Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Torek,
23. 5. 2017,
11.01

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2,28

1

Natisni članek

Bundesliga Wolfsburg Volkswagen

Torek, 23. 5. 2017, 11.01

6 let, 6 mesecev

Volkswagnov nogometni podvig pred bridkim koncem? Wolfsburg pred izpadom iz bundeslige.

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2,28

1

Medtem ko je Volkswagen postal največji avtomobilski proizvajalec na svetu, njegovemu nogometnemu klubu iz Wolfsburga po 20 letih grozi izpad iz nemške bundeslige. Kljub dizelski aferi in napovedanim odpuščanjem vanj letno vložijo 50 milijonov evrov.

S pomočjo Volkswagnovega denarja je v klub prišel tudi reprezentant Mario Gomes. | Foto: Reuters S pomočjo Volkswagnovega denarja je v klub prišel tudi reprezentant Mario Gomes. Foto: Reuters

Mesto Wolfsburg živi z Volkswagnom in nogomet ni izjema

Nogomet je zaradi globalne odmevnosti in klubov, ki predstavljajo zelo močne blagovne znamke, priljubljeno marketinško sredstvo. General Motorsu se z znamko Chevrolet počasi vrača vložek v Manchester United, Fiatov koncern z znamko Jeep pa je med najvidnejšimi pokrovitelji finalista lige prvakov in italijanskega prvaka Juventus. Precej manj zadovoljni so z nogometnim izkupičkom pri Volkswagnu, saj njihovemu klubu iz Wolfsburga grozi izpad iz prve nemške nogometne lige.

Tudi po dizelski aferi za nogometni klub 90 milijonov evrov letno

Volkswagen je bil lani največji avtomobilski proizvajalec na svetu in življenje v Wolfsburgu, mestu z zgolj 125 tisoč prebivalci, je močno prepleteno z avtomobilsko tovarno. Volkswagen je postal lastnik domačega kluba, ki ima sicer omejen obseg prihodkov in predvsem nima večje mednarodne baze privržencev.

Leta 2015 so igrali tudi v četrtfinalu lige prvakov in bili zmagovalci nemškega pokala. Z denarjem Volkswagna so si lahko privoščili igralce, kot je bil nemški reprezentant Mario Gomez, od leta 2014 pa so za vodilne igralce odšteli več kot sto milijonov evrov. Krivulja rezultatov se je po menjavah trenerjev in odhodu de Bruyneja v Manchester City obrnila navzdol. Na poslovanje kluba je vplivala tudi Volkswagnova dizelska afera. Avtomobilski proizvajalec je klubu še vedno namenil okrog 90 milijonov evrov letno, ustavili pa so gradnjo 40-milijonskega mladinskega vadbenega centra, poročajo pri Automotive News Europe.

Volkswagen bo do leta 2025 odpustil več kot 20 tisoč zaposlenih. Ukvarjajo se tudi z visokimi kaznimi zaradi dizelske afere v ZDA.  | Foto: Reuters Volkswagen bo do leta 2025 odpustil več kot 20 tisoč zaposlenih. Ukvarjajo se tudi z visokimi kaznimi zaradi dizelske afere v ZDA. Foto: Reuters

Boj za obstanek v Bundesligi z bližnjim mestom, kjer je Volkswagnova najstarejša tovarna

Konec tedna se bodo Volkswagnovi nogometaši na dveh odločilnih tekmah za obstanek pomerili z moštvom Eintracht Braunschweig. Wolfsburg lahko po 20 letih izpade iz bundeslige, v kateri je med 18 klubi po vrednosti svojih igralcev na petem mestu. Njihovo vrednost pri analitični družbi Statista ocenjujejo na 184 milijonov evrov, vrednost prvakov Bayern Munchen pa na 579 milijonov evrov.

Wolfsburg in Eintracht ležita le 25 kilometrov narazen. Omenjeni tretjeuvrščeni klub nemške druge lige uživa podporo Seata, mesto Braunschweig pa ima najstarejšo Volkswagnovo tovarno in predstavlja dom Volkswagnovega finančnega podjetja.

Kljub morebitnemu izpadu in napovedanim odpuščanjem podpora nogometu predvidoma ostaja

"To je udarec pod pasom za igralce in vodstvo kluba," je prejšnji konec tedna nov poraz Wolfsburga komentiral predsednik kluba Wolfgang Hotze. Morebitnih posledic izpada v drugo ligo pri Volkswagnu, kjer nameravajo do leta 2025 odpustiti okrog 23 tisoč ljudi ter na trdnejše in dobičkonosne temelje postaviti osnovno znamko Volkswagen, uradno še niso komentirali. Ne glede na rezultat naj bi se Wolfsburg zavezal sodelovanju z igralci z večjo pripadnostjo klubu in razvoju mladih. Volkswagnov koncern je imel v letošnjem prvem četrtletju sicer 3,4 milijarde evrov dobička.

Ne spreglejte