PARKIRIŠČE

Dve duši temne strani Japonske

Objavljeno 28. februar 2015 17.00 | Posodobljeno 28. februar 2015 17.00 | Piše: Blaž Kondža
Ključne besede: Yamaha MT-09 tracer

Yamaha MT-09 tracer je oblečena izvedenka trivaljne tržno uspešne MT-09.

Dark side of Japan, temna stran Japonske, je slogan, ki so ga Yamahini guruji trženja izumili ob predstavitvi slečene MT-09. Taisti mojstri marketinga za novo yamaho MT-09 tracer pravijo, da ima kar dve duši japonske temne strani. In po svoje imajo prav. Novinko bi sicer težko popredalčkali v tržni segment, morda bi bil še najboljši opis motocikel za zabavo ali pa bi ji, če si izposodimo terminologijo avtomobilistične stroke, lahko rekli kar crossover, križanec po naše.

Dve duši

Tracer je vsekakor zelo vsestranski motocikel, nekakšen naslednik priljubljene TDM. Na eni strani ima športno dušo, predvsem zaradi 850-kubičnega trivaljnika CP3, na drugi je zaradi dobro zasnovanega oklepa, večje, 18-litrske posode za gorivo in pokončne drže motorista primeren tudi za daljše potepe v dvoje. Sedeža sta večja in udobnejša kot pri MT-09, položaj sopotnice pa bistveno manj ginekološki kot pri slečeni yamahi.

Motocikel je na pogled dinamičen, športen, skoraj agresiven. Serijsko vgrajeni dvojni žarometi z LED-tehnologijo in prav takšne dnevne luči zaokrožijo dinamično podobo spredaj. Smerniki v LED-tehnologiji so žal na seznamu doplačljive opreme, a vsekakor vredni dodatnega stroška, saj ustvarijo zanimivo svetlobno podobo tracerja. Ko ne nakazujejo smeri vožnje, namreč delujejo kot dodatne pozicijske luči.

Dobra vodljivost

K varni vožnji v slabših vremenskih razmerah pripomoreta serijsko vgrajeni zavorni sistem ABS in izklopljivi nadzor zdrsa pogonskega kolesa (TCS). Delujeta učinkovito, a obenem nevsiljivo in tako ne povzročata motoristu dodatnih presenečenj. Serijsko so vgrajeni 12-voltna vtičnica, po višini nastavljiv vetrobran, nosilci za stranske (poltrde) torbe, centralno stojalo in ščitniki rok. Motocikel ima elektronsko ročico za plin, zato je odzivnost trivaljnika na voznikove ukaze odvisna od motornega programa. Ta omogoča tri načine delovanja, motorist med njimi izbira na gumbu desne ročice. Poleg standardnega sta tu še odzivnejši in športnejši ter bolj umirjen za vožnjo v dežju.

Nova yamaha, pripravljena na vožnjo, tehta 210 kilogramov. Razmerje med težo in močjo trivaljnika je najboljše v segmentu, kjer se kot konkurenca omenjajo ducati hyperstrada, kawasaki versys 1000, KTM adventure 1050 in triumph tiger 800 XR. Zavore – spredaj dvojne kolutne radialno vpete – so zelo učinkovite. Tracer je zaradi nizkega težišča lepo vodljiv. Višina dvostopenjsko nastavljivega sedeža znaša 845 oziroma 860 milimetrov. Z nakupom nižjega sedeža in dodatnim znižanjem podvozja pa je motocikel primeren tudi za nižje motoriste – višina sedeža bo v takem primeru 815 milimetrov. K boljši ergonomiji spada še serijsko nastavljivo krmilo. Vsestranska yamaha MT-09 tracer bo z bogato serijsko opremo in privlačno ceno pod desetimi tisočaki po našem mnenju prepričala številne – tudi pri nas.

 

Deli s prijatelji