Screenshot_2 Svet24.si

Umrl je Božidar Lapaine, hrvaški oblikovalec ...

spanje, raziskava Svet24.si

Sanje pod nadzorom

1663812312-036mv Necenzurirano

Kakšna stavka? Največja zasebna klinika podira ...

kucan drnovsek bobo Reporter.si

Kučanova huda napaka: Drnovška je imel za ...

kozelj ronaldo Ekipa24.si

250 evrov kazni za Janeza, kar pa ne bo šlo iz ...

Tako bo potekal sončni mrk, ki je marsikoga prestrašil do kosti Odkrito.si

8. april, 2024 - Mrk, ki prinaša katastrofo?!

novak djokovic Ekipa24.si

Je zaradi tega počilo med Đokovićem in ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Čehi so v zadregi: avtocesto so končali po skoraj 39 letih

Deli na:
Čehi so v zadregi: avtocesto so končali po skoraj 39 letih

Foto: Bobo

Na Češkem so v začetku tega tedna za promet odprli avtocesto med prestolnico Praga in mestom Hradec Kralove.

A odprtja niso pospremile običajne fanfare, ampak zadrega - gradnja 90-kilometrskega odseka je trajala kar 38 let in 11 mesecev, je poročal Radio Praga.

Gradnja avtoceste D11 se je začela leta 1978, večkrat pa so jo prekinile bitke z lastniki zemljišč in okoljevarstveniki. Od skupnega časa gradnje so 18 let potekala gradbena dela, več kot 20 let pa je trajalo pridobivanje dovoljenj, usklajevanje dogovorov in odločanje sodišč.

Pri tem so devet let trajala pogajanja in sodne bitke z lastnico zemljišč Ludmilo Havrankovo, ki ni želela prodati zemljišč in je začela dolgo sodno bitko z oblastmi. Med letoma 2006 in 2014 so morali dela ustaviti, in sicer le štiri kilometre pred mestom Hradec Kralove. Konec leta 2014 so s Havrankovo, ki je zahtevala nadomestna kmetijska zemljišča, le dosegli dogovor in nekaj mesec kasneje so dela znova stekla.



Kljub temu, da je češki minister za promet Dan Tok osebno spustil prve avtomobile po zadnjem štirikilometrskem odseku, je bilo zaradi dejstva, da so ta odsek gradili več kot deset let, čutiti določeno mero zadrege, je poročal radio.

Minister se je zavzel za strožji zakon o odkupu zemljišč, ki bi omogočil nadaljevanje gradnje v javnem interesu. "Če bi se lastniki zemljišč po določenem času pogajanj 'vkopali', bi morala imeti država možnost reči, da je dovolj in da se del ne more več zadrževati," je dejal minister.

Na Češkem je po zakonu sicer možna razlastitev, a je redko uporabljena in zakon močno ščiti interese lastnikov zemljišč, je poročal radio in dodal, da je razlastitev v državi, ki je izkusila 40 let vladavine komunizma, še vedno občutljiva tema. Bi pa lahko na drugi strani spremembe zaradi manj zamud koristile projektom, kot je D11, ki bo po načrtih potekala še 90 kilometrov do poljske meje, je še navedel radio.