Avto

Tuje voznike bi uporaba nemških avtocest lahko stala do 130 evrov letno

Tuji vozniki bi morali cestnino po predlogu nemške vlade začeti plačevati leta 2016, poravnali pa bi jo prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

31.10.2014 19:05
Čas branja: 1 min

Nemška vlada je pripravila predlog, po katerem bodo morali tuji vozniki od leta 2016 dalje za uporabo nemških avtocest plačati do 130 evrov na leto.

Načrt, s katerim želi Berlin pomagati financirati vzdrževanje transportne infrastrukture, utegne v Bruslju zaradi diskriminacije naleteti na hud odpor in zato pristati v pravnem postopku.

Nemški prometni minister Alexander Dobrindt je po mesecih vroče razprave med Krščansko demokratsko unijo (CDU) kanclerke Angele Merkel in njeno bavarsko sestrsko Krščansko socialno unijo (CSU) v četrtek predstavil načrt, po katerem bi Nemčija uvedla pristojbino za uporabo avtocest in državnih cest, ki pa bi jo dejansko občutili le tujci, ki uporabljajo avtoceste.

Nemški lastniki vozil bodo namreč po načrtu hkrati z uvedbo cestnin tako za avtoceste kot za državne ceste plačevali nižji obstoječi davek na motorna vozila, piše bruseljski spletni bilten EurActiv. Tujci bodo morali medtem pristojbine plačevati le za uporabo avtocest.

porsche avtocesta

"Pristojbina je razumna, poštena in pravična"

Dobrindt verjame, da ta ukrep ni diskriminatoren in bo zdržal morebitno presojo na sodišču. "Infrastrukturna pristojbina je razumna, poštena in pravična," je zatrdil.

Tuji vozniki bi morali cestnino po predlogu nemške vlade začeti plačevati leta 2016, poravnali pa bi jo prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah.

Višina pristojbine bo glede na načrt odvisna od zmogljivosti vozila in njegove okoljske ustreznosti, pri čemer bi najvišja znašala 130 evrov letno. Za desetdnevno uporabo avtocest bi bilo treba odšteti 10 evrov, za dvomesečno uporabo pa 22 evrov.

Nemčija bi prihodke od nove pristojbine uporabljala zgolj za modernizacijo nemških avtocest in osrednjih državnih cest.

Uvedba sistema bi stala 200 milijonov evrov

Nemški prometni minister predvideva, da bi na leto nanesli 3,7 milijarde evrov, od tega okoli tri milijarde evrov s strani domačih voznikov. Uvedba novega sistema naj bi Nemčijo stala skoraj 200 milijonov evrov. Neto bi bil torej učinek lahko na začetku zgolj 500 milijonov evrov.

Evropska komisija je medtem Nemčijo že opozorila, da pri spreminjanju sistema cestnin ne sme diskriminirati tujcev.

Nemčija razpolaga s 13.000 kilometri avtocest, njihovo uporabo pa morajo zdaj plačevati le tovorna vozila. V CSU, iz katere izhaja tudi Dobrindt, so prepričani, da je ta ureditev neustrezna. Tujci namreč trenutno po nemških avtocestah vozijo brezplačno, medtem ko morajo Nemci za uporabo avtocest v državah, kot so Avstrija, Francija in Švica, plačevati.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku 2022 in 2023

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 2

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)