Hit produkt 2017: polži so pririnili do zmage

V velikem finalu Štartaj Slovenija je slavila družina Fras iz Benedikta s svojo kremo iz polžje sline Noela.

Objavljeno
23. december 2017 11.00
Ljubljana – Pod streho je druga sezona projekta Štartaj Slovenija. »Volilna udeležba« slovenskih potrošnikov je bila, za razliko od čedalje opaznejšega političnega nihilizma, neverjetno visoka in glasna. Še precej odločneje kot v lanski prvi sezoni so podprli svežo podjetniško energijo in s svojimi nakupi odločili, kateri izmed osmih ponujenih izdelkov bo uspešnica leta 2017. Zmagala je krema iz polžje sline Noela.

Po lanskih dvanajstih je tokrat osem podjetnih posameznikov, parov ali ekip dokazalo, preprosto, »da se da« tudi v Sloveniji. Mladi podjetniki so dobili priložnost uresničiti svojo inovativno idejo, zagnati lastno podjetje, pri čemer so jim pomagali različni strokovnjaki, od finančnikov, tržnikov, tehnologov. Skozi pogovore, ki so prek spleta potekali v živo in odpirali relevantne podjetniške teme, so pomagali tudi novim potencialnim navdušencem. Projekt odmeva, Slovenija ga je sprejela, zato so partnerji, Spar Slovenija, medijska hiša Pro Plus in agencija Formitas, že napovedali tretjo sezono.

Najbolj zaželena je Noela

Po treh mesecih, odkar so podjetniki postavili svoje izdelke na police Sparovih megamarketov, je prišel trenutek resnice, odločitev o tem, kdo dobi enoletno pogodbo s Sparom, in izbira zmagovalca. Naziv Hit produkt leta 2017 je šel v Slovenske gorice, družini Fras, ki je razvila kremo z vsebnostjo 40 odstotkov polžje sline, kozmetični izdelek, ki mu menda ni para niti v evropskem merilu. Kot je odločitev utemeljil glavni direktor Spara Igor Mervič, so kupci prepoznali izjemnost produkta, krema je najbolje prodajana v svoji kategoriji. Zmagovalna ekipa bo poleg pogodbe s Sparom za leto dni dobila še medijsko podporo medijske hiše Pro Plus in marketinško pomoč agencije Formitas. Pravzaprav bi lahko rekli, da so bili zmagovalci vsi, vseh osem podjetniških ekip, saj vsi ostajajo na policah Intersparov. Poleg kreme s polžjo slino Noela so to še: Pokica, pokovka z različnimi sladkimi in slanimi prelivi, zamrznjena surova hrana za pse Good4Dogs, naravna sladkarija iz medu in sadja Medenka, visokokakovostna kava, pražena v Sloveniji, Iconic Speciality Coffee, gurmanski prelivi iz sadja in kisa Viny & Greta, naravni pralni prašek Odori in prigrizek iz sušene govedine Junc Beef Jerky. Vsi so se izkazali z izjemno uspešno prodajo, nekaj jih je bilo najboljših v svoji kategoriji. V podpis so dobili enoletne pogodbe za prodajo v 50 Sparovih trgovinah, s čimer bodo lahko pokrili celotno Slovenijo.

Vse se je zgodilo z razlogom

Frasovi so bili presrečni. Aljaž je takole opisal izkušnjo: »Vsak globoko v sebi želi, da bi čisto na koncu, ob razglasitvi, izrekli njegovo ime. Pred tem je bilo 15 sekund smrtne tišine, potem smo slišali: Noela. Šok, saj to je naša krema! Vrtiljak občutkov, ki jim je bilo težko slediti. Šele drugi dan je prišlo za nami. Naš trud je poplačan, vemo, da so bile vse pretekle odločitve, čeprav tedaj morda nerazumljive, v resnici pravilne. Vse se je zgodilo z razlogom. Nepredstavljivo!« Brez lažne skromnosti je Aljaž razkril, da so sicer postavili temelje za veliko resno proizvodnjo kreme že tedaj, ko so v Sparu dobili obsežno prvo naročilo, 10.000 lončkov kreme. Ozko grlo bi bila lahko kvečjemu osnovna sestavina, polžja slina, zato so povečali »osnovno čredo«, pokupili so vse polže po Sloveniji in postavili nove rastlinjake, da zdaj lahko delajo neprekinjeno vso zimo. Polžev je dovolj, v pričakovanju razpleta akcije so si naredili dovolj zaloge krem in sline, da bodo lahko napolniti 50 Sparov po Sloveniji. Zdaj so sposobni pridobiti 200 litrov sline na mesec (proti 10 litrom, kolikor so je potrebovali v preteklih mesecih), kar zadošča za 10.000 krem na mesec. Posojilo NLB so po Aljaževih besedah zelo dobro unovčili, dodelali sistem. Zaposlili so pet delavcev, tako da jih je skupaj z Aljaževim očetom, mamo in dekletom v posel redno vključenih devet. Upajo na prodajno uspešen december. Odzivi kupcev so presenetljivo dobri, dokazujejo, da je učinkovita in da ne gre le za marketinški trik. In kako naprej? Prva skrb bo založiti Sparove trgovine, ker so kapacitete dovolj velike, pa bodo poskusili prodreti v tujino prek spletne prodaje. Prihodnje leto naj bi razvili tudi nekaj novih izdelkov.

Tekma s trgom, ne med seboj

Znova se je pokazalo, da smo narod, ki ima kreativnost zapisano v genih (čeprav v ihtavi samokritičnosti to pogosto spregledamo). Ne samo mladi, ki si šele zarisujejo svojo karierno pot ali iščejo posel, ki jih bo pripeljal do lastnega kruha, ampak tudi zreli, materialno preskrbljeni, a v velikem biznisu odtujeni od lastnih želja in interesov. Celo deset let pred upokojitvijo se še splača zbrati pogum in začeti znova, z nečim, kar nam je blizu, kar nas razveseljuje, so nas prepričali. Če bi iskali skupni imenovalec njihovih inovativnih zamisli, je ta na dlani: domače, ekološko, naravno, zdravo, pa naj gre za hrano, kozmetiko, čistila ali posladek z obvezno kavo za zapik. Tak vzorec se ni izrisal samo v osmerici finalistov, ampak je bil značilen za celotno množico prek 300 prijavljenih v drugi sezoni projekta. Spet so razbi(ja)li stereotipe. Slišali in posvojili so nasvet, naj ne tekmujejo drug z drugim, ampak – s trgom. Ker: Če ti ne boš prepričal kupca, še ne pomeni, da ga bom jaz. »Na drugi strani pulta« je presenetil odličen odziv potrošnikov. Predvsem pa so dojeli izvirni namen akcije: zlesti iz kalupov in poiskati v ljudeh vire vitalne podjetniške energije, v dobro posameznika in družbe.

Odlične zgodbe očarajo

Igor Mervič, Spar Slovenija, o tem, kako so se na prodajnih policah doslej odrezali izbranci lanske sezone Štartaj Slovenija: »Po izkušnjah se tri četrtine izdelkov, ki jih trgovec doda v asortiman, sčasoma izloči, izdelki iz lanske sezone Štartaj Slovenija pa se še kar zelo uspešno prodajajo in torej ostajajo v naši ponudbi. Posebej gre pohvala zmagovalcu 2016, dezodorantni kremi Nelipot, ki je še vedno najboljša v blagovni skupini.«

Aleš Muhič, Pro Plus, o gledanosti oddaj Štartaj, Slovenija!, učinku na prodajo in pomenu dobre zgodbe v ozadju: »Odlične zgodbe očarajo gledalca in ga prepričajo k nakupu izdelka, ki pa mora biti dovolj dober, da ga kupec kupi znova. Spet smo izbrali podjetnike z zanimivimi življenjskimi preobrati in navdihujočo strastjo do izdelka. Vse to je ključno za uspeh oddaje, ki ohranja stalno gledanost in odmevnost: vsako nedeljo privabi skoraj 180.000 gledalcev. S prepoznavnostjo raste kumulativna prodaja in krog je sklenjen.«

Mojca Randl, Formitas, o tem, kaj so partnerji s projektom dokazali: »Slovenija se vedno bolj zaveda pomembnosti podjetništva. Osebno me najbolj veseli, da projekt Štartaj Slovenija že drugo leto dokazuje, da Slovenci znamo stopiti skupaj in podpreti slovenske ustvarjalce. Zahvaljujem se ekipi izjemnih posameznikov iz podjetij Spar Slovenija, Pro plus, Formitas in Dmk, ki je z neustavljivo energijo in večmesečnim trdim delom dokazala, da sami sicer zmoremo veliko, skupaj pa zmoremo vse.«