BALON SMRTI

Tudi dve leti po balonarski tragediji brez dokončnih odgovorov

Objavljeno 23. avgust 2014 20.00 | Posodobljeno 23. avgust 2014 20.00 | Piše: M. U.

Sodišče še vedno ugotavlja odgovornost pilota.

LJUBLJANA – Minevata dve leti od tragične nesreče toplozračnega balona na Ljubljanskem barju, v kateri je umrlo šest ljudi. Končno poročilo o nesreči bo pristojna služba predvidoma objavila septembra. Sodišče še vedno ugotavlja odgovornost pilota, agencija za civilno letalstvo pa je medtem zaostrila predpise za komercialne polete z baloni.

Šest žrtev grozljive nesreče

Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji se je zgodila 23. avgusta predlani nekaj pred 8. uro v bližini Iga med pristajanjem toplozračnega balona. Razlog za nesrečo naj bi bil močan nevihtni piš oz. striženje vetra pri tleh. Balon je ob pristajanju večkrat udaril v tla, vmes pa trčil še v drevo. Več ponesrečencev je popadalo iz košare, druge pa je zajel ogenj. Na balonu je bilo 32 ljudi, od katerih so na kraju nesreče umrli štirje, dva pa sta umrla pozneje v bolnišnici. Med mrtvimi je bila tričlanska družina z 11-letnim dekletom, dva zakonca in še ena ženska. Od 26 preživelih jih je bilo še 12 hudo ranjenih, 14 pa se jih je lažje poškodovalo.

image

Končno poročilo o nesreči najbrž šele septembra

Končno poročilo službe za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov očitno tudi ob drugi obletnici nesreče še ne bo pripravljeno. Kot je pojasnil preiskovalec Toni Stojčevski, so že izdali osnutek končnega poročila, a so ga morali v skladu z evropsko uredbo v juliju v pregled posredovati pristojnim organom.

Pilot se je pritožil na sklep o uvedbi preiskave

V senci še vedno živega spomina na tragedijo na Ljubljanskem barju poteka tudi postopek ugotavljanja odgovornosti pilota padlega balona, Mira Kolenca. Po poročanju Dela je tožilstvo zahtevo za preiskavo vložilo marca letos, 13. maja pa je bil Kolenc tudi zaslišan pred preiskovalno sodnico.

image


Neuradno naj bi med drugim povedal, da je potnikom še pred pristankom, ko je ocenil, da bi ta lahko bil težaven, dal navodila, naj se pripravijo na trd pristanek, torej primejo za ročaje in imajo mehka kolena. Ali ga niso ubogali in so celo poskakali iz košare ali jih je iz nje vrglo, ni povsem jasno, saj je ob prvem trdem pristanku izgubil zavest. Naj bi pa Kolenc ob tem zavrnil vse očitke, da ni dovolj pozorno spremljal vremenske napovedi. Sodišče je 7. julija izdalo sklep o uvedbi sodne preiskave, a še ni pravnomočen, saj se je s svojim zagovornikom Borisom Grobelnikom Kolenc na sklep pritožil. Tožilstvo Kolenca preganja zaradi povzročitve splošne nevarnosti iz malomarnosti, za kar mu grozi kazen do osem let zapora.

Agencija poostrila nadzor in doslej izdala pet dovoljenj

Kmalu po nesreči se je izkazalo, da pilot ni imel veljavnega dovoljenja za letenje, nesreča pa je razkrila tudi zmedo na področju opravljanja komercialnih poletov. Izkazalo se je, da niti podjetje Balonarski center, ki je organiziralo let, niti preostali izvajalci komercialnih poletov nimajo ustreznega operativnega dovoljenja. Agencija za civilno letalstvo je zato balonarje, zmajarje in padalce prizemljila ter septembra 2012 objavila operativnotehnično zahtevo, leto pozneje pa še pravilnik o tehničnih zahtevah za vzletanje in pristajanje balonov.

Deli s prijatelji