Nemški Ford se je znašel na prelomnici. Po poročanju Sunday Timesa v Evropi razmišlja o zaprtju 24 tisoč delovnih mest, ukinitvi modelov S-max in galaxy, mondeo naj bi si rešil kožo. Med aprilom in junijem je ustvaril 65 milijonov evrov izgube, nujno mora krčiti stroške in se usmeriti v bolj dobičkonosne programe. Kako je to povezano z novim focusom in Slovenijo? Zelo!
Ford focus prejšnje generacije je imel v Sloveniji zelo ugoden cenovni položaj. Novi focus pa je zaradi zgoraj omenjenega stanja, uvedbe cikla meritev WLTP in okoljskega predpisa Euro 6d ter še precejšnje tehnične in opremske nadgradnje precej dražji. Cenovni preskok je velik, kar pomeni velik izziv za distributerja in trgovce. Morda tudi priložnost, da focus z novega položaja nagovori bolj zahtevne kupce, kakšnega ukrade premijski konkurenci. A ta proces zahteva čas in pravilne odločitve, predvsem pa utegne trajati.
Začnimo v preteklosti. Focus je v prvih treh generacijah od leta 1998 prepričal 16 milijonov kupcev, torej v povprečju 800 tisoč na leto. S tem rezultatom je eden najbolje prodajanih avtov na svetu. Leta 2012 in 2013 pa je bil celo najbolje prodajan na svetu. Pomemben je tudi v Evropi, po prodaji je v Fordovi paleti drugi (za fiesto), lani je prepričal 212 tisoč kupcev, enako število kot predlanskim. Dober rezultat je dosegel tudi zaradi zelo ugodnih cen.
A ta cenovna politika zaradi v uvodu omenjenih težav ni več vzdržna. Tu sta še cikel WLTP in okoljski predpis Euro 6d, ki sta povzročila dodatne stroške testiranj, prilagajanj in tehničnih posodobitev – filtre trdih delcev za bencinske motorje ter tehnologijo adblue za dizelske. Izpusti so po novih meritvah višji, zato so višji tudi davki, vezani nanje.
Poročilo ob razkritju novega focusa - Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence
Poročilo iz prvih voženj s focusom - Ford v katerega se ne bo težko zaljubiti
Novi focus z litrskim bencinskim motorjem ecoboost ima izpuste od 107 do 135 gramov ogljikovega dioksida na kilometer – odvisno od moči, menjalnika, oblike karoserije in velikosti koles. Pri dizelskem je razpon od 91 do 116 gramov. Izpusti novega focusa so v osnovni konfiguraciji manjši, v nekaterih pa so lahko večji kot prej – le zaradi meritev po novem.
Vse skupaj pa novega focusa, sicer očitno boljšega od prejšnjega, postavlja v povsem drug cenovni položaj. Poglejmo Fordovo paleto vozil na našem trgu: stari petvratni focus 1.0 ecoboost 125 ST-line iz zaloge denimo stane 16.340 evrov (pogoj je hišno financiranje), za novega pa boste plačali 21.220 evrov (brez pogojev pri plačilu).
Morda je bolj merodajen osnovni focus, novi petvratni 1.0 ecoboost trend s 74 kilovati stane 16.990 evrov, kar je le 450 evrov manj od enoprostorca C-max z enakim motorjem in opremo trend. Če vzamete C-maxa iz zaloge, izberete hišno financiranje, ga dobite za 16.660 evrov skupaj s kovinsko barvo, torej za manj kot novega focusa.
Če si boste zaželeli bogatejši focus 1.5 TDCi 120 z opremo titanium, boste zapeljali v cenovni revir mondea, saj bo cena presegla 24 tisoč evrov. Idealen dizelski focus je sicer nekaj nižje, pri 21.440 evrih za 1.5 TDCi 120 trend edition, ki poleg druge kar bogate opreme ponuja tudi 6,5-palčni zaslon na dotik. Cene nekoliko omili lizinška ponudba, drugo polovico avta plačate po dveh letih, vmes pa za dolg ne tečejo obresti.
Nove cene vseeno sporočajo velik preskok za model, ki se je vselej hvalil tudi z ugodno ceno. Kaj pa mere, tehnika, udobje in druge lastnosti. Ali focus tudi na tem področju ponuja primerno velik preskok?
»Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti,« je po prvih testnih vožnjah napisal Janez Kovačič, ko je z njim odpeljal vrsto zahtevnih zavojev. »Izvrstna komunikacija volana s cesto, primerno podvozje, ustrezni motorji in še kakšna druga sicer ne povsem razložljiva podrobnost ustvari avto, ki v resnici ljubi zavito cesto. S to je focus v nekakšnem strastnem ljubezenskem razmerju, ki pa ne razvodeni niti v drugačnih (cestnih) okoliščinah,« je bolj barvito pojasnilo njegovih občutkov.
Te pa je v nadaljevanju nadgradil še z ugotovitvami, da je novi prvak iz Kölna boljši prav na vseh področjih. Denimo v prostornosti kabine, kjer je zaradi petcentimetrskega prirastka medosne razdalje (270 centimetrov) več prostora tako za kolena (plus pet centimetrov) kot tudi po višini oziroma v predelu ramen (plus šest centimetrov). To pomeni, pravijo, da se lahko focus brez posebne zadrege primerja s škodo octavio, ki je očitno nekakšna prostorska referenca v tem razredu.
Tudi volumen prtljažnika pri kombilimuzini in wagonu je v tem smislu primerljiv (375 oziroma 1.354 litrov pri prvem in 608 oziroma 1.653 litrov pri drugem), kar med drugim pomeni, da je Ford prisluhnil sedanjim lastnikom focusa, ki jih je očitno precej motila dosedanja prtljažniška podrejenost.
Poleg ureditve potniške kabine, zaslona na dotik, sistema Sync3 mu je ugajal še dolg seznam asistenčnih sistemov: vzvratna kamera s 180-stopinjskim kotom, aktivni tempomat, ki deluje do hitrosti 200 kilometrov na uro, sistem samodejnega parkiranja, ki zmore povsem sam (voznik v glavnem opazuje) s hitrostjo štiri kilometre na uro parkirati v 110 centimetrov daljši parkirni prostor, pa samodejna vožnja druge stopnje …
Focus je že v serijskem paketu trend zelo dobro opremljen, predvsem z varnostjo. Tako ponuja samodejno prepoznavo nevarnost trka s pešci in kolesarji (tudi ponoči) ter takrat tudi samodejno zavira. Serijsko so na voljo še trije vozni načini, električno nastavljivi ogrevani vzvratni ogledali v barvi karoserije, dinamični pomočnik pri vzdrževanju smeri (LKA), omejevalnik hitrosti, pomoč pri speljevanju v klanec. Da je serijska tudi klimatska naprava, v tem razredu ni treba več poudarjati.
Opremska stopnja višje, edition trend za doplačilo 1.350 evrov, ponuja še električno parkirno zavoro, avdio sistem, 6,5-palčni barvni zaslon na dotik s sistemom SYNC 3 ter prednja športna sedeža. Takšen focus 1.0 ecoboost 100 edition trend stane 18.380 evrov.
Foto: Ford