Avto

Avtomobili zgoraj brez za malce staromoden imidž

Kabrioleti so ohranili romantičen predznak v vsej zgodovini avtomobilizma, čeprav kupci zanje danes ne stojijo v vrstah.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.05.2016 09:00
Dopolnjeno: 01.05.2016 09:06
Čas branja: 5 min
Avtomobili zgoraj brez za malce staromoden imidž
Foto: Shutterstock

Kabrioleti so simbol avtomobilske eksotike in romantike, še precej bolj kot večji športni avtomobili, razkošne limuzine in zdaj modni športni terenci. Avtomobili zgoraj brez vseskozi ohranjajo naravo prvinskega užitka, ki ga ob rohnenju motorja spremlja še svež veter okoli glav potnikov. Svoboda v vožnji pod milim nebom je namreč nekaj posebnega, in kdor je poskusil, to dobro ve. V avtomobilski zgodovini so bili kabrioleti zelo opazni, pri vsakem proizvajalcu so pomenili vrhunec poželenja in bili graditelji ugleda znamk. Nekoč so bili priljubljena tržna niša. Vsaka znamka, ki je nekaj dala nase, na svoj oblikovalski oddelek, znanje, tehnologijo in ugled, ga je imela v ponudbi. Nemški avtomobilski velikan Volkswagen celo 12! Povpraševanje kupcev po njih pa je v zadnjih letih splahnelo, saj se tipični kupci kabrioletov vse bolj obračajo k športnim terencem in mestnim križancem.

Smola za kabriolete: imidž pa danes delajo druge stvari

Po podatkih podjetja Autofacts je bilo pred slabimi desetimi leti v dveh glavnih regijah za kabriolete, Severni Ameriki in Evropi, proizvedenih 827 tisoč takšnih vozil, do danes se je proizvodnja zmanjšala za polovico, število modelov pa občutno upadlo. Tudi pri nas priljubljeni peugeot 207CC tako sploh ni dobil naslednika, Volkswagen je nehal izdelovati model eos, Renaultov posebnež wind pa je doživel pravi polom. Kabrioleti so pred desetimi leti pomenili 5,4-odstotni delež prodaje, danes pa ne dosežejo niti treh odstotkov.

Ljudje so kabriolete kupovali tudi zato, ker so želeli s tem dokazati, da znajo uživati življenje in imajo denar za takšen tip vozila. Kabrioleti se namreč kupujejo s srcem, in ne z razumom, pogosto je razum pri takšni odločitvi povsem izklopljen. Gre namreč za nakup avtomobila, ki ima v praksi številne slabosti in le nekaj prednosti, vendar to nadomestijo drugi čari, ki jih z besedami morda niti ni mogoče opredeliti. Trendi danes pa so vseeno drugačni, vozniki namreč radi pokažejo, da so ekološko ozaveščeni. Kabriolete so tako medtem zamenjala premijska električna vozila, kot sta BMW i3 in tesla model S.

V Sloveniji dobrih 50 kupcev na leto

Prodaja kabrioletov je po informacijah Autonews.com tudi zelo omejena na specifične trge. Kabriolete kupujejo predvsem Angleži, Danci, Nemci in Švedi, v Severni Ameriki pa vozniki v Kaliforniji in na Floridi. Proizvajalci upada zanimanja v omenjenih državah ne morejo nadomestiti na denimo arabskih trgih, saj tam ljudje niti ne pomislijo, da bi jim med vožnjo sijalo sonce nad glavo. V Sloveniji smo opazili podobno. Še rekordnega leta 2008 smo jih imeli zelo radi, saj smo jih kupili več kot 550, do leta 2010 je prodaja upadla na 282, se nato okrepila na 291 avtomobilov in se nato močno zmanjšala. Leta 2012 si je avto zgoraj brez omislilo le 117 Slovencev, leto pozneje le še 68, predlanskim 53 in lani 55, ko je bil vidno v ospredju nemški BMW ter modela 435 in M235i, Volkswagen pa je prodal le tri. Številka je višja, če upoštevamo uvoz rabljenih vozil, nakup vozila zgoraj brez si je pri nas omislilo 229 kupcev.

Ponudba za vse okuse in debeline denarnice

Niša kabrioletov se je tako še zožila. Če kdaj, pa ljubitelji o njihovem nakupu razmišljajo s prihodom pomladi in poletja, da bi v teh nekaj sončnih mesecih uživali v vožnji na prostem. Ponudba novih vozil na trgu je kljub vsemu dovolj pestra, da lahko vsak najde nekaj zase - od polkabrioletov do klasike in seveda razkošja na štirih kolesih, ki stanejo toliko kot vila. Tudi pri nas smo dočakali japonsko-italijanska dvojčka, ki bosta prepotrebno svežino vnesla v svet roadsterjev, omisliti pa si je mogoče tudi križanca med športnim terencem in kabrioletom. Tudi Opel, Fiat in Mazda, Mercedes-Benz, Ford in BMW imajo v ponudbi modele, ki bodo poskrbeli za romantiko pod nebom in zvezdami ter za zanimive zgodbe.

opel-adam-rocks01-xx.1461753545.jpg.w.960px.jpg
Foto: NetCarShow

Med športnim terencem in kabrioletom

Mali opel adam je predvsem v Nemčiji zelo priljubljen, tudi v Sloveniji krog njegovih kupcev raste. Ob običajni in športni različici S adam sliši tudi na ime »rocks«, ki visoko modo in privlačno obliko združuje s terensko opravo, skozi odprto streho pa ponuja nekaj svobode. Od navadnega adama se ne loči le po terenskih plastičnih zaščitah vsenaokrog, kromiranih poudarkih spredaj, drugačnih meglenkah in večjem odmiku od tal, ampak tudi po platneni strehi. Ta se v sedmih sekundah in pri hitrosti vse do 140 kilometrov na uro ob pomoči elektrike v celoti odmakne nekam nad zadnjo klop ter v avto pošlje dodatno količino sončnih žarkov, vonj po pomladi, poletju in seveda pustolovščinah. Adam rocks je z osnovno ceno 18.700 evrov skoraj brez konkurence, prenovljeni fiat 500 ponuja platneno streho, vendar nima terenske obutve, mini countryman pa je občutno dražji in nima pomične strehe.

mazda-mx-5-xx.1461753547.jpg.s.960px.jpg
Foto: NetCarShow

Legendarni roadster in njegov italijanski brat

Mazdi je pred dobrega četrt stoletja uspelo sestaviti pristnega roadsterja in ga ponuditi za ugodno ceno. V treh generacijah mazda MX-5 nikoli ni izgubila občutka igrivosti in lahkotnosti, kot vozniško vzoren avtomobil je prepričala skoraj milijon kupcev. Veselje do vožnje je njen zaščitni znak tudi v najnovejši četrti generaciji s ceno od 23.990 evrov, saj Mazdina novinka hlepi po užitkih v zavojih. Razmerje razporejene mase zaradi motorja spredaj in pogona zadaj namreč ostaja idealno (50 proti 50), a ker je v družbi lepše, bo kupce s svežo podobo in večno vsebino osvajala skupaj s fiatovim bratom, modelom 124 spider. Italijani so pri oblikovanju modela 124 spider tako poskrbeli za nekaj svojih potez, s katerimi se avtomobila že na pogled ločita med seboj. Fiat je za nekaj centimetrov daljši in nekoliko težji, manj razlik pa je v notranjosti. Italijan je nekaj kilogramov pridobil zaradi 1,4-litrskega turbomotorja s 140 konji, z odprto streho pa se pravi užitki na cesti šele začnejo.

fiat-124-spider01-xx.1461753540.jpg.w.960px.jpg
Foto: NetCarShow

mercedes-s-cabriolet-xx.1461753543.jpg.w.960px.jpg
Foto: NetCarShow

Mercedes v svetu bentleyjev in rolls-royceov

Prek pet metrov dolžine, prostor za štiri potnike, po želji skoraj 600 konjev, ki sodelujejo z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, usnje na sedežih in armaturni plošči ter vse skupaj začinjeno s pomično platneno streho. To je eden izmed najrazkošnejših kabrioletov na svetu, mercedes-benz S cabriolet, ki se vozi v svet bentleyjev in ­rolls-royceov - cena brez davščin doseže vsaj 140 tisoč evrov, v različici AMG pa celo 250 tisoč. Posebnost S cabrioleta, ki sicer s seboj vozi vse preostale tehnične rešitve najbližjega sorodnika, s katerim si deli 60 odstotkov delov - S coupeja -, je dodelana klimatizacija potniške kabine. Razmere zaznava 12 senzorjev, za pretok zraka skrbi 18 zračnikov, potniki pa si lahko v petih stopnjah nastavijo temperaturo v delu nog ali trupa.

ford-mustang-xx.1461753544.jpg.s.960px.jpg
Foto: NewsPress

Sproščena različica poskočnega ponija

V dobrega pol stoletja je ford mustang zaradi svojega divjega videza, svojevrstnega šarma in napetih mišic dosegel svetovno slavo ter postal nekakšna ikona avtomobilskega sveta. Mustangova slava pa ni rezultat samo njegove mišičaste podobe in zvezdniške vloge v svetu filma in zabave, ustvarilo jo je kar devet milijonov kupcev ter prav toliko zanimivih zgodb in doživetij. Med njimi je in še bo mnogo takšnih, ki se zgodijo ob odprti strehi, za kar bo poskrbel novi ford mustang. Kabrioletska različica je sicer bolj ležerna izpeljanka navadne kupejevske, saj je za spuščanje platnene strehe treba še ročno obrniti strešni zatič, odpiranje in zapiranje pa potekata električno pri zelo majhni hitrosti. A kaj zato, veter v laseh ima svoje čare in cena okoli 45 tisoč evrov se ne zdi pretirana.

bmw-4-convertible-xx.1461753542.jpg.s.960px.jpg
Foto: Simon Childs/NewsPress

Najbolj zaželen pri nas

Bavarci so v avtomobilskem svetu precej zaželeni, o čemer pričajo tudi prodajne številke. Čeprav so številke pri kabrioletih bolj butične, pa ostajajo v samem vrhu želja med kupci, za njimi se radi ozrejo tudi mimoidoči, še posebej priljubljeni pa so pri nežnejšem spolu. BMW serije 4 cabrio za okoli 50 tisoč evrov hitro pokaže, da je s svojim videzom in imidžem v svojem razredu ena izmed privlačnejših izbir na trgu, sploh ker sta glavna tekmeca iz Stuttgarta in Ingolstadta že nekoliko v letih. Bavarci so sicer kot osnovo za kabrioletsko različico vzeli osnovno štirico in vanjo spravili dobrote, ki jih premore njihovo tehnično znanje, se pa kabriolet zaradi ojačitev in večje mase pelje manj športno kot kupe. Vendar to niti ni tako pomembno, s takšnim avtom, kot je štirica zgoraj, gotovo naredite veliko za svojo dušo, hkrati pa anonimnosti rečete zbogom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)