Avto
4741 ogledov

Euro NCAP naletel na ročno označene sestavne dele avtov

Fiat punto (letnik 2005) na testih EuroNCAP EuroNCAP
Sumljive oznake sprožile alarme pri organizaciji, ki nadzoruje varnost novih avtov.

Neodvisna organizacija Euro NCAP, ki izvaja teste varnostnih trkov in pregleduje asistenčne sisteme pri novih avtomobilih na trgu, je potrdila, da so v preteklosti naleteli na zelo sumljive prizore. 

Tako (ne)varen je pri trku Avto Video: Imate golfa V? Tako (ne)varen je pri trku

Ko so pozorno raziskovali razbitine pravkar testiranih avtov, so večkrat naleteli na sestavne dele, kot so moduli varnostnih vreč, na katerih je bilo ročno napisano nekaj v smislu "samo za Euro NCAP test".

Takšne označene dele so našli pri modelih različnih znamk, ki pa jih niso želeli imenovati. Poleg modulov za zračne vreče so bili označeni vsaj še nekateri sestavni deli sedežev, a so z informacijami pri organizaciji zelo skopi. 

Euro NCAP Avto Iz razbitih avtov nastala kombinacija petih, štirih in treh zvezdic

Različni izgovori, brez jasnega odgovora

Sume, da so proizvajalci namensko uporabljali določene sestavne dele, so potrdili tudi pri britanski organizaciji Thatcham, ki za Euro NCAP opravlja testne trke. Matthew Avery je za Auto Express dejal, da so zadeve sumljive, a od proizvajalcev še niso dobili jasnih odgovorov: "Slišimo vse sorte. Od tega, da so ti deli povsem običajni, kot v vseh drugih avtih, ali pa da gre za neko zgodnjo različico." Vendar Avery opozarja na razliko, da so sumljivi deli označeni ne s kakšno tiskano nalepko, kot bi pričakovali, temveč z navadnim flomastrom.

Ena od možnih upravičenih razlag bi lahko bila, da proizvajalci pod pritiskom časovnih rokov pred začetkom masovne proizvodnje s takšnim označevanjem identificirajo za varnost kritične komponente, da gre res za zadnje različice.

EuroNCAP in honda CR-V | Avtor: EuroNCAP EuroNCAP

Euro NCAP je že šel po sledi sumljivih delov in tudi opravil več ponovitev testov. Kot poudarjajo pri organizaciji, dosedanje ugotovitve niso dokazale, da so proizvajalci želeli na ta način goljufati na testih. Prav tako se je ta praksa označenih delov skorajda povsem ustavila v zadnjem letu ali dveh, ko je celotna avtomobilska industrija prišla pod silovit pritisk zaradi odkritij pri goljufijah z emisijami. 

Tudi če označeni deli nimajo globlje vloge glede varnosti, pa je dobra plat zgodbe vsaj to, da se proizvajalci sedaj zavedajo, kako pozorni so pri Euro NCAP na najmanjše detajle. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • zdrej 09:19 19.oktober 2018.

    To bi bila nekako najbolj realna slika stanja. :-)

  • mph 17:43 18.oktober 2018.

    Meni se zdi nedopustno, da sploh tako testirajo. Ta test bi morali iti v naključno izbran salon in izbrati naključno vozilo.