Fiat je lani prenovil reinkarnacijo modela 500, prikupna in prodajno uspešna novodobna ikona pa je bila deležna rekordnih 1.900 sprememb. Italijani so se osvežitve lotili zelo prefinjeno, razen drugačnih luči spredaj in zadaj večjih sprememb pravzaprav ni, nespremenjena je ostala tudi cena. V enakem slogu so se prenove lotili tudi pri Abarthu, kjer so zadolženi za nabrite različice priljubljenih »cinquecentov«, ki se jih drži tudi ime »mali Ferrari«.
Ko smo pred nekaj dnevi dovolj navdušeni tako vrnili ključe male petarde po imenu Abarth 595 Turismo, so nam že napovedali srečanje z osveženo različico. Seveda za isto ceno, kar pomeni 18.990 za vstopni model 595, 22.990 za močnejši 595 Turismo in 25.990 za raketo po imenu 595 Competizione. Pri Abarthu se namreč držijo reka »En nivo opreme, en motor«, vse sicer poganja 1,4-litrski turbobencinar, a je vsaka različica opremsko bogatejša in po srcu močnejša.
Podoba Abartha 595 je zdaj usklajena s podobo šibkejših bratrancev – Abarth je le Abarth. Spredaj ima tako nove polieliptične žaromete, LED dnevne luči in spremenjen prednji odbijač, ki zaradi večje zračne odprtine zmogljivost hlajenja poveča za skoraj petino.
V različici Turismo so izpostavili še 17-palčna lita platišča, ki so za sedem odstotkov lažja in imajo za 50 odstotkov večjo prezračevalno površino, kar pripomore k bolj učinkovitemu hlajenju zavor (pri Competizione serijski štiribatni Brembo, čeljusti so na voljo v treh barvah).
Zadnje luči so nove, osrednji del je v barvi karoserije, nekoliko so spremenili zadnji spojler in poudarili difuzor na zadnjem odbijaču. Tam se lahko znajdejo tudi barvni vstavki, odvisno od nivoja opreme in želja kupcev.
Kar nekaj sprememb je tudi v notranjosti, sedeži so drugi (bolj ergonomski, a ohranjajo pretirano visok položaj sedenja), nov je volan, opaziti je moč alkantaro in imitacijo ogljikovih vlaken, pri osnovnem modelu je armaturna plošča delno v barvi karoserije (sicer mat siva oziroma temno siva).
Pomembna novost je 5- oziroma 7-palčni sredinski zaslon z možnostjo povezave s pametnimi telefoni, izboljšana pa je tudi grafika matričnega zaslona pred voznikom.
Gumb Sport je serijski pri vseh različicah, kot smo že v testu razložili se spremeni odzivnost motorja, volan postane trši, robotizirani menjalnik pa prestavlja hitreje. Pri modelu Competizirone se ob tem aktivira še dvojni način delovanja izpušnega sistema »Record Monza«, škorpijon s tem postane še bolj napadalen.
Prenova pa je poleg rahlih kozmetičnih popravkov in nekaj sladkih novosti v notranjosti prinesla tudi več mišic. Osnovni 595 in 595 Turismo imata zdaj pet »konjev« več ter na prednji kolesi s pomočjo sistema TTC (sistem, ki simulira obnašanje mehanske zapore diferenciala) spravita 145 oziroma 165 konjev. Motor ob tem ponudi največ 206 oziroma 230 Nm navora, Turismo pa ima zadaj amortizerje Koni.
Najmočnejši Competizione ohranja moč 180 konjev, ob tem ima spredaj in zadaj amortizerje Koni s FSD ventilom (odzivnost amortizerjev se spreminja glede na podlago), večje ventilirane diske (305 mm), sedeže Sabelt v usnju in tkanini, samodejno klimatsko napravo in biksenonske žaromete.
Če osnovni 595 do stotice pospeši v 7,8 sekunde ter doseže največ 210 km/h, potem bo različica Turismo zadovoljila bolj dinamične voznike (0-100 v 7,3 sekunde, 218 km/h), Competizione pa je za tiste, ki od male petarde pričakujejo brezkompromisno športnost. Z mesta do 100 km/h namreč pospeši v 6,7 sekunde ter doseže 225 km/h. Za najbolj zahtevne je na voljo paket Performance z mehansko zaporo diferenciala in športnimi sedeži Sabelt.
Abarth je na voljo v desetih barvah ter petih dvobarvnih kombinacijah, kabriolet pa je od osnovne različice dražji za dva tisoč evrov (595 20.990, 595 Turismo 24.990, 595 Competizione 27.990 evrov. Vsi modeli so na voljo s petstopenjskim ročnim menjalnikom ali petstopenjskim robotiziranim menjalnikom.
Znova poudarjamo, da je zaradi svoje zasnove in (počasnega) načina delovanja neprimeren za vse tiste, ki bi iz Abartha radi iztisnili maksimum, doplačilo 1.790 evrov pa je smotrneje porabiti za kaj drugega.
Foto: Matej Kačič, Fiat