Cerar je zmagal, drugi tir bo

Spremljamo rezultate referenduma o drugem tiru
24.09.2017 19:05
Čas branja: 2 min

Znani so prvi delni izidi glasovanja:

Referenduma o zakonu o drugem tiru se je udeležilo 20,48 odstotka volivcev ali 350.878 ljudi. Najvišja volilna udeležba je bila v volilnih enotah Ljubljana Bežigrad, Postojna in Ljubljana Center - vse nad 21 odstotkov. Najnižja pa je bila na Ptuju (17,92 odstotka).

Trenutno je preštetih 99,66 % glasovnic. Za zakon o drugem tiru je glasovalo 53,46 odstotka volivcev (185.548 ljudi), proti zakonu o drugem tiru pa 46,54 odstotka pa je preštetih glasov (161.562 volivcev).

Število oddanih glasovnic: 349.701

Število veljavnih glasovnic: 347.110

Število neveljavnih glasovnic: 2.591

To pomeni - ne le, da proti ni glasovalno potrebnih 20 odstotkov volivcev, da zakon ne bi bil uveljavljen. Petina volivcev sploh ni prišla. Tisti, ki so prišli na volitve, pa so po zdaj preštetih glasovih večinoma glasovali ZA zakon o drugem tiru. Pet odstotkov preštetih glasov je sicer malo za napoved, ampak je razlika že tako velika, da je očitno večina itak podprla zakon.

Da bi bil zakon neveljaven bi moralo na referendumu NE obkrožiti 340 tisoč volivcev - torej najmanj petina vseh volivcev. Z odločitvijo PROTI nismo niti blizu.

Tako se gradi drugi tir, in sicer po zakonu, ki je dosegljiv spletni strani državnega zbora. Treba je sicer še zbrati denar, za to pa skrbi podjetje 2TDK.

Koliko denarja bo šlo za drugi tir?

Po navedbah vlade okoli milijardo evrov. Opozarjamo, da je to po navedbah vlade. Denarja v pomembnem delu še ni, torej tudi ne zaprte finančne konstrukcije. Ta bi morala biti takšna:

  • 200 milijonov evrov kapitalski vložek Slovenije,
  • 200 milijonov evrov kapitalski vložek zalednih držav,
  • 250 milijonov evrov evropskih sredstev,
  • 311 milijonov evrov dolžniški viri financiranja, predvsem kredit pri Evropski investicijski banki (EIB) in Slovenski izvozni in razvojni banki (SID banka).

Slovenski delež bi se kril iz

  • povečane uporabnine za obstoječi in drugi tir (povprečno 3,2 milijona evrov letno od 2018 dalje)
  • pribitka k cestnini za tovornjake (povprečno 13,6 milijona evrov letno od 2018 dalje) in
  • takse na pretovor v koprskem tovornem pristanišču (8,5 milijona evrov letno od 2018 dalje).

Zakon o drugem tiru torej sofinanciranje denimo Luke Koper s takso na pretovor, pa višje cestnine ... Toda ključni viri, denimo sofinanciranje Madžarske, so bolj ali manj v idejni fazi. Tudi evropska sredstva niso zagotovljena. Z DA na referendumu, pa bo najbrž tudi Evropa z lažjim srcem zagotovila denar.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Še niste dobili uradnega obvestila o referendumu za drugi tir? Ne iščite teorij zarot, pravijo na DVK
Finance
Petra Sovdat Še niste dobili uradnega obvestila o referendumu za drugi tir? Ne iščite teorij zarot, pravijo na DVK 18

Za to, da se lahko izrečete na referendumu, obvestila sploh ne potrebujete, le osebni dokument

FINANCE
Drugi tir skozi ekonomska očala
Finance
Rok Novak Drugi tir skozi ekonomska očala 20

Kaj je moj cilj? Kakšna sredstva so mi na voljo? Kakšni so razpoložljivi načini uporabe teh sredstev? Katerim drugim ciljem se moram odpovedati za dosego izbranega cilja? To so vprašanja, ki so smiselna tako takrat, ko kupujete avto ali krompir, kot takrat, ko razmišljate o drugem tiru ali gledanju tekme finala košarke.

FINANCE
Klasik poslovnega razreda, ki osvaja vse poglede. Mercedes-Benz razred C
OGLAS
Finance
MERCEDES-BENZ
Finance PR Klasik poslovnega razreda, ki osvaja vse poglede. Mercedes-Benz razred C (OGLAS)

S športno eleganco, inovativno varnostno tehnologijo, razkošno notranjostjo se avtomobil razreda C uvršča v vrh svojega razreda.

FINANCE
Zakaj dvojne geološke raziskave za drugi tir? Tak odgovor je ministrstvo zmoglo po dveh dneh!
Finance
Petra Sovdat Zakaj dvojne geološke raziskave za drugi tir? Tak odgovor je ministrstvo zmoglo po dveh dneh! 13

Davkoplačevalski denar frli, tako pa vam na ministrstvu Petra Gapšeršiča pojasnjujejo, zakaj

FINANCE
Transport in logistika
Cerarjeva ekskurzija za 2. tir: Matiča ni bilo, prišla pa sta Korelič in Popovič
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Cerarjeva ekskurzija za 2. tir: Matiča ni bilo, prišla pa sta Korelič in Popovič 12

Predsednik vlade o(Miro Cerar#Miro Cerar) si je ob začetku predreferendumske kampanje o drugem tiru poveznil čelado in si ogledal gradbišče izvlečnega tira v bližini Tovorne postaje Koper

FINANCE
Zakaj NE drugemu tiru za milijardo evrov
FINANCE
Živilci
Podjetja, ne zamudite prijave na nov razpis Odlično živilsko podjetje
PRO
Naj živilci
Naj živilciFinance prPRO Podjetja, ne zamudite prijave na nov razpis Odlično živilsko podjetje (PRO)

V sklopu projekta Naj živilsko podjetje je že odprt razpis, na katerega se lahko prijavijo mala, srednja in velika podjetja