PARKIRIŠČE

Alfa Romeo roma v Ameriko

Objavljeno 30. junij 2015 19.30 | Posodobljeno 30. junij 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič
Ključne besede: Alfa romeo

Znamenita italijanska znamka, ki ni imela dobička že več kot desetletje, z modelsko ofenzivo napoveduje renesanso.

Zadnji model, ki ga je predstavila Alfa Romeo, je mito iz leta 2008. Foto: Boštjan Okorn

Čeprav krovni koncern FCA, ki ga sestavljata italijanski Fiat in ameriški Chrysler, ne objavlja podatkov iz poslovanja Alfe Romea, mnogo poznavalcev meni, da je ta v marsičem prvinska italijanska avtomobilska znamka iz Areseja že vsaj dobro desetletje v rdečih številkah. Ne glede na to, da je rdeča njena zaščitna barva, pa odtenek krvi in emocij v poslovnih vodah nikakor ni zaželen. A vse to naj bi bila po besedah prvega moža koncerna Sergia Marchionneja, ki zadnje čase poslovni svet razburja s siljenjem tega in onega avtomobilskega velikana v zakon s svojim slabotnim koncernom, zgodovina.

Preporod za 
šest milijard dolarjev

Pred vnovično napovedjo predstavitve dolgo pričakovane in nič kaj preuranjene – o njej se govori že štiri leta – legendarne giulie je namreč Marchionne, kakor da bi z obuditvijo slavnega modela želel tudi simbolno podkrepiti obuditev omrtvičene znamke, naznanil, da namerava v Alfo Romeo v prihodnjih letih vložiti kar šest milijard ameriških dolarjev. To naj bi po njegovem zadostovalo za obuditev znamke in preobrat njenega katastrofalnega poslovanja, kar pa bi si kajpak privozili s kar osmimi novimi modeli.

Alfina renesansa, ki zajema tri novosti do konca 2017., preostalih pet pa že leto zatem, je naloga nekdanjega Ferrarijevega inženirja Philippeja Kriefa in njegovih 800 sodelavcev. Poleg giulie bosta del otvoritvene slave obujene znamke, ki je nov model (mito) nazadnje predstavila davnega leta 2008, še neimenovani mehki oziroma salonski terenec in večja luksuzna klasična limuzina. Novosti Italijani pripravljajo tudi na področju motorizacije, kjer izstopa zlasti razvoj novih šestvaljnih bencinskih in dizelskih strojev. Veliko tovrstnega znanja si bodo inženirji izposodili pri Ferrariju in Maseratiju.

400.000 novih alf

Kar se tiče pozicioniranja znamke na trgu, je Marchionne odločen, da se bo okrepljena in posodobljena Alfina paleta modelov lahko brez težav kosala z najkakovostnejšimi in najdražjimi izdelki germanskega motoroznanstva. Če je zgodovina kakršna koli referenca, potem bo to, kljub šestim milijardam dolarjev, izjemno težaven podvig, saj Alfini izdelki niso nikoli sloveli po kakovosti izdelave ali izjemni vzdržljivosti, ampak so bili prej vir predsodkov o pregovorni latinski lepoti z vse preveč motečo površnostjo.

Vendar vodstvo tovarne trdi, da uveljavitev na globalnih trgih, zlasti v ZDA, za znamko, ki je lani prodala borih 70.000 avtomobilov, nikakor ni preveč ambiciozen cilj. Številke, ki jih napoveduje menedžment, so zares osupljive, saj naj bi leta 2018 podali kar 400.000 alf, kar je glede na priljubljenost in tehnično superiornost beemvejev, audijev in mercedesov onkraj Atlantika res optimistično. Mnogo analitikov je namreč prepričanih, da Marchionne zida gradove v oblakih, saj njihove napovedi ne presegajo 200.000 prodanih vozil.

Težave (že) 
na vidiku

Če je glavni cilj ambicioznega načrta preboj na ameriškem trgu luksuznih avtomobilov, kakor pravijo viri blizu Marchionneja, potem seveda ne preseneča, da so med novostmi napovedani kar dva mehka terenca (suva) in večji ter po vsej verjetnosti močnejši kupe. Poleg omenjene giulie pa so tu še večja limuzina, roadster in manjša modela, eden od njiju je po mnenju časopisa Automotive News naslednik kombilimuzine giuliette.

Ali bo Alfa Romeo v slogu italijanskih emigrantov iz 20. stoletja, ki so se v iskanju boljšega življenja podali na dolgo in negotovo pot v ZDA, tudi uspešna, pa bo tako kot vedno pokazal čas. Vendar občutek, da se v Italiji ni nič spremenilo in da se zelo verjetno nikoli ne bo, krepijo govorice, da se v italijanskem koncernu z zagonom proizvodnje nove giulie zatika, še preden se je vse skupaj zares začelo. Nekateri dobavitelji sestavnih delov namreč pravijo, da naj bi se proizvodnja novega modela namesto jeseni začela šele ob koncu leta. 

 

Deli s prijatelji