg
Turški delavci v avtomobilski industriji zahtevajo višje plače.

Če stavkajo zdravniki, kam oditi?

Tuji investitorji so dali turškim delavcem jasno sporočilo: Če boste stavkali, če ne bomo mogli delati, bomo odšli. Za nas ne boste več zanimivi. To je sporočilo, ki bi si ga morali zapomniti tudi slovenski sindikati, kadar grozijo s stavkami. Vlagatelji iščejo stabilno okolje.

Ne morejo pa oditi davkoplačevalci, kadar stavka javni sektor. Stavko so za 28. maj napovedali zdravniki. Če z ministrstvom ne bodo našli skupnega jezika, je predsednik sindikata Fides Konrad Kuštrin za jesen napovedal ponovitev stavke iz leta 1996, ko so zdravniki stavkali tri tedne. Sindikat Fides zahteva sprejetje standardov in normativov za zdravnike, kot so jih zdravniške organizacije pripravile v modri knjižici, ter približevanje razmerju ena proti tri med povprečno slovensko plačo in povprečno zdravniško plačo. Ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc je ob napovedi stavke sicer dejala, da na takšno izsiljevanje zdravnikov ne bo pristala. A kaj preostane bolnikom? Ne morejo kar oditi, kot lahko iz Turčije tamkajšnji tuji investitorji.

Turčija je postala avtomobilska velesila

Turčija je zaradi nizkih stroškov dela, plače proizvodnih delavcev so v povprečju med 250 in 300 evrov na mesec in velikega lokalnega v zadnjem desetletju privabila številne avtomobilske proizvajalce. Lastne ali joint venture proizvodne enote imajo v tej državi Renault, Ford, Fiat in Toyota, lani pa so skupaj z domačimi proizvajalci izdelali 1,17 milijona vozil, kar je 110 odstotkov več kot leta 2002. S turško avtomobilsko iindustrijo je povezanih tudi nekaj slovenskih dobaviteljev. Največji med njimi je zreški GKN Driveline Slovenija, ki je leta 2013 sestrskemu podjetju v Turčiji dobavil za 9,5 milijona evrov homokinetičnih zglobov in tripodov. Trg ponuja številne priložnosti, a tudi ovire, je za Finance komentiral direktor zreške družbe Andrej Poklič. Opozoril je predvsem na zapletene postopke carine in druge administrativne postopke ter svetuje, tem so se v zadnjem času pridružile še stavke v avtomobilskih tovarnah.

Poleg Turčije za avtomobilske proizvajalce v Evropi zaradi nizkih stroškov dela in rastočega trga zanimive postajajo tudi severnoafriške države. Renault je pred leti zgradil tovarno dacia v Maroku, proizvodnjo v tej državi načrtuje tudi francoski PSA. Renault je lansko jesen odprl tovarno tudi v sosednji Alžiriji, kjer Mercedes-Benz že izdeluje manjše količine dostavnikov sprinter in terencev G za vojaške potrebe. Proizvajalci medtem investirajo tudi v večje evropske države, Daimler v Nemčijo in Madžarsko, BMW v Nemčijo, Volkswagen pa bo v razširitev proizvodnje v dve tovarni v Španiji investiral 4,2 milijarde evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz