Z novimi viličarji do večje produktivnosti

Največ viličarjev je bilo lani prodanih v Aziji, ki je imela tudi največjo rast, sledita Evropa in obe Ameriki. Na vsem svetu jih je bilo šprodanih več kot milijon kosov.

Objavljeno
19. september 2014 16.38
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Lani se je prodaja viličarjev v svetu okrepila, saj je bila pet odstotkov večja kot leto pred tem, naročil pa je bilo sedem odstotkov več. To kažejo podatki specializirane revije Modern Materials Handling (MMH), ki je 1. avgusta objavila analizo svetovnega viličarskega trga za leto 2013.

Zadnjih nekaj let je bilo težkih za svetovno industrijo viličarjev, ki se je pokazala za inovativno in je s širjenjem novih tehnologij, spoznanjem pomena uporabe viličarjev in upravljanja viličarskih voznih parkov dovolj hitro premagala veliko recesijo. Kljub temu je trg še daleč od predrecesijskega časa. K sreči za vse udeležene strani v viličarski industriji, ta zdaj dosega stabilno rast, ugotavljajo pri MMH.

Lani je bila rast viličarskega trga petodstotna in je na dobri poti, da se bo takšna uspešnost ponovila tudi letos. Vendar bodo transakcije zelo drugačne zaradi čedalje večje vrednosti viličarjev in njihovega vpliva na celotno poslovanje podjetij. Potrebni bodo spremenjeni in poglobljeni odnosi med dobavitelji in končnimi uporabniki viličarjev. »Kupci so čedalje bolj seznanjeni o pomenu ravnanja z materialom,« pravi Brian Butler, predsednik Združenja industrijskih vozil ITA ter predsednik uprave in generalni direktor družbe Linde Material Handling za Severno Ameriko.

Največja rast prodaje v Aziji

Kupci bodo še naprej skrbno upravljali svoja podjetja, ampak leto 2009 je marsikateremu odprlo oči, pravi Butler, in dodaja da kupci zdaj iščejo prave priložnosti in dolgoročne rešitve. Viličarji so bili pogosto med prvimi, ko so vodilni začeli zmanjševati stroške. Vendar so šele resnični stroški razkrili, kako veliki so bili stroški vzdrževanja starega viličarskega voznega parka. Nekateri so zdaj spoznali, da naložba v nove viličarje pomeni precejšnje prihranke in izboljšanje produktivnosti. Tisti, ki še niso zamenjali viličarjev, bodo zaostajali, dodaja Butler.

Lani je bilo po podatkih The Worldwide Industrial Truck Statistics (WITS) v vsem svetu prodanih malo več kot milijon viličarjev, predlani pa dobrih 944.000. Največ, 394.000 viličarjev je bilo prodanih v Aziji, ki je imela tudi največjo, 10,6-odstotno rast. Lani je bilo tako v Aziji prodanih 40 odstotkov vseh viličarjev. V Evropi, ki je po prodaji drugi največji svetovni trg, se je prodaja lani zmanjšala za pol odstotka. Prodanih je bilo 337.000 viličarjev.

Skoraj četrtino viličarjev (238.000) so prodali v obeh Amerikah, kar je bilo na letni ravni osemodstotno povečanje. Najmanjša trga sta Afrika in Oceanija (Avstralija in bližnji otoki). V Afriki je bilo prodanih malo manj kot 19.000 viličarjev, v Oceaniji pa dobrih 20.000. V obeh območjih se je prodaja zmanjšala za šest odstotkov.

Med največjimi izdelovalci viličarjev ni sprememb

Specializirana revija MMH je tudi letos objavila seznam 20 največjih izdelovalcev viličarjev na svetu. Med njimi je krepko na prvem mestu Toyota, ki je prihodke s prodajo viličarjev lani povečala za dobrih 12 odstotkov, na 7,7 milijarde dolarjev. Takšno rast, ki je največja med vodilnimi izdelovalci viličarjev na svetu, je Toyota dosegla s prevzemom družbe Cascade Corp., največjega izdelovalca priključkov za viličarje, in z začetkom proizvodnje novega Toyotinega modela viličarja serije 8, ki ima večje zmogljivosti in dva nova motorja.

Na drugem in tretjem mestu sta tako kot leto pred tem Kion Group (6,1 milijarde dolarjev) in Jungheinrich (3,1). Sledijo Hyster-Yale Materials Handling, Crown Equipment in drugi (glej tabelo). Od enajstega do dvajsetega mesta so se uvrstile družbe Clark Material Handling International, Doosan Industrial Vehicle, Hyundai Heavy Industries, Lonking Forklift Co., Tailift, Combilift, Hubtex, Godrej & Boyce Manufacturing in Paletrans Equipment. Clark je imel 900 milijonov dolarjev prihodka, dvajseti Paletrans Equipment pa le 69 milijonov.