Iskanje novega Nica živcira Nikija Laudo

Pri Mercedesu še naprej iščejo zamenjavo za Nica Rosberga, negotovost bo trajala vsaj še do januarja.

Objavljeno
17. december 2016 23.40
Janez Porenta
Janez Porenta

Prehodno obdobje iz jeseni v zimo v svetu avto-moto športa velja za čas kislih kumaric. Na dirkalnih stezah se ne dogaja nič, ob njih pa je živahno in napeto, včasih tudi usodno za nadaljnja razmerja moči pri vrhu posameznih dirkaških panog. Drugačen, svež veter bo zavel v vseh.

Trije šampioni, tri povsem različne zgodbe. Mercedesov Nemec Nico Rosberg, ki se je pri 31 letih prvič okitil s prestižno lovoriko v formuli ena, je takoj po uresničitvi sanj pospravil kovčke in se odpravil v športni pokoj. Volkswagnov Francoz Sebastien Ogier, serijski prvak v reliju, je bil prisiljen zamenjati ekipo, saj je njegova dotedanja – tako rekoč čez noč – dirkaško ugasnila. Izbral je moštvo Forda. Hondin Španec Marc Marquez, ki se je vrnil na prestol v kraljevskem motociklističnem razredu moto gp, pa je ocenil, da se zmagovalnega konja ne menja, in bo ostal vsaj še eno sezono zvest dosedanjemu delodajalcu.

Rosbergovo povsem nepričakovano slovo je kajpak sprožilo ugibanja, kdo ga bo nasledil pri »srebrnih puščicah«. Ker ima večina najboljših voznikov dirkaško prihodnost že pod streho, je bazen majhen, manevrski prostor pa skrajno omejen. Ferrari je zadržal Sebastiana Vettla in Kimija Räikkönena, Red Bull Daniela Ricciarda in Maxa Verstappna, s tem se krog potencialnih kandidatov za Mercedesov sedež drastično zoži.

Mediji so v Brackley selili že mnoga imena, a se je v vseh primerih doslej pokazalo, da gre za račun brez krčmarja. Ulica je ponujala Williamsovega Finca Valtterija Bottasa, Toro Rossovega mladeniča odličnega pedigreja Carlosa Sainza, slabo uveljavljenega Manorjevega Nemca Pascala Wehrleina, ki pa izhaja iz Mercedesove dirkaške šole, in nazadnje dvakratnega svetovnega prvaka, McLarnovega Španca Fernanda Alonsa. Vsi možni angažmaji so že padli v vodo. »Žal so vsi izstopajoči dirkači že ali še pod pogodbami,« benti Mercedesov šef Niki Lauda, ki je moral na ta račun prestaviti termin predstavitve drugega moštvenega voznika. Po prvotnem načrtu bi moralo biti neznank konec do božiča, zdaj je jasno, da bo negotovost trajala vsaj še do januarja.

V motociklističnem razredu moto gp so karte premešane precej na novo, a tudi že skoraj dokončno. Slovita in izkušena Yamahina naveza Valentino Rossi – Jorge Lorenzo je dokončno razdrta, zaradi česar nekdanja svetovna prvaka nista potočila niti solzice, še več: »doktor« Rossi je celo prostodušno priznal, da mu je odleglo, ko je Španec obljubil zvestobo visoko ambicioznemu Ducatiju, sprostil pa mesto za dosti mlajšega rojaka Mavericka Viñalesa, ki se je doslej kalil pri Suzukiju, Rossi pa mu je zaželel prisrčno dobrodošlico, a poznavalci svarijo, da se lahko odnos bliskovito ohladi, če si bo španski mladenič začel prekaljenega italijanskega lisjaka pokoriti z rezultati. Rezultati testiranj že namigujejo v to smer ...

Da je krog sklenjen, je Mavericka pri Suzukiju nasledil hitri Andrea Iannone, ki mu je ducatijev sedež spodmaknil Lorenzo. Konstruktorski novinec med elito je avstrijski KTM pod Red Bullovim patronatom, ki je v svoje vrste zvabil utečen dvojec iz zasedbe Tech 3 Yamaha, Pola Espargarója in Bradleyja Smitha. Med elito se bo preizkusila tudi dosedanja trojica iz »drugega razreda« moto 2, prvak Johann Zarco in Jonas Folger si bosta kruh služila pri Yamahi, Alex Rins pri Suzukiju.

Še največ neznank ostaja v reliju. Zadnje tedne se je vse vrtelo okrog kolapsa serijskega konstruktorskega šampiona Volkswagna, ki se te zgodbe ne gre več, od trojice dosedanjih voznikov pa si novega delodajalca išče zgolj še Andreas Mikkelsen. Sebastien Ogier je prestopil k Fordu, ki bi z njim rad ponovno na pota stare slave, Jari-Matti Latvala pa je dopolnil finsko bojno linijo pri povratnici med elito Toyoti. Njen dirkaški šef, veliki Tommi Mäkinen, je odbral še veterana Juha Hänninena in desetletje mlajšega Esapekko Lappija. Na trgu še naprej ostaja tudi dosedanji prvi Fordov adut Mads Østberg.