Družba za avtoceste v RS (Dars) je lani kljub zaostrenim gospodarskim razmeram povečala prihodke za tri odstotke na 328 milijonov evrov. Čisti dobiček pa je znašal 47 milijonov evrov, kar je 93 odstotkov več kot leta 2012, so po današnji seji nadzornega sveta sporočili iz Darsa.
Rezultati poslovanja v letu 2013, ki izkazujejo rekorden dobiček in bistveno znižanje stroškov, dokazujejo trud vodstva in zaposlenih, vložen v reorganizacijo, pridobivanje dodatnih prihodkov, zmanjševanje stroškov in reprogramiranje finančnih obveznosti, so soglašali nadzorniki.
Z vinjetami Dars lani iztržil le malo več kot v 2012
Prihodki na področju cestninjenja so znašali 305,3 milijona evrov, od tega 166,3 milijona evrov s cestninjenjem tovornih vozil, kar je 6,4 odstotka več kot v letu 2012. Za 0,3 odstotka višji kot leta 2012 so bili tudi prihodki od prodaje vinjet. Ti so znašali 139 milijonov evrov in so se realno torej zmanjšali, saj je evro lani izgubil precej več kot 0,3 odstotka svoje kupne moči.
Dars se širi v tujino
Dars je lani tudi proaktivno pristopil k pridobivanju dodatnih prihodkov, in sicer je izkoristil priložnosti v trženju lastnega znanja in izkušenj ter začel ta prenašati upravljavcem avtocest v tujini. Za potrebe bolj učinkovitega trženja optičnega omrežja ob avtocesti je oktobra lani ustanovil hčerinsko družbo Delkom.
V letu 2013 se je za Dars, ki danes upravlja z več kot še enkrat večjim omrežjem avtocest in hitrih cest kot v letu 2001, začelo obdobje obsežnejšega odplačevanja glavnic kreditov. Odplačal je glavnico v višini 142,6 milijona evrov in obresti v višini 51,5 milijona evrov, skupni dolg družbe pa je 31. decembra 2013 znašal nekaj manj kot 2,8 milijarde evrov.
Delovanje Darsa ovira propadanje gradbenih velikanov
Izvajanje zaključnih del na posameznih avtocestnih odsekih so tudi lani spremljale številne težave, predvsem zaradi stečajev ali likvidnostnih težav gradbenih podjetij. Dars je lani obnovil 10,7 kilometra vozišč, izvedel štiri delne obnove premostitvenih objektov ter realiziral večina načrtovanih manjših investicijskih del. Kljub insolventnim težavam in uvedbi stečajnih postopkov izvajalcev v letu 2013 se je nadaljevala gradnja odseka Koper-Izola s predorom Markovec.