Članki

Dars lani prihodke povečal malo, dobiček pa zelo

Če je bila želja Darsa to, da pred privatizacijo pokažejo, da so zelo dobičkonosna družba, so načrt izvedli odlično
Avtor
24.04.2014 18:05
Čas branja: 1 min

Družba za avtoceste v RS (Dars) je lani kljub zaostrenim gospodarskim razmeram povečala prihodke za tri odstotke na 328 milijonov evrov. Čisti dobiček pa je znašal 47 milijonov evrov, kar je 93 odstotkov več kot leta 2012, so po današnji seji nadzornega sveta sporočili iz Darsa.

Rezultati poslovanja v letu 2013, ki izkazujejo rekorden dobiček in bistveno znižanje stroškov, dokazujejo trud vodstva in zaposlenih, vložen v reorganizacijo, pridobivanje dodatnih prihodkov, zmanjševanje stroškov in reprogramiranje finančnih obveznosti, so soglašali nadzorniki.

Z vinjetami Dars lani iztržil le malo več kot v 2012

Prihodki na področju cestninjenja so znašali 305,3 milijona evrov, od tega 166,3 milijona evrov s cestninjenjem tovornih vozil, kar je 6,4 odstotka več kot v letu 2012. Za 0,3 odstotka višji kot leta 2012 so bili tudi prihodki od prodaje vinjet. Ti so znašali 139 milijonov evrov in so se realno torej zmanjšali, saj je evro lani izgubil precej več kot 0,3 odstotka svoje kupne moči.

Dars se širi v tujino

Dars je lani tudi proaktivno pristopil k pridobivanju dodatnih prihodkov, in sicer je izkoristil priložnosti v trženju lastnega znanja in izkušenj ter začel ta prenašati upravljavcem avtocest v tujini. Za potrebe bolj učinkovitega trženja optičnega omrežja ob avtocesti je oktobra lani ustanovil hčerinsko družbo Delkom.

V letu 2013 se je za Dars, ki danes upravlja z več kot še enkrat večjim omrežjem avtocest in hitrih cest kot v letu 2001, začelo obdobje obsežnejšega odplačevanja glavnic kreditov. Odplačal je glavnico v višini 142,6 milijona evrov in obresti v višini 51,5 milijona evrov, skupni dolg družbe pa je 31. decembra 2013 znašal nekaj manj kot 2,8 milijarde evrov.

Delovanje Darsa ovira propadanje gradbenih velikanov

Izvajanje zaključnih del na posameznih avtocestnih odsekih so tudi lani spremljale številne težave, predvsem zaradi stečajev ali likvidnostnih težav gradbenih podjetij. Dars je lani obnovil 10,7 kilometra vozišč, izvedel štiri delne obnove premostitvenih objektov ter realiziral večina načrtovanih manjših investicijskih del. Kljub insolventnim težavam in uvedbi stečajnih postopkov izvajalcev v letu 2013 se je nadaljevala gradnja odseka Koper-Izola s predorom Markovec.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Manager
Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki
Manager
Zakonodaja EU
ManagerGorazd Suhadolnik Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki 1

Zaradi interesov industrije se je izjalovil poskus, da EU z novo uredbo ukroti nenasitno porabo plastične in papirnate embalaže.

FINANCE
Manager
Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull?
Manager
FRANKLOSKOP
ManagerPeter Frankl Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull? 2

Vsak demonstrant na električnem kolesu lahko demonstrativno prekolesari vsaj dvakrat več kot tisti na navadnem.

FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Spletni pogovor v živo: Kako brati bilance v 2024
Finance
Pridružite se nam 23. aprila
Špela Mikuš Spletni pogovor v živo: Kako brati bilance v 2024

V torek, 23. aprila, se nam pridružite na spletnem pogovoru s Katarino Sitar Šuštar

FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON

Nekateri svojo rast financirajo iz tekočega poslovanja, kar pa v današnji ekonomiji in hitrosti razvoja novih rešitev pogosto pomeni počasno smrt.

FINANCE
Prevozi
Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov 1

Elektromobilnost je v tovornem prometu sicer precej bolj skromno razvita kot pri osebnih avtomobilih, a panoga je v vzponu, ta pa bo, kot kaže, bolj linearen kot na viharnem avtomobilskem trgu.