Novice

(Kako se spreminjamo in prilagajamo) A1 Slovenija cilja, da bo četrtino poslovanja ustvaril s posli z novih področij

S kakšnimi spremembami poslovnih modelov se spoprijemajo, v katere smeri se odmikajo od svojih jedrnih dejavnosti in kako se razmeram prilagajajo zaposleni

Izbor urednice

FINANCE
ESG
(posebna izdaja) Kako trajnost živijo najboljši
PRO
ESG
Trajnostne prakse
ESGFinance PRO (posebna izdaja) Kako trajnost živijo najboljši (PRO)

Izšla je brezplačna tematska izdaja Kaj počnejo najboljši v ESG

IZVOZNIKI
Novice
Kdo gradi nove tovarne in na kakšne inovativne izdelke stavijo uspešna podjetja
PRO
Izvozniki.si
Izvozniki.si
NoviceFinance PRO Kdo gradi nove tovarne in na kakšne inovativne izdelke stavijo uspešna podjetja (PRO)

Izšla je brezplačna tematska priloga Novosti v uspešnih podjetjih

14.04.2021 04:00
Čas branja: 6 min

»Pri nejedrnih dejavnostih oziroma tistih, ki odstopajo od dejavnosti našega rednega poslovanja, opažamo veliko povečanje iz meseca v mesec. Cilj je, da do leta 2023 že 25 odstotkov prihodkov prinesejo storitve z razširjenega portfelja,« napoveduje managing direktor IKT-podjetja A1 Slovenija Lovro Peterlin. Med največjimi premiki v zadnjem letu na tem področju Peterlin navede vzpostavitev spletnega mesta Nakupovalnica z opremo do 24 obrokov, kjer lahko uporabniki v sedmih kategorijah izbirajo med različnimi izdelki – od polnilnikov za mobilne telefone, električnih skirojev, zabavne elektronike do največjih gospodinjskih aparatov. »Zelo se povečujejo tudi storitve s področja IKT, in sicer za kibernetsko varnost ter analizo množičnih podatkov Mobility insights, pa tudi storitve na področju zabave in vsebine, kot so A1 Xplore music by Deezer, NBA league pass, HBO in Voyo,« doda.

Majhnost obrnili sebi v korist

Vodja tehnologij interneta stvari in inovacij Marjana Senčar Srdič dodaja, da so podjetje, ki zna dobro prisluhniti trgu. »Poleg osnove povezljivosti skupaj s partnerji iščemo metode, kako uporabnikom ponuditi različne inovativne sisteme, platforme, storitve in izdelke, s katerimi bomo ustvarili nove poslovne priložnosti,« pojasni. Med najbolj zanimivimi projekti Senčar Srdičeva poudari PAKT: Pametne naprave, modeli ter platforme v aktivnem omrežju. »Pri tem skupaj z Iskraemecom in Elektrom Maribor testiramo nove ali izboljšane izdelke, procese in storitve. Mi pri tem zagotavljamo povezljivost prek novih tehnologij NB-IoT ter LTE-M,« razloži in doda, da vzporedno nove tehnologije preizkušajo tudi s podjetji GEN-I, Elektro Gorenjska, Mariborski vodovod, Snaga Maribor, Iskra in drugimi.

Peterlin dopolni, da so v zadnjih letih spremenili razmišljanje v to, da so butično podjetje. »Ne primerjamo se s tistimi s precej večjimi prihodki ali več zaposlenimi. Z agilnim pristopom, hitro izvedbo smo v položaju butičnega telekomunikacijskega operaterja. Izredno hitro se lahko prilagajamo razmeram na trgu in smo pri tem učinkoviti,« pravi. Med primeri lažjega prilaganja na trgu zaradi majhnosti navede, da se prilagajajo predvsem na področju potreb in želja končnih uporabnikov. »Na primer, zaradi velikega povpraševanja po tekmah Luke Dončića in Gorana Dragića smo na trgu ponudili NBA League pass za ogled tekem NBA. Opazili smo tudi, da se mnogi srečujejo s težavo, kako pred spletnimi napadi zavarovati telefon, zato smo dali na trg varnostno rešitev A1 Protekt,« poudari Lovro Peterlin.

Po Kopru elementi pametnega mesta še v Mariboru in Kranju

A1 je pred leti z mestno občino Koper začel testirati funkcionalnosti pametnih mest. »Tam smo vzpostavili sisteme za pametno razsvetljavo, upravljanje odpadkov, merjenje kakovosti zraka, pametno parkiranje in pametni promet,« razloži sogovornica in napove, da bodo prvi primeri rabe elementov pametnega mesta kmalu na voljo tudi v Mariboru in Kranju. »Naš cilj je soustvarjati rešitve z mislijo na prebivalce in obiskovalce slovenskih mest ter tudi manjših krajev. Pri tem sodelujemo z zunanjimi partnerji, ki zagotavljajo namenske rešitve. Med temi sta 2mobile s sistemom za plačevanje in upravljanje parkirnih mest ParkMeWise z globalno inovacijo – uvedbo pogovornega robota, ter Palisada Sistemi z ugreznimi stebrički, zapornicami, parkomati in usmerjevalnimi tablami,« doda.

Pred letom zagnani Live Shop postal najboljše prodajno mesto

Peterlin na vprašanje, katere digitalne preobrazbe je v njihovem podjetju pospešila korona, odgovarja, da se je povečalo število obiskov in interakcij v spletni trgovini in aplikaciji Moj A1. »Na družbenih omrežjih smo vzpostavili pogovornega robota, hkrati nam zaposlenim številni roboti pomagajo pri internih procesih, saj opravljajo preproste naloge. S sodelavci se lahko tako posvetimo aktivnostim z višjo dodano vrednostjo. Hkrati smo z digitalnimi rešitvami poenostavili številne interne procese, največ tistih, usmerjenih k uporabniku, med katerimi je tudi podpisovanje na daljavo,« pravi managing direktor A1 Slovenija.

Direktor prodaje zasebnim uporabnikom Matjaž Vračko dopolni, da podpisovanje na daljavo prinaša več prednosti. »Pogodbo lahko uporabnik podpiše preprosto in hitro z nekaj kliki. Vse lahko opravi varno doma, pri procesu pa mu pomaga agent, ki ga vodi skozi podpis. Uporabniki so v raziskavi zadovoljstva s podpisnim procesom storitev zelo pohvalili. V A1 se ukvarjamo s tem, da bi omogočili elektronski podpis čim več uporabnikom, saj je tovrstni podpis hitrejši, preprostejši in stranki skrajša proces aktivacije. V tem trenutku že 79 odstotkov strank v telefonski prodaji in Live Shopu podpiše prek podpisa na daljavo,« pojasni.

Med aktivnostmi, ki so usmerjene k uporabnikom, Vračka povprašamo še po rezultatih pred letom zagnane spletne trgovine Live Shop. »Glede na to, da gre za prvo tovrstno digitalno trgovino v Sloveniji, nismo vedeli, kako jo bodo sprejele stranke. Začetek delovanja Live Shopa je sovpadel s prvim zaprtjem trgovin 16. marca. V času zaprtih prodajnih mest so bili rezultati po treh tednih delovanja primerljivi z najboljšimi fizičnimi trgovinami, tako da je nova trgovina že v prvem mesecu delovanja upravičila svoje delovanje. Dejansko je bil A1 Live Shop v letu poslovanja med petimi največjimi prodajnimi mesti in edino prodajno mesto, ki je dosegljivo za naše stranke, tudi ko morajo biti preostale trgovine zaprte,« odgovori in doda, da je Live Shop prodajno mesto, ki omogoča hitro prilagajanje razmeram na trgu.

Njihov cilj je, da Live Shop ostane pomemben del prodajnih kanalov, zato so med spremembami v prvem letu delovanja uvedli poenostavitve dela za agente, ki omogočajo hitrejšo odzivnost ekipe, kar občutijo tudi stranke. Uvedli so tudi prilagajanje delovnega časa zahtevam kupcev, saj imajo dober pregled nad količino klicev ter dnevnimi vrhunci obiska. Nenehno prilagajajo tudi vsebine, prek katerih na svoji spletni strani povabijo stranke v A1 Live Shop. »Tako lahko testiramo, kaj deluje najbolje, in nenehno izboljšujemo uporabniško izkušnjo,« pravi Vračko.

Z rednim izobraževanjem do najboljše prodajne konverzije teleprodaje v regiji

Pred vzpostavitvijo Live Shopa so izobrazili 20 agentov, ki se lahko kadarkoli vključijo v tovrstno prodajo, tako pa lahko pokrijejo izmene, dopuste in bolniške odsotnosti. »Agenti so imeli sprva izobraževanje glede delovanja programske opreme, hkrati pa so vadili tudi gibanje po prostoru. V A1 Live Shopu namreč agent menja zorne kote in kamere, ki jih stranka vidi, ter z njo naredi obhod trgovine glede na njene potrebe in želje. V drugem delu smo za agente pripravili izobraževanje javnega nastopanja, s ciljem, da usvojijo samozavestno nastopanje pred kamero. Ker tega prej niso bili vajeni, so s tem izobraževanjem premagali strah in nelagodje, ki se rada pojavita, ko nastopamo pred kamerami,« pove o začetkih Live Shopa direktor prodaje zasebnim uporabnikom Matjaž Vračko.

Agenti Live Shopa imajo sicer tudi stalna prodajna izobraževanja, enako kot celotno prodajno osebje A1. Vsi prodajni agenti morajo vsako leto opraviti in pridobiti prodajni certifikat A1. Vračko se hkrati pohvali, da so med agenti Live Shopa najbolj izkušeni agenti teleprodaje. »Rezultati kažejo, da imamo najboljšo prodajno konverzijo v regiji, kar je posledica dobrega znanja, prodajnih prijemov, hkrati pa gre za ekipo izjemnih posameznikov, ki si pomagajo med sabo,« doda.

Nenehne aktivnosti grajenja motiviranosti in ohranjanja stikov z zaposlenimi na daljavo

Že pred epidemijo COVID-19 so pri A1 Slovenija zaposlenim omogočali delo zunaj pisarne do dvakrat na teden, vse od začetka epidemije pa večina zaposlenih dela od doma. Vodja HR-službe Urška Gašperšič pravi, da so pri ohranjanju ekipnega duha na daljavo osredotočeni predvsem na nadrejene, da skrbijo za dobro razpoloženje v svojih ekipah. »Z ekipami sklicujemo virtualna srečanja večkrat na teden, a krajša, kot so sicer bila prej v pisarnah. Ob tem morajo predvsem vodje skrbeti, da se sodelavci v ekipi počutijo dobro, da se ekipa povezuje in da se seznanijo, ali imajo zaposleni ustrezne razmere za delo od doma ali morda lahko pridemo naproti. Sestanki niso zgolj formalni, pomembni so tudi za ohranjanje stikov s sodelavci, zato zraven spijemo tudi kavo in se pogovarjamo o zasebnih zadevah, kot to počnemo na delovnem mestu,« pojasni Gašperšičeva. Doda, da spodbujajo tudi priložnostna digitalna srečanja zaposlenih prek različnih digitalnih orodij, kot so pogovori v mehurčkih, ob glasbi in podobno. »Za zaposlene smo med drugim organizirali virtualni koncert Magnifica za tretji rojstni dan A1, na katerem smo se na daljavo zabavali, veselili, predvsem pa pokazali, da se da tudi tako odlično družiti ne samo s sodelavci, ampak tudi z njihovimi družinami in prijatelji.«

Gašperšičeva poudari, da je poleg vodij oddelkov pri vzdrževanju ekipnega duha zelo pomembna interna komunikacija. »Pri tem uporabljamo uveljavljene kanale, kot sta spletna platforma Workplace by Facebook in tedenska oddaja v živo Radio hodnik, ki sta dostopni vsem zaposlenim. Gre za interna kanala, ki omogočata dialog s sodelavci, jih transparentno seznanjata z dogajanji v podjetju, predvsem pa pomagata ohranjati stik s sodelavci, tudi ko delamo na daljavo. Vzpostavili pa smo tudi spletno skupino A1Skrbizame, kjer prek različnih objav o zdravju, psihičnem počutju ter finančnih nasvetov povezujemo zaposlene in skrbimo za njihovo dobro počutje,« pojasni.

Na vprašanje, kako gradijo zaupanje med zaposlenimi, vodja HR pri A1 Slovenija odgovarja, da se tega ne da vzpostaviti čez noč in da so se s tem ukvarjali že pred epidemijo. »S temi razmerami smo še potrdili, da imamo visoko stopnjo zaupanja v obe smeri, kar se je izkazalo tudi v rezultatih dela med epidemijo. Kljub odsotnosti iz pisarn se učinkovitost ni zmanjšala. Za zaupanje v skupinah so predvsem odgovorni vodje, ki morajo biti zgled ekipi. Po drugi strani pa se je povečalo zaupanje zaposlenih v vodstvo, kar je posledica povečanja transparentnosti, pogostejšega komuniciranja in pravočasne predstavitve jasne strategije ter smernic podjetja vsem zaposlenim,« razloži. Doda še, da je večina zaposlenih visoko stopnjo agilnosti pokazala zelo hitro.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
ikt
IZVOZNIKI
Novice
Herz je zasut z naročili in nujno potrebuje novo tovarno
Izvozniki.si
200 NOVIH DELOVNIH MEST
NoviceMateja Bertoncelj Herz je zasut z naročili in nujno potrebuje novo tovarno

Pričakujejo od 15- do 20-odstotno rast prodaje in dobička; odprli so nove trge, tudi Švico in Ukrajino, ter razvili vrsto novih izdelkov.

IZVOZNIKI
Novice
Terme Olimia sredi več kot 60-milijonskih naložb
Izvozniki.si
REKORDNI REZULTATI
NoviceMateja Bertoncelj Terme Olimia sredi več kot 60-milijonskih naložb

Po 18 letih bodo v Podčetrtku začeli graditi nov hotel; nova bazena bosta prve kopalce sprejela še pred koncem leta.

IZVOZNIKI
Novice
Ljubljančani bodo digitalizirali tudi grški zdravstveni sistem
Izvozniki.si
NoviceMladen Miković Ljubljančani bodo digitalizirali tudi grški zdravstveni sistem

Digitalna zdravstvena platforma podjetja Better bo temelj Nacionalnega elektronskega zdravstvenega kartona v Grčiji.

IZVOZNIKI
Novice
Nemčija v težavah, Kolektor Etra pa z družbo E.ON podpisal 80-milijonsko pogodbo
Izvozniki.si
ENERGETIKA
NoviceMateja Bertoncelj Nemčija v težavah, Kolektor Etra pa z družbo E.ON podpisal 80-milijonsko pogodbo

Nemškemu energetskemu velikanu bodo dobavili 53 energetskih transformatorjev; lani izjemen rezultat.

IZVOZNIKI
Novice
Pfizer je slovenski Cleangrad že drugič izbral za najboljšega dobavitelja
IZVOZNIKI
Novice
Zasavski ETI z dvema rekordoma: pri rezultatu in naložbah
Izvozniki.si
REZULTATI IN LASTNIŠKE SPREMEMBE
NoviceMateja Bertoncelj Zasavski ETI z dvema rekordoma: pri rezultatu in naložbah

Avstrijci ETI Elektroelementu iščejo novega lastnika; s prodajo varovalk in zaščitnih stikal so lani v ETI prodajo povečali za 3,5 odstotka, čisti dobiček pa za 22 odstotkov.

IZVOZNIKI
Novice
To so ambiciozne naložbe Pomurskih mlekarn
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj To so ambiciozne naložbe Pomurskih mlekarn

Lani je bilo za Pomurske mlekarne uspešno leto; v dveh letih bodo za naložbe namenili več kot deset milijonov evrov

IZVOZNIKI
Novice
M. Batagelj Postojnski jami in slovenskemu turizmu napoveduje rast
Izvozniki.si
TURIZEM
NoviceMateja Bertoncelj M. Batagelj Postojnski jami in slovenskemu turizmu napoveduje rast

Marjan Batagelj sebi in slovenskemu turizmu za letos napoveduje od 10- in 12-odstotno rast