Nedelja, 15. 1. 2017, 16.32
6 let, 6 mesecev
Test: Audi A3 sportback 1,4 TFSI sport S-tronic
Audi A3 – Če pol motornega srca ne potrebuje, ga izklopi
Test prenovljenega audija A3 z odličnim turbobencinskim motorjem, samodejnim menjalnikom in krepko ceno. Zna in obvlada veliko, ni pa vseved in ni vsemogočen. Stal je več kot 38 tisoč evrov, a ni imel tempomata in parkirnih tipal. S tehnologijo izklopa valjev pa je njegov turbobencinski motor lahko zelo varčen.
Motor: 1,4-litrski prisilno polnjen štirivaljni bencinski motor, moč: 110 kW
Poraba goriva: 5,9 litra na sto kilometrov
Cena: 38.772 evrov
Dodatna oprema | Tehnični podatki | Vaše mnenje | Zanimivo
Tango rdeča, kakor jo imenujejo pri Audiju, je dobrodošla novost, ki sicer razmeroma zadržan avtomobil naredi veliko opaznejšega, kot bi bil sicer.
Vozni programi
Preobrazba v slogu večjega brata A4
Od začetka prodaje tretje generacije modela A3 mineva že četrto leto, zato je bila prenova neizbežna. Poleg tehnične posodobitve, ki je izpopolnila njegov varnostni repertoar tudi z aktivno skrbjo za neposredno okolico vozila med ritenskim manevriranjem (samodejno zavre ob nevarnosti trka), v kabino pa prinesla tudi digitalno instrumentno ploščo, je največja sprememba v hipu vidna zunaj. A3 je po novem namreč veliko bolj podoben večjemu A4 – povzemanje oblikovnega sloga sodobnejšega brata se vidi predvsem v (zelo) podobnih žarometih in s tem novo najdeno samozavestjo.
Dimenzijskih sprememb seveda ni, hvalimo pa uveljavitev dveh novih paketov design in sport, s katerim je bil podkrepljen testni avtomobil. Diskretno poudarjanje njegove dinamične plati ne gre le z roko v roki z njegovo namembnostjo (vozniško je briljiral že pre, ampak dobro sovpada tudi z nadgradnjo barvne palete. Izbire barv običajno ne komentiramo, tokrat pa se težko upremo: tango rdeča, kakor jo imenujejo pri Audiju, je dobrodošla novost, ki sicer razmeroma zadržan avtomobil naredi veliko opaznejšega, kot bi bil sicer.
Kabinski standard v kakovostnem smislu tudi po prenovi ostaja na večini razrednih tekmecev težko dosegljivi ravni. Dejstvo je namreč, da je ambientalna igra eden od njegovih prepričljivejših talentov, prenova pa je znotraj v oblikovnem smislu prevzela stransko vlogo – večina stvari je torej nespremenjenih in tudi zaradi upravljalnika na sredinskem grebenu ergonomsko odličnih.
150 "bencinskih konjev" z realno porabo pod sedmimi litri
1,4-litrski turbobencinski motor z oznako COD (clynder on demand) zmore proizvesti 150 "konjev", za katere je že v preteklosti veljalo, da so iskrivi. Motor se je znova izkazal z živahnostjo, v zameno pa je v povprečju zahteval malenkost manj od šestih litrov na sto kilometrov.
Brez težav je tudi za okrogel liter varčnejši, a kaj, ko njegova odzivnost ves čas priganja k izkoriščanju vsega območja delovnih vrtljajev.
K ugodni porabi goriva predvsem med umirjeno vožnjo oziroma ob manjših obremenitvah pripomore tudi tako imenovani izklop (srednjih dveh) valjev.
Tehnično gre za razmeroma preprost odvzem vžiga, ki se zgodi povsem nezaznavno, voznik pa se v nobenem trenutku ne zaveda, da se eksplozije goriva dogajajo le v dveh namesto štirih valjih.
Hvalimo dejstvo, da je znal vzorno ekonomičnost ohraniti tudi v mestu, kjer povprečna poraba ni presegla 6,6 litra na sto kilometrov.
Cena osnovne različice (1,0 TFSI, 86 kW, ročni menjalnik, oprema basis): 24.270 evrov
Cena osnovnega testnega modela (1,4 TFSI, 110 kW, S-tronic, oprema sport): 32.130 evrov
Dodatna oprema: 6.642 evrov
kovinska barva (tango rdeča), rezervno kolo manjše 16", kolesni vijaki z zaščito pred krajo, strešne letve iz eloksiranega aluminija, paket elementov s sijajem, sredinski naslon za roke spredaj, zunanji ogledali električno nastavljivi in ogrevani, nastavljivi ledveni opori za sprednja sedeža, vžigalnik in pepelnik, voznikov informacijski sistem z barvnim zaslonom, Audi connect, Navigacija MMI, notranje vzvratno ogledalo s samodejnim zasenčenjem, LED-žarometa, shranjevalni in prtljažni paket, paket notranjih luči, 17-palčna platišča iz lahke kovine, s pnevmatikami 225/45 R17, speljevalna asistenca, Audi smaftphone interface
V notranjosti je nov volanski obroč (lahko tudi ogrevan), na voljo pa je tudi športen obroč s sploščenim spodnjim delom.
Premium cena, a brez aktivnega tempomata in parkirnih tipal
Medtem ko razumemo razmeroma zasoljeno osnovno ceno izvedenke – uvoznik za preizkušeni paket, opremljen z 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem, paketom sport in dvosklopčnim samodejnim menjalnikom, zahteva malce več kot 32 tisoč evrov, cena testnega pa se je povzpela čez 38 tisoč evrov – težje sprejmemo dejstvo, da smo v njem zaman iskali tempomat in (vsaj) zadnja parkirna tipala.
Zanimivo
Audi A3 je od prenove prvič v zgodovini modela na voljo z litrskim trivaljnim motorjem. Tudi ta nosi oznako TFSI, nadomešča pa 1,2-litrski štirivaljnik. Tovarniški podatki obljubljajo končno hitrost več kot 206 kilometrov na uro in povprečno porabo 4,5 litra na sto kilometrov.
3