Kolesarske aplikacije je treba le še prenesti na krmilo kolesa

Beležili smo ture s telefonom v žepu v hrbtu, želeli pa bi si povezanega majhnega zaslona za sprotno spremljanje podatkov.

Objavljeno
24. julij 2014 18.15
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Vsak resen rekreativec si želi informacij o svoji vadbi. Tekači večinoma nosijo ure, na kolesih pa prevladujejo števci. Bi jih lahko končno nadomestili pametni telefoni, ki lahko večino podatkov pridobijo iz sprejemnika gps? Za pregled podatkov ob koncu ture lahko, za njihovo sprotno spremljanje pa žal še ne.

Sprejemnik gps je že dolgo standardna lastnost pametnih telefonov, nekateri pa imajo vgrajena še druga tipala, denimo za merjenje korakov, temperature in še česa. Iz satelitskih podatkov o lokaciji lahko aplikacije izračunajo hitrost, višino in še kaj ter beležijo pot, ki jo kolesar med turo naredi. Z aplikacijami, kot je Googlova moje poti (my tracks) mnogi kolesarji že več sezon beležijo svoje podvige, kakšne možnosti pa imajo tisti, ki bi radi še kakšno dodatno funkcionalnost? In kako te informacije prenesti na krmilo, saj telefon po navadi počiva v hrbtnem žepu kolesarske majice?

Do vseh funkcionalnosti samo z naročnino

Preizkusili smo nekaj aplikacij, ki so uporabne za kolesarjenje, večina pa se razume tudi z drugimi športi. Poleg že omenjene aplikacije moje poti, so naše ture beležile še aplikacije endomondo, strava, in zdravje in vadba bing. Na voljo so še map my ride, cyclemeter in druge. Večina kolesarskih aplikacij med vožnjo prikazuje zgolj osnovne podatke - prevoženo pot, čas, povprečno hitrost in podobno. Če plačamo naročnino - ponudniki v glavnem zahtevajo letno plačevanje in ne omogočajo enkratnega nakupa - potem je na voljo še več podatkov. In seveda tudi druge funkcionalnosti, kot so nasveti za vadbo, statistike in predvsem deljenje in primerjanje svojih podatkov v spletnih skupnostih.

Najbolj priljubljena in razširjena aplikacija za tovrstno primerjanje dosežkov (bahanje) je strava, vendar je zanjo treba plačati 49 evrov letne naročnine, kar se nam zdi odločno preveč. Endomondo je skoraj pol cenejši (27 evrov letno), map my ride pa najcenejši od te trojice (22 evrov na leto) vendar v nekaj letih uporabe še vedno zapravite toliko, kot bi odšteli za spodoben namenski števec. 

V vsakem primeru je treba biti v aplikacijo vpisan. Anonimna uporaba ni mogoča in za take uporabnike je še vedno edina možnost klasični števec. Ima pa vpis z uporabniškim imenom to prednost, da lahko shranjujejo ture in si jih ogledamo s katerekoli naprave. Tudi z brezplačnimi različicami teh aplikacij je mogoče dobiti in shraniti precej informacij o svojih kolesarskih podvigih.

Predvsem enodomondo na koncu izpiše kar podrobne informacije. Kolesar poleg trajanja, razdalje in povprečne hitrosti izve še porabo kalorij (izračunano glede vneseno na višino, težo in starost), izgubo tekočine, ter podatke o višinski razliki (vzpon, spust, najnižja in najvišja višina). Večina ostalih aplikacij da manj podatkov, moje poti denimo pokažejo podatke o višini v obliki grafa, ne pa tudi številčno, medtem ko strava in zdravje in vadba bing, ki je prednaložena na novejše telefone nokia lumia, ostaneta pri osnovnih podatkih o razdalji, povprečni hitrosti, tempu in kalorijah. Vse aplikacije pa seveda prikažejo zemljevid prevožene poti, ki ga lahko tudi izvozimo ali ga kot predlog objavimo za druge kolesarje.

Zanimiva možnost bi bila neposredno vodenje na osnovi takih predlogov ali poti, ki bi si jo sami vnaprej začrtali. Toda takih možnosti aplikacije ne ponujajo, pa tudi do enake težave, kot že pri neposrednem spremljanju podatkov med vožnjo pridemo. Mobilnik je namreč prevelik in preobčutljiv, da bi ga bilo smiselno pritrditi na krmilo. Obstajajo nosilci, ki to omogočajo, vendar so nekajkrat večji od običajnega števca in taka možnost se nam ne zdi posebej posrečena. Obstajajo namenske naprave, ki ponujajo tovrstno vodenje, denimo Garminov edge touring, vendar jih še nismo imeli priložnosti preizkusiti, in njihova uporaba znova pomeni, da telefon le nemo čepi v žepu. Poleg tega pa so namenjene predvsem kolesarskemu turizmu, manj pa podrobnemu spremljanju vadbe.

Kje so pametni nadomestki števcev?

Precej bolj zanimiva možnost se nam zdi pošiljanje podatkov s telefona na manjšo napravo, nekakšen nadomestek kolesarskega števca, ki le prikazuje to, kar merijo tipala in sprejemniki v mobilni napravi. Večina najbolj priljubljenih aplikacij (strava, endomondo, map my ride) se zna povezovati z nekaterimi zunanjimi napravami prek povezav bluetooth ali ant+. To niso samo števci, kakršne smo opisali, teh je v bistvu zelo malo, temveč predvsem merilci srčnega utripa, kadence in podobni pripomočki, ki kolesarju ponujajo dodatne informacije o tem, kako dobro mu gre, ne pomagajo pri reševanju težave sprotnega spremljanja teh informacij. Za ta namen smo našli tri naprave, vendar nobene od njih še nismo mogli preizkusiti, vse pa imajo tudi določene omejitve.

Najbolj vsestranski na prvi pogled izgleda števec strada smart japonskega podjetja Cateye. Ta lahko ali samo prenaša podatke z mobilnika (verjetno androidnega ali iphona) ali pa ima zraven tudi klasičen merilec hitrosti na kolesu. Števca, ki so ga predstavili pozimi, žal trenutno skoraj nikjer v Evropi še ni mogoče kupiti.

Podobno idejo so poskušali udejanjiti pri mladem podjetju Wahoo fitness, kjer so predstavili števec rflkt(+) in zanj uspešno pridobili sredstva na kickstarterju. V boljšo od obeh različic (plus) je vgrajen še barometrični višinomer. Deluje pa le z Applovimi napravami (iphone od 4s naprej, ipad od trojke naprej in ipod touch zadnje generacije).

Prav tako zgolj z iphonom (zaenkrat, androidna povezava menda prihaja) se povezuje pametna ura magellan echo. Ta je v osnovi bolj namenjena tekačem, pohodnikom in golfistom, ker pa je njen zaslon popolnoma prilagodljiv in ker jo je z ustreznim nastavkom mogoče namestiti na krmilo kolesa, je uporabna tudi za kolesarje.

Vsekakor upamo, da se bo v prihodnje ponudba tovrstnih naprav povečala, saj ni razloga, da pametni mobilnik, ki ga ima skoraj vsak kolesar s seboj, ne bi ali povsem nadomestil ali pa vsaj dopolnil kolesarskega števca. Tudi poraba baterije ob izključenem zaslonu ni težava. Že zdaj pa seveda ni razloga, da ne bi svojih kolesarskih podvigov beležili z eno od omenjenih aplikacij. Tudi (ali še posebej), če samo zase.