Ferrari bo ostal glavni v peskovniku ali pa ga ne bo

Predlog sprememb v F1 naletel na negodovanje moštev FIA: Motorji preprostejši, cenejši, glasnejši in zato bolj dostopni.

Objavljeno
03. november 2017 22.09
Peter Zalokar
Peter Zalokar
Ljubljana – Takoj ko je bilo po VN Mehike svetovno prvenstvo v formuli 1 odločeno v prid Lewisa Hamiltona in Mercedesa, se je pozornost usmerila v prihodnost. FIA in ameriški lastniki F1 iz Liberty Media so ob predstavitvi načrtov naleteli na ostre kritike moštev. Najglasnejši je Ferrari, ki je že zagrozil s skrajnim ukrepom – izstopom.

»Če bodo odločitve neskladne z interesi Ferrarija, se bomo po letu 2020 umaknili iz formule 1 in našli primernejše tekmovanje,« je na polno udaril predsednik slavnega italijanskega moštva Sergio Marchionne. Čeprav načeloma nima nič proti krčenju stroškov, ga motijo druge strateške odločitve. »Formula 1 je v naših genih od dneva, ko smo se rodili. Toda če se peskovnik spremeni do te mere, da to sploh ni več peskovnik, se v njem nočemo več igrati,« je bil slikovit Marchionne, ki pravi, da ne bi imel težav s tem, da bi se v zgodovino zapisal kot mož, ki je Ferrari odpeljal iz F1: »Kje pa, počutil bi se naravnost izvrstno, vse sile bi usmeril k alternativni, bolj racionalni rešitvi za nas.«

Seveda Ferrari izsiljuje, ker si to pač lahko privošči. Je edini, ki nastopa v F1 neprekinjeno od prve sezone leta 1950, je najuspešnejše in najbolj prestižno moštvo, četudi v zadnjih desetih letih ni osvojil prvenstva. Scuderia Ferrari je ponos Italije, letos je praznovala 70. obletnico, odkar je pod ustanoviteljem Enzom Ferrarijem izdelala prvi dirkalnik. Splošno prepričanje je, da je ob VN Monaka osrednji steber formule 1.

Tudi pri razdeljevanju dobička je razviden poseben status Ferrarija, ki že vrsto let prejema največji kos marketinške pogače. Liberty Media je januarja letos pridobila pravice F1 od Bernieja Ecclestona, ki je dobro vedel, da se rdečim iz Maranella ne sme zameriti. Novi lastniki pa želijo po letu 2020, ko poteče pogodba z moštvi, vzpostaviti bolj enakopravne pogoje. Zavzema se za racionalizacijo stroškov in omejitev proračunov za moštva, t. i. salary cap.

Na četrtkovi konferenci na sedežu FIA v Parizu so bili predlagani tudi novi motorji. FIA načrtuje, da bodo šestvaljni 1,6-litrski turbo motorji s hibridnim sistemom z letom 2021 preprostejši, cenejši in glasnejši. Slednje si želijo predvsem navijači. Mercedes, Ferrari in Renault ta čas dobavljajo motorje po trem moštvom, pri FIA pa si želijo večjo konkurenco s prihodom novih dobaviteljev, obenem bi radi omogočili vstop v tekmovanje še kakšni ekipi, ki nima sredstev za razvoj lastnih pogonskih enot.

Ferrari sicer ni edini, ki je izrazil zadržke. Pri Red Bullu in Renaultu napovedujejo vroče mesece, ljudi pri Mercedesu pa najbolj motijo stroški pri razvoju novega motorja. »Gre za povsem novo investicijo, kar ogromno stane,« opozarja šef moštva Toto Wolff. Strateška skupina naj bi se ponovno sešla prihodnji četrtek in razpravljala o spremembah. »Ničesar nočemo prejudicirati. Na srečanje bomo prišli z najboljšimi nameni, da se doseže kompromis. Toda če bomo menili, da okoliščine ne bodo ugodne za položaj naše znamke na trgu, se tega pač ne bomo šli,« opozarja Marchionne.