Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Petek,
22. 9. 2017,
14.31

Osveženo pred

6 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1,68

1

Natisni članek

Jeep

Petek, 22. 9. 2017, 14.31

6 let, 7 mesecev

Jeep compass v Sloveniji: ima zavidljive terenske lastnosti, stal bo vsaj 23 tisočakov

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1,68

1

Jeep Compass v Sloveniji | Foto Aleš Črnivec

Foto: Aleš Črnivec

Novi jeep compass je lanskega novembra v Los Angelesu napovedal bojni pohod v Evropo. Danes, šest let po zadnji prenovi, je compass druge generacije sicer manjši in nižji, vendar širši in ima večji prtljažnik. Kot vsak novinec je poln tehnoloških rešitev, ostal je elegantno prestižen, med srednje velikimi vozili SUV pa izstopa z zavidljivimi terenskimi lastnostmi.

Poudarki

Compass, renegade, oba wranglerja in cherokeeja, to je trenutna ponudba vozil znamke Jeep.

Sedem hladilnih rež v maski že sedem desetletij krasi vse Jeepove terence. Oblikovne poteze in vgrajena oprema spominjajo na šarm cherokeeja, obenem pa opozarjajo na terenske zmogljivosti vozila.

Compass je od 20 do 22 centimetrov dvignjen od tal (odvisno od različice) in pripravljen na prave terenske izzive. Za varnost in boljšo uporabniško izkušnjo je v compassa vgrajenih več kot 70 različnih funkcij. Pričakovali so pet zvezdic NCAP in jih tudi dobili.

Najšibkejša med bencinskimi in dizelskimi motorji ženeta sprednji kolesi, prav tako je tudi pri izvedenkah AWD, dokler gre za vožnjo po urejenih, normalno oprijemljivih podlagah.

Poleg ročnega šeststopenjskega menjalnika so posamezne različice serijsko opremljene z razredno vodilnim devetstopenjskim avtomatskim menjalnikom.

Jeep že od daleč

Terensko navzven pomaknjeni trapezno oblikovani blatniki skupaj s sedmimi hladilnimi režami dajejo compassu značilno jeepovsko podobo. Sprednji in zadnji del vozila sta prilagojena zahtevam terenske vožnje in omogočata 30- oziroma 34-stopinjski vstopni oziroma izstopni kot. Očem nevidnih je 65 odstotkov jekla visoke trdnosti, ki togo oklepa karoserijo, vitalni deli podvozja so zaščiteni, kar je najbolj vidno pod zadnjim odbijačem.

Oblikovno poseben in terensko zelo zmogljiv križanec po meri evropskega kupca. | Foto: Aleš Črnivec Oblikovno poseben in terensko zelo zmogljiv križanec po meri evropskega kupca. Foto: Aleš Črnivec Oblikovne podrobnosti so različne glede na izbrano opremo. Tako na primer stopnji sport in longitude svetita s halogenskimi žarometi, limited ima dnevne luči LED, trailhawk pa biksenonske. Podobno je tudi s podrobnostmi na odbijačih, zunanjih vratnih obrobah, litih platiščih, oblazinjenju, sedežnih prevlekah, armaturni plošči, merilnikih … Enajstim barvnim odtenkom je lahko dodano tudi črno ostrešje.

Compass je tudi po vsebini jeep

Pri AWD-različicah motor poganja sprednji kolesi, dokler so vozni pogoji v mejah normale, štirikolesni pogon se vklopi samodejno po potrebi ali pa z izbiro stalnega štirikolesnega pogona. Selec-terrain ponuja pet programov za različne podlage, in sicer auto, snow, sand, mud in rock. Jeep active drive je sistem, ki z vklopom 4WD lock zavrti do takrat mirujočo kardansko gred in omogoča boljši in hitrejši vklop pogona 4 x 4. Količino navora med obema osema uravnava sklopka v zadnjem diferencialu.

Sistem active drive low rock pripada samo opremi trailhawk, ki ima krajše prestavno razmerje in manjšo končno hitrost. Med počasnim premagovanjem strmine več navora razporeja na zadnji kolesni par, med zahtevno terensko vožnjo pa se lahko sto odstotkov navora usmeri na posamezno kolo.

23.490 evrov za pogon spredaj, šest tisoč več za AWD

Kot je zapisano v tabeli, je novi compass z bencinskimi 140 "konji" in pogonom sprednjih koles dosegljiv za 23.490 evrov, pri čemer gre za osnovno opremo sport. Dvopogonski dizel 1.6 je 2.700 evrov dražji tudi na račun višje stopnje longitude. Najcenejša štiripogonska različica je dizelska 1.6 za 29.390 evrov, pri čemer 2.500 evrov razlike odpade na AWD, preostanek pa na tretjo stopnjo limited.

Oprema limited je tista, ki daje compasu na 18-palčnih platiščih največ prestižne vrednosti, medtem ko naslednja stopnja trailhawk izpopolnjuje predvsem terenske prvine. V usnjeni notranjosti je pred voznikom sedempalčni TFT-zaslon potovalnega računalnika, na sredini pa 8,4-palčni zaslon paketa infotainment (U-connect NAV, ozvočenje Hi-Fi, zrcaljenje telefona). Poleg preostalega seznama opreme seveda.

Doplačilo za štirikolesni pogon znaša šest tisoč evrov. | Foto: Aleš Črnivec Doplačilo za štirikolesni pogon znaša šest tisoč evrov. Foto: Aleš Črnivec

Cena lahko presega 40 tisočakov

Najbolj terensko zmogljiva (posebno vzmetenje off road, sistem ščitnih plošč) različica trailhawk lahko z izbiro dodatnih elementov opreme hitro preseže mejo 40 tisočakov. Na primer z 19-palčnimi platišči.

Dodajmo, da imajo vozila jeep compass ob nakupu petletno garancijo oziroma 120 tisoč kilometrov 5 Plus. V okviru paketa ugodnosti ob začetku prodaje spada k vozilu še komplet zimskih gum, ponujajo pa tudi ugodno financiranje brez stroškov odobritve. Namesto popustov.

Jeep Compass v Sloveniji | Foto: Aleš Črnivec Foto: Aleš Črnivec

Jeep Compass v Sloveniji | Foto: Aleš Črnivec Foto: Aleš Črnivec

Ne spreglejte