Avto

V napačno smer največkrat vozijo starejši

Na slovenskem avtocestnem omrežju se ponovno povečuje število voženj v nasprotno smer, največ takšnih voznikov pa najdemo med starejšimi vozniki

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.05.2015 12:57
Čas branja: 3 min

Na slovenskih avtocestah se povečuje število voženj v nasprotno smer. Na AMZS želijo voznike opozoriti, da vožnja v nasprotno smer (avtoceste ali dvopasovne ceste za vožnjo v eno smer) predstavlja zelo veliko nevarnost za nastanek prometne nesreče z lažjimi ali težjimi posledicami. Pri AMZS pravijo, da so med razlogi za vožnjo v napačno smer seveda neupoštevanje postavljene prometne signalizacije, vzroke pa lahko iščemo v pomanjkljivem znanju, nezbranosti, vožnji pod vplivom alkohola ali psihoaktivnih snovi, bolezenskih težavah ali celo zavestnemu naklepnemu ravnanju.

stop-napacna-smer.1413190281.jpg.n.600px.jpg

"Največ voznikov, ki vozijo v napačno smer, najdemo med starejšimi vozniki, sledijo vozniki, ki vozijo pod vplivom psihoaktivnih snovi, pa vozniki, ki na ta način poskušajo narediti samomor, in nazadnje še vozniki - adrenalinski odvisniki. Pri izvajanju Programa dodatnega usposabljanja za varno vožnjo (izbris kazenskih točk) se v AMZS Centru varne vožnje srečamo tudi s takšnimi vozniki, ki pa se prekrška v času nastanka niso zavedali," opozarja Danijel Granda, inštruktor varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.

"Starejši vozniki v primerjavi z vozniki iz drugih starostnih skupin niso v prometu nič bolj nevarni," pa pravi Marko Polič z oddelka za psihologijo na ljubljanski filozofski fakulteti. Opozoril pa je, da z leti začnejo pešati nekatere funkcije telesa - od vida do kratkoročnega spomina. Pri tem poudarja, da se človek od človeka zelo razlikuje. "Starejši niso homogena skupina, ampak so si lahko zelo različni med seboj," opozarja. "Če je človek zdrav in vozi dovolj pogosto, ni zadržkov za varno udeležbo v prometu. Če pa je bolan, lahko to vpliva na njegovo sposobnost za vožnjo. Tako je lahko oslabljena njegova presoja ali ima denimo motnje zavesti," je dejal. Upokojeni zdravnik in nekdanji minister za zdravje Božidar Voljč starejšim voznikom svetuje, da so še zlasti pozorni na svoj vid. "Vožnje v nočnem času ali deževnem vremenu so lahko zelo nevarne, če nimamo pravih očal," še pravi Voljč.

Kako naj ukrepamo, ko se pred nami na avtocesti pojavi vozilo, ki vozi v napačno smer:



- Ostanite mirni.



- Verjetno bo vozilo v napačni smeri vozilo skrajno po njegovi desni, torej na prehitevalnem pasu, vi takoj zmanjšajte hitrost vožnje in se umaknite na vozni ali celo na odstavni pas, priklopite vse utripalke, da opozorite še voznike za vami, varnostna razdalja med vozili v smeri naj bo ustrezna (zadostna).



- Če po radiu slišite, da vozi vozilo v napačni smeri na odseku, kjer se tudi vi nahajate, zmanjšajte hitrost vožnje, vozite v varni razdalji do vozila pred vami, ne prehitevajte, vozite po voznem ali odstavnem pasu in se, če je le možno, umaknite na prvo počivališče.



- Če uspete poklicati (še bolje pa je, če to naredi vaš sopotnik) ali policijo (113) ali Prometno-informacijski center za državne ceste (PIC) prek kratke telefonske številke 1970 (ali običajne telefonsko številko 01/518 85 18), lahko pa uporabite tudi obcestni telefon, sporočite opis dogajanja. Če si lahko zapomnite registrsko številko avtomobila in tip vozila ter lokacijo, ker ste ga opazili, bo v postopku iskanja voznika ta informacija zelo koristna. Pomembno pa je, da najprej zavarujete sebe.

Kako ukrepati, če smo sami naredili prekršek in vozimo v napačni smeri?

Če se na napačni strani avtoceste znajdete sami, ukrepajte nemudoma:



- Takoj se ustavite: ustavite se na odstavnem pasu, vključite utripalke, ugasnite luči (vaše luči svetijo v voznike, ki pravilno vozijo po avtocesti) in pokličite pomoč.



- Ne vozite vzvratno: ne vračajte se po priključku, po katerem ste nepravilno uvozili na avtocesto, tudi če gre za izvoz iz počivališča.



- Če boste izstopili iz avtomobila, si nadenite varnostno svetlobno oblačilo in stopite na prostor izven voznih pasov.



- Če niste prepričani glede lokacije, kje se sploh nahajate, je najbolje, da pokličete prek sistema klica v sili, to je stebrička ob avtocesti s telefonom SOS, saj bo na ta način vaša lokacija takoj pravilno določena.



- Počakajte na pomoč. Vaše vozilo bo odstranjeno po kriteriju "ovira na cesti", pomembno pa je, da ne pride do poškodb ljudi, vas in drugih udeležencev v prometu.



- Ne gibajte se po cesti, ampak čakajte na navodila služb, ki vas bodo reševala!

Po zakonu o pravilih cestnega prometa je vožnja v nasprotno smer na avtocesti prepovedana, globa za takšno dejanje pa je najmanj 1200 evrov in 18 kazenskih točk, kar pomeni odvzem vozniškega dovoljenja.

Kaj je storil Dars, da do voženj po nasprotni strani ne bi prihajalo?

Dars je pred leti na priključke na avtocestah in hitrih cestah postavil dodatne informacijske table "roke", ter priključke dodatno označili s prometnimi znaki za prepovedan promet v eno smer (le ti se večkrat ponovijo).

Vzpostavili so tudi sistem zaznavanja vožnje v napačni smeri na priključku Vransko in na HC Srmin - Škofije.

Na odsekih, kjer je nameščen sistem za nadzor in vodenje prometa, pa s sistemi video in mikro detekcije avtomatsko zaznavamo nasproti vozeča vozila, ter s pomočjo sistemov in operaterjev v nadzornih centrih opozarjamo pravilno vozeče voznike s pomočjo prometnih vsebin na portalih.

Vsi daljši predori (Kastelec, Dekani, Šentvid, Ločica, Jasovnik, Trojane, Podmilj, Cenkova, Barnica, Podnanos, Tabor, Vodole, Malečnik, Močna, Golo rebro in Pletovarje) so opremljeni z video detekcijo, ki po celem predoru omogoča tudi zaznavo nasproti vozečega vozila.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Pomlad se je uradno začela: Dars gre nad avtocestne luknje
Finance
Petra Sovdat Pomlad se je uradno začela: Dars gre nad avtocestne luknje

Kje in kdaj bodo zastoji

FINANCE
Avto
Izkupiček radarskega maratona: 824 prekoračitev in prestrašeni voznik na Gorenjskem
Avto
AvtoMiloš Milač Izkupiček radarskega maratona: 824 prekoračitev in prestrašeni voznik na Gorenjskem

Kljub opozorilom in natančnih informacijah o radarskih meritvah, si je včeraj na Dolenjskem voznik privoščil drvenje s 187 na uro, na Gorenjskem pa so našli prepočasnega voznika, ki je po avtocesti vozil 46 na uro

FINANCE
Okolje & energija
 Z dajatvijo na odjavljena vozila do zmanjšanja števila divjih odlagališč
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Z dajatvijo na odjavljena vozila do zmanjšanja števila divjih odlagališč

Prvega aprila bo začel veljati Zakon o dajatvah za motorna vozila, ki uvaja dajatev na odjavljeno vozilo. Plačevati jo bodo morali tisti lastniki vozil, ki eno leto po odjavi vozila iz prometa vozila ne bodo ponovno registrirali ali predali v razgradnjo pooblaščenim izvajalcem.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

FINANCE
Manager
Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti
Manager
ManagerNataša Koražija Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti 5

»Za elektrifikacijo potrebujemo 15 minut, ne 15 let,« pravijo na Švedskem, kjer smo preizkusili rešitev za elektrificiran cestni tovorni promet. Na Finskem pa smo testirali samovozeče robotske minibuse, ki bodo kmalu na rednih mestnih linijah.

FINANCE
Avto
Kalifornija dovoli avtonomno vožnjo brez voznika
Avto
AvtoUroš Božin Kalifornija dovoli avtonomno vožnjo brez voznika 2

Testna avtonomna vozila bodo morala biti opremljena s komunikacijskim kanalom, prek katerega bo lahko ročni nadzor nad avtom prevzel operater.

FINANCE
Transport in logistika
Na Švedskem smo testirali vozilo prihodnosti s pridihom 120 let stare tehnologije
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Na Švedskem smo testirali vozilo prihodnosti s pridihom 120 let stare tehnologije 1

Po elektrificirani cesti smo se poskusno vozili s Scanijinim hibridnim tovornjakom, opremljenim s Siemensovim pantografom