Avto

Tuje voznike bi uporaba nemških avtocest lahko stala do 130 evrov letno

Tuji vozniki bi morali cestnino po predlogu nemške vlade začeti plačevati leta 2016, poravnali pa bi jo prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

31.10.2014 19:05
Čas branja: 1 min

Nemška vlada je pripravila predlog, po katerem bodo morali tuji vozniki od leta 2016 dalje za uporabo nemških avtocest plačati do 130 evrov na leto.

Načrt, s katerim želi Berlin pomagati financirati vzdrževanje transportne infrastrukture, utegne v Bruslju zaradi diskriminacije naleteti na hud odpor in zato pristati v pravnem postopku.

Nemški prometni minister Alexander Dobrindt je po mesecih vroče razprave med Krščansko demokratsko unijo (CDU) kanclerke Angele Merkel in njeno bavarsko sestrsko Krščansko socialno unijo (CSU) v četrtek predstavil načrt, po katerem bi Nemčija uvedla pristojbino za uporabo avtocest in državnih cest, ki pa bi jo dejansko občutili le tujci, ki uporabljajo avtoceste.

Nemški lastniki vozil bodo namreč po načrtu hkrati z uvedbo cestnin tako za avtoceste kot za državne ceste plačevali nižji obstoječi davek na motorna vozila, piše bruseljski spletni bilten EurActiv. Tujci bodo morali medtem pristojbine plačevati le za uporabo avtocest.

porsche avtocesta

"Pristojbina je razumna, poštena in pravična"

Dobrindt verjame, da ta ukrep ni diskriminatoren in bo zdržal morebitno presojo na sodišču. "Infrastrukturna pristojbina je razumna, poštena in pravična," je zatrdil.

Tuji vozniki bi morali cestnino po predlogu nemške vlade začeti plačevati leta 2016, poravnali pa bi jo prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah.

Višina pristojbine bo glede na načrt odvisna od zmogljivosti vozila in njegove okoljske ustreznosti, pri čemer bi najvišja znašala 130 evrov letno. Za desetdnevno uporabo avtocest bi bilo treba odšteti 10 evrov, za dvomesečno uporabo pa 22 evrov.

Nemčija bi prihodke od nove pristojbine uporabljala zgolj za modernizacijo nemških avtocest in osrednjih državnih cest.

Uvedba sistema bi stala 200 milijonov evrov

Nemški prometni minister predvideva, da bi na leto nanesli 3,7 milijarde evrov, od tega okoli tri milijarde evrov s strani domačih voznikov. Uvedba novega sistema naj bi Nemčijo stala skoraj 200 milijonov evrov. Neto bi bil torej učinek lahko na začetku zgolj 500 milijonov evrov.

Evropska komisija je medtem Nemčijo že opozorila, da pri spreminjanju sistema cestnin ne sme diskriminirati tujcev.

Nemčija razpolaga s 13.000 kilometri avtocest, njihovo uporabo pa morajo zdaj plačevati le tovorna vozila. V CSU, iz katere izhaja tudi Dobrindt, so prepričani, da je ta ureditev neustrezna. Tujci namreč trenutno po nemških avtocestah vozijo brezplačno, medtem ko morajo Nemci za uporabo avtocest v državah, kot so Avstrija, Francija in Švica, plačevati.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross
Avto
AvtoMiloš Milač Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross

Novi C3 aircross je krepko zrasel, dolg je 4,39 metra in ponuja tri sedežne vrste. Poleg bencinskega bo na voljo tudi elektropogon.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Nova uredba, še en papirnati tiger
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik Nova uredba, še en papirnati tiger

Lobisti so poskrbeli, da se bomo še bolj dušili v odpadni embalaži, le plastiko bo zamenjal papir.

FINANCE
Manager
Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki
Manager
Zakonodaja EU
ManagerGorazd Suhadolnik Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki 2

Zaradi interesov industrije se je izjalovil poskus, da EU z novo uredbo ukroti nenasitno porabo plastične in papirnate embalaže.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)