Ali ste med tistimi, ki se čez teden radi vozijo udobno, brez napora in varčno, zaradi družinskih potreb cenijo v vseh vremenskih pogojih uporaben, varen, dobro opremljen in prostoren avtomobil, za vikend pa jih notranji glas vodi iz ene pustolovščine v drugo, najraje nekje stran od vrveža ponorelega sveta? Včasih bi za uresničitev vseh želja potrebovali vsaj dva avtomobila, danes pa gre tudi z enim.
Med hvaležne multipraktike lahko štejemo tudi novi Nissan x-trail, ki je ubral drugačno pot, kot večina konkurence. Iz slabih cest je namreč zapeljal na asfalt, ob tem pa postal dober družinski in poslovni avto.
Mnogi so nad njim vihali nos, češ da je zaradi zglajenih in oblih linij, nekaj kroma ter vse prej kot terenske kabine postal »softič«, torej nekdo, ki se kolovozov in skalnatih poti ogiba kot maček vode, v blato zabrede le po pomoti, strme klance pa prepusti poltovornjakom in delovnim strojem.
Takole na prvi pogled bi se strinjali, sploh če ob moderno zaobljenega novinca postavimo njegovega oglatega in robustnega predhodnika (zgoraj). Sodobni X-trail je namreč izgubil precej terenske robatosti in škatlasto podobo, trendi in evolucija v razredu so (tudi) od Nissana zahtevali spremembo filozofije izdelovanja večjih športnih terencev, v X-traila pa so vdahnili veliko oblikovnih, prostorskih in vozniških značilnosti, s katerimi je velik uspeh dosegel manjši qashqai.
Kam torej postaviti X-traila, najbolj družinskega evropskega Nissana ta hip? Jasen prehod iz oglatega predhodnika v oblega novinca ga po logiki postavlja na mesto med klasičnimi športnimi terenci, ki so doma na cesti. Ali je Nissan zaradi modernih časov zavrgel dolgo in zanimivo terensko pot? Tisto, ki je v preteklosti temeljila na terenskih poltovornjakih in klenih terencih, danes pa na terenski “šminki” ,ki s peskom in blatom vsaj na prvi pogled nimajo kaj dosti skupnega, a gredo v praksi za med?
Novi x-trail je dolg 4,64 metra, širok 1,82 in visok 1,69 metra. Njegove obline so večinoma povzete po qashqaiu, po njem je skoraj prerisana armaturna plošča in nekatere podrobnosti. V praksi nam je X-trail pokazal še nekaj lastnih vrlin, ki jih lahko označimo z veliko začetnico.
Denimo prostornost potniške kabine, res razkošna zadnja klop, 550-litrski prtljažnik (ob podrti klopi sprejme kar do 1.962 litrov), v zadku je tudi možnost dodatnih dveh sedežev za 820 evrov, pod njima dva uporabna predala, ki ju lahko uporabimo tudi za oblikovanje prtljažnika, in res dobro nastavljeno podvozje, ki ponuja tisto zmes udobja in čvrstosti, da bi jo z veseljem priporočili še kakšnemu tekmecu.
Končne zmogljivosti 1.615 kg težkega vozila (največja hitrost je 186 kilometrov na uro, pospešek do stotice traja 11 sekund) so za 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati (130 konjev) povsem solidne. Motor s 320 newtonmetri navora je lahko zelo hvaležen sopotnik, saj deluje tiho in mirno, se v območju med 1.500 in tri tisoč vrtljaji hipoma in odločno odziva na dodajanje plina in na ravni cesti nikoli ne deluje podhranjeno.
Novodobni Nissan X-trail res ne kaže tiste terenske vsemogočnosti, ki je do neke mere odlikovala predhodnika, vendar pa mu je slo po terenu ostalo. O tem priča 21-centimetrska oddaljenost od tal, zaradi česar lahko ugrizne tudi v kaj več kot le v slabše vzdrževano makadamsko pot do plaže, zlahka pripelje prtljago in zaloge do planinske koče ali pa se brez strahu spopade z blatom, prodom in snegom.
Za premagovanje neurejenih poti in v vseh vremenskih pogojih je seveda ključen pogon. Pri Nissanu so v X-traila zapakirali zmogljiv in elektronsko krmiljen vklopljivi štirikolesni pogon, v prid pisanju napetih zgodb zunaj asfalta pa sta prvi dve prestavi občutno krajši. Pogonu ukazujemo s pomočjo vrtljivega gumba med sedežema, kjer piše All mode 4x4-i.
Gre za oznako Nissanovega pametnega štirikolesnega pogona, na stikalu pa najdemo še napise 2WD, Auto in Lock on/off. Prek njega tako lahko voznik izbira med tremi načini delovanja: sprednjim pogonom, samodejnim štirikolesnim ter s funkcijo lock še stalnim štirikolesnim pogonom, uporabnim le v najtežjih razmerah ter do hitrosti največ 80 km/h.
V običajnih voznih razmerah smo uporabljali način 2WD, ko so nas z vseh strani oblivale neverjetne količine dežja pa smo preklopili v samodejni način preklapljanja med pogoni. X-trail je pokazal suverenost na spolzkih cestah, kar je na družinskih in poslovnih poteh še kako pomembno. Podobno smo ravnali tudi na makadamu, razdrapanih kolovozih in goznih poteh, saj se pogon hipoma odzove na pomanjkanje oprijema ter razporedi navor med prednjo in zadnjo osjo.
Stalni štirikolesni pogon nam je prišel prav, ko smo poleg drseče podlage morali premagati še kakšen klanec ali pa smo se proti cilju prebijali skozi blatni odsek. Ob zmogljivosti stalnega štirikolesnega pogona se nismo mogli znebiti občutka, da bi si z njegovo pomočjo zlahka utrli tudi gaz skozi snežni zamet in da bi X-traila prej ustavilo nekoliko nižje podvozje ter vstopni in izstopni koti naravnani na pločnike, manjše kamne in korenine, kot pa kaj drugega.
Nissanov X-trail seveda ni namenjen kakšnim bolj zahtevnim terenskim preizkusom, vendar pa ga zanesljivi, zmogljivi in vsestransko uporabni štirikolesni pogon ob moderni podobi, prostornosti, varčnosti, udobju in kopici asistenčnih sistemov postavljajo v sam vrh športno-terenskega zemljevida.
Foto: Matej Kačič, Nissan