Avto > Testi
3414 ogledov

Ko gre poslovnež konec tedna po gobe

Opel insignia country tourer
1/39
Saša Despot
Na testu smo preizkusili karavana, ki dokazuje, da so vozila D razred neupravičeno ostala v senci popularnih SUV vozil.

Zastavonoša ali admiralska ladja sta po navadi naziva za modele vozil, ki zasedajo vrh v prodajni paleti posamezne znamke. Na testu smo imeli Oplovo zastavonošo, ali admiralsko ladjo, kakor vam je ljubše, in to v proterenski različici.

Limuzine in karavani višjega srednjega razreda so v Evropi v upadu. Avtomobilski proizvajalci so v primerjavi z limuzinami in karavani izpred desetletja, v času SUV mrzlice, ki ne pojenja, pri limuzinah in karavanih višjega srednjega razreda posegli po novih pristopih - to postajajo avtomobili, ki močno vplivajo na čustveno plat voznikov, po pravilu ponujajo dobro vozno dinamiko, vso možno tehnologijo in veliko uporabno plat, še posebej ko govorimo o prostoru v kabini in prtljažniku.

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Toyota C-HR Hybrid Avto Toyota C-HR: To ni običajen test avtomobila

Eden takih avtomobilov je prav gotovo Oplova insignia, ki je na voljo v limuzinski grand sport in karavanski sports tourer različici, vrh ponudbe pa zaseda različic country tourer, ki za tri tisočake na ceniku presega karavansko različico in še za tisočaka več limuzinsko. Preizkusili smo jo v kombinaciji najbolj zmogljivega dvolitrskega turbodizelskega stroja, najnovejšega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, standarden je tudi inovativni štirikolesni pogon z nadzorom vektorjev navora.

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Insignia country tourer, v prevodu bi lahko zapisali podeželska insignia, je torej trenutno največ, kar lahko Opel ponudi v svoji paleti osebnih vozil. Razvita in predstavljena je bila še pred priključitvijo Opla h koncernu PSA (Peugeot, Citroën in Opel), zato nima nič skupnega z za zdaj že veteranskim peugeotom 508, ki bo kmalu pri nas na voljo tudi v novi generaciji.

Če je limuzinska insignia namenjena predvsem poslu, karavanska pa je odlična pri družinskih opravilih, je country tourer namenjena aktivnim družinam, ki ob svojih izletih, rade pobegnejo tudi stran od asfaltiranih cest. Country tourer prinaša robustnejši videz, s črno plastiko zaščitenimi koloteki in izpostavljenimi deli karoserije (srebrna zaščitna plošča spredaj in zadaj). Plastika varuje karoserijo pred praskami kamenja, ki leti po zraku pri vožnji po makadamu, pogumnejši pa smo lahko na gozdnih poteh tudi zahvaljujoč dodatnim dvema centimetroma oddaljenosti karoserije od tal. Za dinamičen videz dodatno poskrbita dve kromani izpušni cevi.

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podeželska insignia znotraj ni nič drugačna od karavanske sports tourer. To pomeni, da je izdelava zelo dobra, vgrajenih je veliko kakovostnih materialov, voznike dodatno razveseljuje odlična ergonomija. Vsa stikala so razporejena logična, na dosegu roke, bodisi na sredinski konzoli ali večfunkcijskem volanu. Pri Oplu niso komplicirali in to se nam zdi zelo dobro. 

Dodatno občutek kakovosti izboljšujejo ergonomski sedeži, ki so električno pomični, s spominskimi funkcijami, tako, da jih vozniku ni treba znova in znova umerjati. Ponujajo dobro bočno oporo, kakovostno usnje pa poskrbi za udobje na daljših poteh. Kljub nekoliko bolj čvrstemu podvozju. Sedeži lahko pozimi grejejo zadnjico, poleti pa smo uporabljali funkcijo hlajenja, ki deluje zares odlično, saj v hipu ohladi razgreto usnje, ko se ta na soncu segreje. Vsekakor funkcija za udobje, ki bo v prihodnje v vročih dneh postala nepogrešljiv del avtomobila. Mi smo se je navadili v hipu. 

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mazda6 Avto Test: Mazda6: dobra kupčija

Pohvalili bi še projekcijski zaslon head-up, ki je dobro viden v vseh vremenskih pogojih in bogat z informacijami, ki jih voznik potrebuje za vožnjo. Nekoliko slabše lahko ocenimo vzvratno kamero, ki je predvsem v slabšem vremenu preslabo zaščitena pred umazanijo. Zato je dobro imeti v vozilu robček, da se sklonite in pod zadnjo registrsko tablico obrišete lečo s katero je zaščitena kamera. Tako bo pogled nazaj spet jasen.

Country tourer je že v osnovi z opremo dobro založen avtomobil, čeprav lahko precej dodatkov še dokupimo, na primer odlične matrične led žaromete za varnejšo vožnjo ponoči. Zato pa kupec standardno dobi osem palčni zaslon na dotik (avto pohvalno komunicira v slovenskem jeziku), DAB radio, Onstar povezavo z operaterjem, ki se javi v slovenskem jeziku, radarski tempomat, ključ za prostoročni vstop v vozilo in zagon motorja …

Opel Insignia Sports Tourer | Avtor: Anže Petkovšek Opel Insignia Sports Tourer Anže Petkovšek

Še enkrat bi se osredotočili na radarski tempomat, ki je povezan z električno podprtim volanom. Zadeva deluje na nivoju premijskih avtomobilov. Vozilo je v ovinek pri hitrostih na ljubljanski obvoznici s pomočjo odčitavanja talnih oznak vozilo samo, brez, da bi prečkalo črto. Seveda smo bili v vsakem trenutku pripravljeni poprijeti za volan. Tako kot večina proizvajalcev bodo morali tudi pri Oplu še nekoliko izpiliti hitrost pospeševanja ob delovanju radarskega tempomata, saj se dogaja, da smo morali zaradi nekoliko prepočasnega pospeševanja, sami pritisniti stopalko za plin.

Očetje in mame z malimi otroci po SUV vozilih posegajo tudi zaradi udobja nameščanja otrok na zadnje sedeže. Pri insignii se vrata odpirajo dovolj na široko, nekoliko pomaga tudi višji odmik karoserije od tal, zadnja klop pa ponuja tudi nadpovprečno veliko prostora za noge potnikov v svojem razredu. Preglednost naprej je vseeno pričakovano slabša kot v Oplovem SUV vozilu grandland X, a je zato občutek vožnje veliko bolj dinamičen.  

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Parkiranje z grandland X Parkiranje Avto Test bočnega parkiranja - kako je avto premagal naše novinarje

Prtljažnik bi bil lahko še večji (560 litrov), saj kar nekaj tekmecev merjeno v litrih ponuja več. Vseeno 1.655 litrov (prirastek +135 litrov) je ob električno podrtih naslonjalih povsem dovolj za štiričlansko družino. Prtljažnik je premijsko obdelan, vrata se s pomočjo pritiska stikala samodejno odprejo in zaprejo zelo hitro. Kako pametno je zasnovan prtljažnik smo dodatno občutili, ko smo se odpravili na dopust z dvema otrokoma. Uspešno smo izkoristili manjše prostore in kljukice za vrečke z drobnarijami. 

Da gre za vsestranski avtomobil smo lahko spoznali v samo 14 dneh, ko smo se z njim odpeljali v službo, po avtocesti na obalo in za vikend v hribe, vozili smo jo po makadamu in asfaltu. Odlično se znajde v različnih vlogah. Za seboj lahko vlečete več kot 600 kilogramov težko prikolico, streho vozila pa obremenite s težo do 100 kilogramov.

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Insignia je narejena na povsem novi arhitekturi, spremenjeno ima medosno razdaljo, predvsem pa je dobrih 200 kilogramov lažja od predhodnice. Kljub karavanskemu nahrbtniku je precej agilen avtomobil, sploh v kombinaciji z zmogljivim dvolitrskim štirivaljnim dizelskim strojem, ki mu pri pospeševanju in doseganju velikih hitrosti pomagata dve turbini. Dobro se znajde tako med ovinki, kot z dolgo medosno razdaljo na avtocesti. V obeh primerih deluje zelo stabilno. Štirikolesni pogon prihaja standardno, vendar pa voznik ne opazi kdaj elektronika razporeja navor na posamezno kolo. Dve elektronsko nadzorovani večlamelni sklopki v sistemu štirikolesnega pogona nadomeščata običajni diferencial zadnje osi in zagotavljata natančnejši prenos moči posameznemu zadnjemu kolesu, ne glede na to, ali je podlaga utrjena, mokra, poledenela ali zasnežena. 

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri hitri vožnji skozi ostre ovinke sistem glede na položaj stopalke za plin in obračanje volana dodeli več navora zunanjemu zadnjemu kolesu, kar občutno zmanjša podkrmiljenje. Na ta način sistem v delčku sekunde in brez dodatnih voznikovih posegov stabilizira vozilo. Insignia je pri vožnji skozi ovinke zato delovala dovolj natančno in se je bolj spontano odzivala na naše ukaze. Laično bi lahko pojasnili kot zelo nevtralno vedenje vozila, ki ostane stabilno in ga je preprosteje krmiliti v vsaki situaciji. Motor odlično sodeluje z novo osemstopenjsko avtomatiko, kar se še najbolj pozna pri mirnem križarjenju po avtocesti, nekoliko pa tudi pri porabi goriva.

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Opel trening zimske vožnje Avto Novi test zimskih gum 2018/2019 - katere so najboljše?

Igrali smo se tudi z nastavitvami podvozja (FlexRide). Sistem neodvisno ali glede na način ‘Standard’, ‘Sport’ ali ‘Tour’, ki smo ga izbrali, nadzira in prilagaja blažilnike, krmiljenje, odziv dušilne lopute in točke prestavljanja (pri samodejnem menjalniku). Glavni del prilagodljivega podvozja je nova osrednja programska oprema ‘Drive Mode Control’, ki nenehno analizira informacije senzorjev in nastavitev ter prepoznava posameznikov vozni slog. Največje spremembe smo občutili pri programu sport, ko se poveča odzivnost stopake za plin, podvozje, ki je že v osnovi zelo čvrsto, še dodatno otrdi, enako volanski mehanizem.

Opel insignia country tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tehnični podatki: (Opel insignia country tourer 2.0 CDTI biturbo 4X4)
Prostornina motorja: 1956ccm, dizelski, štirivaljni
Moč motorja: 154 kW (210 KM) pri 5.800 vrt./min
Navor: 480 Nm pri 1.500 vrt./min
Zmogljivosti: 218 km/h, 8,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 8,2 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.004 x 1.871 x 1.525 medosna razdalja 2.829
Prostornina prtljažnika (v litrih): 560-1665
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 188 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 37.185 (testni) / 47.185 (testni z dodatki)

Plus: Vozna dinamika, vsakodnevna uporabnost, delovanje tehnologij, materiali;

Minus: Poraba goriva bi lahko bila manjša, velikost prtljažnika ni med največjimi, veliko doplačljivih dodatkov;

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.