Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Ponedeljek,
20. 11. 2017,
13.01

Osveženo pred

6 let, 4 mesece

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,23

Natisni članek

Računsko sodišče vlada okolje

Ponedeljek, 20. 11. 2017, 13.01

6 let, 4 mesece

Računsko sodišče razkriva, kaj vse so vlada in ministrstva počeli narobe

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,23
Računsko sodišče | Foto Bor Slana

Foto: Bor Slana

Vlada ter ministrstvi za okolje in za gospodarstvo od leta 2008 do leta 2012 niso učinkovito regulirali cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, meni računsko sodišče. Novembra 2012 je bila sicer izdana uredba, ki pa po oceni sodišča ni ustrezno uredila področja.

Računsko sodišče je v revizijskem poročilu, ki ga je objavilo danes, zapisalo, da vlada in ministrstvi v predpisih niso ustrezno opredelili dejavnosti, nalog in storitev gospodarskih javnih služb varstva okolja. Zakon o varstvu okolja določa vrste teh služb, vendar ta ali drug zakon ni določil nalog posamezne službe ter značilnosti, vrste in obsega storitev, ki naj bi se zagotavljale.

Neustrezno opredelili metodologije oblikovanja cen

Prav tako niso določeni način in postopki za določanje cen storitev, kot to opredeljuje zakon o gospodarskih javnih službah, in sicer tako, da bi bilo že iz zakona razvidno, kaj mora uporabnik teh služb plačati izvajalcu in kateri so kriteriji za diferenciacijo cen istovrstnih storitev ter kako je regulirano spreminjanje cen.

Pristojni tudi niso zagotovili ustrezne normativne podlage za oblikovanje cen storitev teh služb - niso ustrezno opredelili metodologije oblikovanja cen, obračunskega obdobja, upravičenega obsega stroškov ter donosa na vložena sredstva ali dobička, ki pripada izvajalcu. Poleg tega predpisi niso opredelili mehanizma za preprečevanje doseganja prekomernih prihodkov in njihovo vračilo ter za pokritje vseh upravičenih stroškov služb.

Nista ustrezno opredelila enotnih kriterijev

Ministrstvo, pristojno za okolje, in vlada sta novembra 2012 izdala uredbo o metodologiji za oblikovanje cen storitev teh služb, a z njo po oceni računskega sodišča nista v zadostni meri zagotovila enotne normativne podlage za opredelitev načina oblikovanja upravičenega stroškovnega okvira cen storitev teh služb v predpisih na občinski ravni. V uredbi namreč nista ustrezno opredelila enotnih kriterijev za javni in tržni del dejavnosti izvajalca gospodarskih javnih služb.

Pristojni niso s predpisi zagotovili ustreznega mehanizma za nadzor financiranja teh služb in za določanje sistemsko enako oblikovanih cen storitev. Z ukrepi na podlagi zakona o kontroli cen na ravni države nista določila obveznosti in roka začetka uporabe uvedenega mehanizma za oblikovanje cen storitev teh služb.

Niso uredili poračunavanja prekomernih nadomestil

Ministrstvo za okolje in vlada sta z omenjeno uredbo iz novembra 2012 opredelila nekatere elemente postopka za nadzor financiranja teh služb in določanje cen storitev, vendar pa nista normativno uredila poračunavanja prekomernih nadomestil.

Ministrstvo poleg tega med drugim cen storitev ni v celoti ustrezno nadziralo, saj na podlagi spremljanja prijavljenih cen ni ukrepalo in občinam izdalo ustreznih navodil, ter ni izvedlo nadzora nad občinskimi predpisi, da bi ugotovilo, kako so občine upoštevale zahtevo o uskladitvi občinskih predpisov z določili pravilnika o metodologiji za oblikovanje cen.

Ne spreglejte