V mednarodnem prometu napredujejo tuji prevozniki

Domači prevozniki lani v mednarodnem prometu s 300.000 potniki.

Objavljeno
23. junij 2017 13.25
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana - Avrigo je prvi slovenski avtobusni prevoznik, ki bo nekaj svojih avtobusov za mednarodne povezave pobarval v barve Flixbusa, leta 2013 ustanovljenega zelo hitro rastočega ponudnika mednarodnih avtobusnih prevozov. Avrigo bo po naših informacijah v Flixbusovih barvah vozil na liniji med Ljubljano in Dunajem ter tamkajšnjim letališčem.

Slovenski avtobusni prevozniki so v mednarodnem javnem linijskem prometu lani prepeljali malo manj kot tristo tisoč potnikov, kar je sicer več kot v letih 2012, 2014 in 2015, ko je bilo potnikov med 259.000 in 268.000, vendar manj kot leta 2013 (310.000) in predvsem opazno manj kot na koncu prejšnjega desetletja, ko jih je bilo leta 2010 404.000 in na začetku tega, leta 2011, ko jih je bilo 392.000.

Maloobmejni promet

Lani so slovenski avtobusni prevozniki v letnem in sezonskem mednarodnem javnem prometu skoraj tri četrtine (73 odstotkov) potnikov prepeljali na razdaljah med 21 in 50 kilometrov, še skoraj desetino (8,4 odstotka) pa celo na razdaljah do 20 kilometrov, kar seveda pomeni, da gre predvsem za maloobmejni promet, in to predvidoma predvsem na Primorskem. V mednarodnem prometu vozi tako goriški Avrigo na linijah Sežana–Trst, Idrija–Gorica in Nova Gorica–Gorica, nekaj linij pa ima po rimskem in osimskem sporazumu zamrznjenih. Skupina Arriva v Sloveniji pa izvaja celoletne mednarodne povezave Ljubljana–Trst ter Piran–Koper–Trst.

Arriva opravlja v sodelovanju s Slovenskimi železnicami dnevno hitro mednarodno Arriva Express linijo Ljubljana–Trst–Ljubljana, katere posebnost je, da je njen vozni red usklajen z železniškim tako v Ljubljani kot v Trstu. To potnikom omogoča preprostejše potovanje iz Trsta pa s hitrimi vlaki do večjih evropskih mest.

Sezonske linije

V poletnih mesecih vozijo na hrvaško obalo tudi sezonske linije Arrive: Maribor–Zadar–Šibenik, Maribor–Opatija–Baška, Ljubljana–Umag–Poreč–Rovinj in Kranj–Ljubljana–Portorož–Poreč–Pula–Premantura. Število potnikov na sezonskih linijah se povečuje iz sezone v sezono, navajajo v Arrivi, kjer tudi letos pričakujejo dobro zasedenost.

Arrivina novost tega poletja je uvedba dnevne povezave na relaciji Kranjska Gora–Trbiž–Bovec, ki bo tako domačim kot tujim obiskovalcem omogočila cenovno ugoden avtobusni prevoz med dvema najbolj obiskanima slovenskima turističnima krajema in italijanskim Trbižem.

V statistiki niso upoštevani tuji prevozniki. V mednarodnem avtobusnem potniškem prometu sicer velja prepoved kabotaže, zato avtobusi tujih prevoznikov, ki sicer ustavljajo na slovenskih postajah in postajališčih, potnikov ne smejo prepeljati samo iz enega slovenskega kraja v drugega. Tudi koroški avtobus med celovškim letališčem, Celovcem, ljubljanskim letališčem in Ljubljano potnika ne sme peljati iz Tržiča na Brnik, čeprav, na primer, z Ljubelja sploh ni notranjega avtobusa. Države, posebno Italija, zelo zaostrujejo pogoje za opravljanje mednarodnega avtobusnega prometa, pojasnjuje Bojan Žlender z infrastrukturnega ministrstva.

Konkurenca je vedno dobra, pravijo v skupini Arriva v Sloveniji, saj prinaša nove priložnosti in izzive. Prihod Flixbusa na slovenski trg mednarodnih avtobusnih linijskih prevozov pa na njihovo poslovanje ni vplival.

Flixbus

Poleg do zdaj omenjenih prevoznikov ustavljajo na slovenskih postajah, največ v Ljubljani, še različni drugi prevozniki, predvsem balkanski, največ pa je hrvaških. Nekateri so meddržavni (Reka–Ljubljana), za večino pa je Slovenija le vmesna postaja – ali pa niti to ne – med zahodno ali severno Evropo ter državami na Balkanskem polotoku.

Prvi avtobusi, prebarvani v Flixbusove barve, so pri nas začeli ustavljati pred enim letom, pred enim mesecem so svojo mrežo razširili z linijami proti Italiji, zato je Slovenija povezana s sedmimi državami ter več kot petdesetimi destinacijami. Na začetku junija je Flixbus s prvo linijo med Sarajevom in Dortmundom razširil svojo ponudbo še v Bosno in Hercegovino. Gre za neposredno povezavo brez vmesnih postankov v Sloveniji. Do konca leta napovedujejo še nove povezave. V Evropi ponuja Flixbus 120.000 dnevnih povezav do tisoč destinacij v 21 državah, v in iz Slovenije je samo Flixbus v dvanajstih mesecih prepeljal 200.000 potnikov.

Blaguss kupil blagovno znamko Hellö

Sredi maja je Flixbus posredno prevzel mrežo avstrijskega prevoznika Hellö, katerega avtobusi vozijo z Dunaja (čez Slovenijo) proti Italiji, v Nemčijo, na Češko, Madžarsko, Slovaško, Hrvaško ter Bosno in Hercegovino.

Hellö je tako muha enoletnica, saj je bila blagovna znamka avtobusnega prevoznika avstrijskih železnic ÖBB-Fernbus uvedena julija lani. Ta je v 90-odstotni lasti potniškega prometa ÖBB in desetodstotni lasti družbe ÖBB-Postbus. Nekdanji državni poštni avtobusi so namreč pod okrilje državnih železnic prišli leta 2003. Znamko Hellö je kupil Flixbusov avstrijski (in slovaški) partner Blaguss, ki bo prevzel operativno poslovanje, saj Flixbus nima svojih avtobusov, pogodbe pa ima sklenjene z množico prevoznikov. V Sloveniji poleg Blagussa prevladujejo hrvaški prevozniki Brioni Pula, Samoborček, Vincek, Slavonija Bus in Knežević prijevoz.