Apple je vlagateljska zgodba, ki gotovo še ni končana

Vroča delnica: v desetih letih je tečaj rasel z več kot tisoč odstotki, za četrtino vsako leto.

Objavljeno
17. november 2017 17.51
Sašo Stanovnik, Alta Invest
Sašo Stanovnik, Alta Invest

Cena delnice Appla je od začetka leta 2007, ko je podjetje razkrilo svoj prvi revolucionarni iPhone, do novembra 2017 zrasla za neverjetnih 1137 odstotkov oziroma povprečno za 25,7 odstotka na leto. Seveda so bila v tem času tudi turbulentna obdobja, toda dolgoročni vlagatelji, ki so verjeli v Apple, so gotovo lahko nad donosom več kot navdušeni.

Dobiček podjetja je v poslovnem letu 2006 znašal slabi dve milijardi dolarjev, leta 2017 pa že 48,3 milijarde dolarjev, pri čemer je podjetje ustvarilo prosti denarni tok 51,1 milijarde dolarjev. Skratka, rast cene delnice je imela v ozadju tudi povsem realno podlago v rasti poslovanja. Seveda je bolj ključno vprašanje – kako v prihodnje?

Z vidika dobička in rasti analitiki odgovarjajo, da naj bi se lepa rast prihodkov in dobičkov nadaljevala. Povprečna napoved analitikov Bloomberga namreč je, da bo v poslovnem letu 2019 dobiček znašal že 58,8 milijarde dolarjev. Posledično se ciljna cena analitikov vse bolj bliža dvesto dolarjem na delnico, trenutno povprečje napovedi pa znaša 193 dolarjev na delnico.

Hkrati o Applu težko rečemo, da so vrednotenja zelo visoka, saj znaša multiplikator dobička 18,6, medtem ko znaša isti kazalnik celotnega ameriškega trga oziroma indeksa S & P 500 21,8. Za boljšo primerjavo, Google oziroma Alphabet ima navedeni kazalnik pri 30,9.

In tu se pojavi druga teza, zakaj ima delnica Appla še vedno dobro prihodnost. Prihodki, ustvarjeni pri storitvah, so ponavadi manj volatilni in dolgoročno bolj predvidljivi, hkrati pa je tudi maržnost na njih višja. Vse to seveda upravičuje višja vrednotenja. To torej delno upravičuje zgoraj navedeno diskrepanco med vrednotenjem Googla in Appla.

Toda tudi Apple prek svojih izdelkov uporabnike vse bolj usmerja in navaja na svoje storitvene rešitve, s čimer se povečuje delež prihodkov storitev v strukturi Appla. Zdaj znaša že več kot 13 odstotkov, rast pa je zelo velika in obetavna. In ko smo že pri Googlu, zadnji je po nekaterih mnenjih očitno samo letos plačal kar tri milijarde dolarjev za to, da je privzeti iskalnik na Applovih napravah ostal Google. To kaže na pomembnost iPhona.

Tretjič, visok prosti denarni tok in zelo zdrava bilanca stanja, saj ima Apple le 116 milijard dolga in kar 269 milijard dolarjev denarnih sredstev in likvidnih investicij, omogočata nadaljnji razvoj podjetja. Podjetje se vse bolj usmerja tudi v umetno inteligenco, ki bi lahko bila naslednji pomemben korak v tehnološkem razvoju. Ta denarna sredstva pa Apple lahko tudi brez skrbi porabi za nakup podjetij in predvsem njihovih patentov, rešitev, storitev itd., o katerih meni, da lahko dopolnijo Applovo platformo ali v prihodnosti lahko pomenijo tveganje oziroma konkurenco.

In zadnjič, rezultati Appla za zdaj še vedno kažejo da je stroj za ustvarjanje denarja. Trenutno 61 odstotkov svojih prihodkov ustvari s prodajo iPhona, 13 odstotkov s prodajo storitev, 11 odstotkov s prodajo računalnikov in osem odstotkov s prodajo iPadov itd. Dejstvo najbrž je, da bo prej ali slej začel tudi vir iPhona pojemati, konec koncev tudi rast segmenta pametnih telefonov počasi že peša. To je lahko problem, s katerim se bo Apple moral spopasti.

Res pa je, da se zdi, da bo iPhone X uspešnica, kljub visoki ceni. Še bolj ključno pa je, da prav sedanja neverjetno visoka generacija denarnega toka Applu omogoča eksperimentiranje in razvoj na novih področjih. Hkrati zaprta platforma po naravi tehnologije zmanjšuje željo uporabnikov po zamenjavi, predvsem pa ima zaradi popularnosti iPhona Apple že zelo veliko bazo uporabnikov. Vse to so vzroki, da njegova zgodba še ni končana.