NASVET MOJSTRA

Ventilček preverimo z milnico ali kar s slino

Objavljeno 23. april 2017 18.00 | Posodobljeno 23. april 2017 21.06 | Piše: Alenka Kociper

Mojster razkriva, kako se lotiti menjave pnevmatike.

Mojster vulkanizer Stanko Špan. Foto Arhiv

Sezonska menjava pnevmatik je ena glavnih, pa tudi nadležnih nalog lastnikov avtomobilov. a skrb za obuvala vozila s tem še ni končana. redno je treba skrbeti za pravilni tlak, ne pozabimo pa niti na rezervno kolo, ki se skriva nekje v avtomobilu. O vsem tem z mojstrom vulkanizerjem Stankom Španom.

Marsikdo se namrdne, ko sliši za menjavo pnevmatik in s tem povezanimi stroški, a sezonske pnevmatike niso le muha zakonodajalca, ki zapoveduje uporabo ustreznih glede na letni čas.

»Letna ima povsem drugačno zmes tekalne površine in še tako dober letni profil je na mrazu tako rekoč neuporaben oziroma nima oprijema. Zimska, ki je iz drugačne zmesi, teh težav nima, žal pa na vročem asfaltu nima oprijema kot letna, zato ima daljšo zavorno pot, pa tudi obraba je dokaj večja,« nam je potrdil vulkanizer Stanko Špan iz Avtoservisa Špan, d. o. o., na Galjevici v Ljubljani.

Ne pozabimo na avtooptiko

Zato je uporaba sezonskih pnevmatik nujna, za tiste, ki se vozijo malo, recimo ženske, ki vozijo otroke v vrtec in šolo in naredijo manj kot 10.000 kilometrov na leto, pa so proizvajalci naredili kompromis med letno in zimsko pnevmatiko. »Tudi te pa je treba enkrat na leto preveriti pri vulkanizerju,« priporoča mojster Špan.

Ob sezonski menjavi vulkanizer opravi tudi nastavitve podvozja, to je avtooptiko, kar pripomore k daljši dobi pnevmatike.

Tiste, ki niso v uporabi, hranimo v temnih prostorih, stran od električnih naprav, ki iskrijo, vulkanizerji jih običajno dajejo v vreče, ki tudi delno preprečujejo direktni stik s svetlobo.

Novejša vozila imajo senzorje

Skrb za pnevmatike lahko prihrani kakšno nevšečnost, zlasti pa podaljša njihovo življenjsko dobo.

»Pomembno je, da redno, najbolje kar vsak mesec, preverjamo polnilni tlak v njih. Prenizek namreč povzroča veliko škode, omenimo zlasti neenakomerno obrabo pnevmatik in povečano porabo goriva, kar nas neposredno udari po žepu,« pravi sogovornik in doda, da so novejša vozila opremljena s senzorji tlaka, ki nas hitro opozorijo na napako.

Preveri ga lahko vulkanizer, lahko pa poskusimo sami na bencinskih servisih. »Pnevmatike osebnih avtomobilov srednjega in višjega razreda naj imajo tlak med 2 in 3 atmosferami, za točne vrednosti se ravnamo po navodilih proizvajalca,« pove Špan: »O tlaku v pnevmatikah piše v avtomobilski knjižici, običajno pa tudi na stebričku vrat avtomobila ali celo na pokrovčku dotoka za gorivo.«

Hkrati Stanko poudarja, da je po polnjenju pomembno preveriti tesnost iglice ventila s tekočino, najbolje milnico, saj se pnevmatika zaradi izgube tlaka uničuje.

»Včasih smo to naredili kar s slino,« se smeje. Gre namreč zato, da lahko ventilček na pnevmatiki spušča minimalno, česar s prostim očesom ali prstom ne bomo občutili, a čez 50 kilometrov obstali kje na avtocesti s prazno gumo. 

Deli s prijatelji